Série Grand Theft Auto se potýká s dalším vánočním únikem, nikoli však v souvislosti s nadcházejícím GTA VI, kolem kterého se šíří spekulace, že bychom se snad mohli v těchto dnech dočkat dalšího traileru. Zatím se tak ale stále nestalo. Namísto toho se na internetu objevily velice zajímavé game design dokumenty k hned několika starým titulům, jež odhalují někdejší mimořádně ambiciózní plány Rockstaru. GTA III bylo samozřejmě zjevením a s přechodem do 3D přelomovým titulem nejen pro sérii jako takovou, ale původně pro něj byl zamýšlen i multiplayer GTA: Online. Další dokumenty se věnují Vice City Stories, San Andreas a Grand Theft Auto Advance.
Všechny tyto soubory je možné stáhnout například zde na Web Archive, přičemž je původně nahrál uživatel s přezdívkou John Doe. Více než 100stránková dokumentace Grand Theft Auto: Online neboli GTA: O je zde dostupná ve verzi 1.20, která je datována k 31. květnu 2001. Zajímavé také je, že za vývojem mělo stát studio Barking Dog, které se v roce 2002 stalo studiem Rockstar Vancouver po akvizici ze strany Take-Two Interactive. V dokumentaci jsou detailně rozepsány zamýšlené funkce včetně přizpůsobení postavy, různých frakcí – například yakuza, mafie, gangsteři nebo gang Dogheart Massive, dále policie, hlasového i textového chatu a používání emotů, propracovaného systému reputace, zvyšování dovedností, nebo nákupu nemovitostí a tak podobně. V podstatě vše, co dnes známe z GTA Online. Součástí dokonce měla být možnost se i v případě chycení a obvinění bránit u soudu a také jej i vyhrát na základě jakýchsi právnických schopností. Plány to byly vskutku ambiciózní, bohužel však tehdy nerealizované.
Ostatní dokumenty jsou sice kratší, ale nedá se říct, že by nebyly zajímavé. V souboru k San Andreas si můžeme počíst o systému přítelkyň, včetně obrázků a toho, jaké jsou, co na ně funguje a co je naopak rozčílí. A také fetišů, které zahrnují například zbraně, skvělé auto nebo jízdu na motorce ve vysoké rychlosti, s čímž se pak pojí jisté další aktivity. Dokument věnovaný Vice City Stories se pak pro změnu věnuje mapě a různým lokacím, kde je možné nacházet například zbraně nebo zdraví, a také misím. Dokumentace Grand Theft Auto Advance od Digital Eclipse je věnována plánovaným vylepšením pro finální produkt, přičemž je datována k 8. lednu 2003. Dočteme se zde o tehdejším stavu hry, nalezneme zde smlouvy k jednotlivým milníkům vývoje a jejich specifikace a základní popis hry. Součástí tohoto dokumentu je rovněž Grand Theft Auto GBA a jeho plánovaný rozpočet. Vše naleznete na již zmíněném Web Archive.
Dokumenty na GTAForums sdílel uživatel FrankieLiberty, jednak jako vánoční dárek komunitě, ale také na znamení protestu právě vůči uživateli, který je v komunitě znám jako John Doe. FrankieLiberty píše, že si John Doe v průběhu let od bývalých vývojářů dokázal sehnat spoustu citlivých dokumentů, které mimo jiné přeprodával za vysoké částky různým skupinám. Tímto způsobem už dříve unikl některý obsah patřící Rockstar Games. FrankieLiberty dále kritizuje jeho chamtivost, ale také nezákonné počínání a kradení majetku, a označuje jej za někoho, kdo si o sobě myslí, že je snad Robin Hood. Tímto krokem jeho aktiva znehodnotil, jelikož po zveřejnění už z nich nemůže dál profitovat a přeprodávat je. Komunita si tak může alespoň pročíst zajímavé dokumentace.