Ačkoliv se svět v uplynulých dvou týdnech v podstatě zastavil, vývojáři z CD Projektu RED si zřejmě příliš volna neužili. Cyberpunk 2077 není v dobré technické kondici, byť se obraz hry s každým vydaným patchem mírně zlepšuje, a zejména hráči na konzolích vyhlíží dvojici avizovaných velkých updatů, které mají dorazit v lednu a únoru. Jaké chyby přesně odstraní a do jaké míry změní třeba i některá designová rozhodnutí, není v tuto chvíli zřejmé, jisté náznaky už ale krátce po vydání přinesl domnělý vývojář z CD Projektu RED, anonymně vystupující na diskuzním portále 4chan. Přesně v úterý 15. prosince otevřel v diskuzi nové vlákno, ve kterém bez přípravy začal pálit ostrými a postupně se vyjadřoval k celé řadě témat a problémů týkajících se Cyberpunku 2077. Jeho příspěvky zahrnovaly například detaily ohledně vývoje, nepoužitého obsahu, včetně velké části příběhu nebo propracovaného podzemí, dřívější podoby Johnnyho Silverhanda a řadu dalších opravdu velmi zajímavých věcí.
Pravděpodobně kvůli nepřehlednosti 4chanu se však jednotlivé soupisy příspěvků začaly na Redditu a v dalších diskuzích probírat až v těchto dnech, proto je některá média označují za nová, či pocházející právě z Redditu. Dochází bohužel i k dalšímu zkreslování a uvádění výpovědí bez kontextu v podobě otázky, na kterou údajný vývojář odpovídal, což ale není to nejproblematičtější. Větší dilema visí především nad samotnou povahou příspěvků a nemožnosti jakýmkoliv způsobem ověřit, zda jde o věrohodné informace, nebo se jen někdo snaží zaujmout komunitu hráčů. Berte proto následující přepis některých detailů s velkým nadhledem, protože vedle oficiálního potvrzení ze strany CD Projektu to může být jedině čas, který prokáže, jestli něco z toho, co údajný vývojář prozradil, má nějaký skutečný základ v dění kolem Cyberpunku 2077 přímo v kancelářích vývojářů.
Jeden quest jsme museli více než dvanáctkrát přepracovat, protože to někdo z vedení pořád necítil. Nakonec jsme úkol vyškrtli z finální verze a měl by se objevit až v DLC příští rok.
„CD Projekt si uškodil tím, že držel investory ve sladkém nevědomí. Nyní vývojáři mluví o plánech na návrat ve stylu No Man’s Sky někdy koncem června. První dva patche dorazí v polovině března, bez ohledu na to, co řeklo vedení,“ začíná citované vlákno anonymní vývojář. Dále naznačuje, že morálka v týmu nebyla v polovině prosince příliš dobrá a sám očekává odchody důležitých lidí v nadcházejících měsících. Zmiňuje také obrovský tlak ze strany Sony, která měla doslova grilovat CD Projekt RED kvůli obrovskému množství žádostí o vrácení peněz a přidává také informaci o schůzce, která o tři dny později vyústila ve stažení hry z PS Storu. „Očekávejte důležité a nepříjemné oznámení před koncem prosince,“ upozorňoval vývojář doslova a právě tohle je jedno z míst, kde se mírně přikláníme k tomu, že jde o věrohodnou výpověď.
Dále údajný vývojář potvrdil, že momentálně nikdo na nikoho neukazuje prstem a neosočuje jej ze selhání. Vedoucí jednotlivých týmů a nadřízení se navíc postavili za vývojáře a přebrali část odpovědnosti, přesto ale jednotliví zaměstnanci stále vtipkují o podivných situacích, které během vývoje zažili. „Jeden quest jsme museli více než dvanáctkrát přepracovat, protože to někdo z vedení pořád necítil. Nakonec jsme úkol vyškrtli z finální verze a měl by se objevit až v DLC příští rok,“ řekl vývojář loni v prosinci. Na konto nepoužitého obsahu pak hýřil dalšími detaily, které uvedl popřením oficiálního důvodu, proč byla hlavní dějová linie tak krátká. Podle vývojáře to v žádném případě nebylo proto, aby na rozdíl od Zaklínače 3 všichni příběh dohráli a mnohokrát poukazuje na neshody s vedením či konkrétními lidmi, kteří do CD Projektu RED přišli a zůstali jen proto, že se na rozdíl od řadových zaměstnanců zalíbili vedení. Konkrétně pak domnělý vývojář naznačuje, že hráči měli mít možnost vstoupit do většiny bytů v obytných komplexech a že se měli dočkat mnohem delšího příběhu, který snad do hry přijde prostřednictvím rozšíření do konce letošního června.
Zdroj: CD Projekt RED
Těšit se prý můžeme na více než 50 tisíc řádků dialogů, které nakonec nebyly vůbec použity, když ze hry zmizely celé dva příběhové oblouky navázané na postavy Adama Smashera a Morgana Blackhanda. „Odstranili jsme je kvůli tomu, že mise poškozovaly uloženou pozici na základě špatného umístění postav. A vyškrtnuta byla i velká část podzemí a kanálů kvůli chybám,“ říká vývojář. Na konto podzemí přidává, že mělo jít o opravdu rozlehlý a náležitě temný komplex jako vystřižený z Vampire: The Masquerade, jenže někomu ve vedení stále připadal příliš ošklivý, a tak ho hráči dosud nemohli spatřit. To samé se prý týká i umělé inteligence obyvatel Night City, zejména příslušníků jednotlivých gangů, kteří měli skutečně řádit v ulicích a ovlivňovat tamější život. „Mohli jste si sednout a buďto sledovat, jak se [akce před vámi] rozvine, nebo ji přímo ovlivnit,“ říká vývojář a o to bolestněji nepřesvědčivé zpracování NPC působí. Ze hry navíc mizely i další prvky, jako jsou drogy, drogově závislé děti nebo vedlejší úkoly s knězi či příslušníky hnutí Hare Krišna, a to kvůli obavám z cenzury či věkového ratingu.
Zajímavě zní také vyjádření na konto postavy Johnnyho Silverhanda, kterému hlas i podobu propůjčil herec Keanu Reeves. Citovaný vývojář naznačuje, že původně se počítalo s někým jiným a výměna za Reevese mu nepřijde adekvátní: „Nechci nadávat, ale kurcinál, originální Johnny byl víc cool a zněl jako skutečný maniak. Představte si [krále] Foltesta na cracku.“ Na dotaz, jak tedy vypadal charakter Silverhanda před změnou, pak vývojář odpověděl, že se hlasem nechali inspirovat u Solida Snakea v podání Davida Haytera a podobou u herce Cilliana Murphyho. Výčet nejrůznějších změn oproti původní vizi, týkající se dalších vlastností hry, tu ale pochopitelně nekončí.
Vývojáři už 15. prosince měli mít na dosah odstranění chyb spojených s načítáním objektů s vyšší mírou detailů (LODy) a řešit pořadí načítání jednotlivých assetů, aby byla hra na konzolích plynulejší.
Přejděme však k vyjádřením ke stavu hry, která by mohla alespoň naznačit budoucí vývoj. Vývojář uvádí, že Cyberpunk 2077 vznikal primárně pro PC a vyzdvihuje, jak hladce lze tuto verzi portovat na konzole nové generace. S PS4 a Xbox One je to ale složitější, což ale neznamená, že by tyto verze neměly být nikdy opraveny. Naopak, vývojáři už 15. prosince měli mít na dosah odstranění chyb spojených s načítáním objektů s vyšší mírou detailů (LODy) a řešit pořadí načítání jednotlivých assetů, aby byla hra plynulejší. Je prý možné, že i na starších konzolích bude časem Cyberpunk 2077 fungovat ve stabilních 30 snímcích za vteřinu, vše ale může být ještě relativně daleko. Hráči prý navíc nemají čekat zázraky v případě next-gen upgradu – nemá vyjít v dohledné době a údajně nepůjde o nic, co by stálo za řeč.
Na závěr ještě jednou upozorňujeme, že informace od údajného vývojáře nejde potvrdit, ani vyvrátit a je k nim nutné v tomto duchu postupovat. Zvláštní se zdají být výroky stran možné verze hry pro Switch, případně identifikace skrze poznámku, že daný vývojář studoval v Bombaji. Ovšem vzhledem k tomu, že příspěvky v citovaném vlákně ani nejde blíže identifikovat, příspěvky začínající obligátním „OP here“ (autor příspěvku – pozn. red.) mohl napsat kdokoliv.
Takže se dá říct, že za problémy převážně můžou programátoři!? Ti přece spojujou a aktivujou jednotlivé casti. Určitě se studia těší až se více zdokonalí Machine learning a budou moci vyházel 70 procent lidí. Jinak hru hraju na PC, protože jsem majitel PS4 a nějak jsem tušil, že můžou bejt problémy, když i u TLOU2 se mi konzole hodně zahřívala i dlouze načítala.
Jednoduchá odpověď by byla, že ano mohou za to programátoři což je pravda. Ale ve skutečnosti jde jenom o to kolik času se programátorům dá na to všechno doladit. Tzn. pokud programátor má málo času, tak nemusí jisté věci stihnout a tím pádem věci nefungují tak jak by měly. Takže problém je spíše v samotném řízení vývoje.
Presne tak. Zivim se jako vyvojar (nastesti ne her) a nikdy se mi nestlo, ze by se pozadavky se strany vlastnika produktu nemenily.
Vestsinou je to tak, ze se s necim parete a pak za vami nekdo prijde s pozadavkem, po kterem musite polovinu kodu prepsat.
Přestože těch technických bugů je tam hrozně moc a vlastně jimi selhává do jisté míry ten dojem živoucího města, které na první pohled žije, ale na druhý už je vidět, že je dost rozbité a který vývojáři měli jako hlavní trumf, tak přesto přesevšechno mě ta hra prostě baví a až se doladí za rok, dva, tak to bude zase klenot jako Zaklínač 3.
Proto si počkám a zahraji si to až za rok nebo dva. Jako jsme hrál W3. Díky tomu mi prakticky nic nekazilo herní zážitek a hra byla naprosto super. Naštěstí už si to můžu dovolit, protože nemám pocit, že o něco přicházím protože to hraje většina kamarádů zrovna teď, jako to bylo kdysi když jsem byl na škole. Teď už jsem fotřík od rodiny, takže si tak nějak hraju jen pro sebe.
Jenže problém je v tom, že ze všech stran je hra bombardována tím jak špatná je.. „a v takové chvíli vývojářům může do Vašeho roku, dva hodně rychle dojít dech.“ 🙁
Článek v mnohém vypovídá o tom, jaky Cyberpunk je, ale je tam dost silná fráze o tom, že nebylo moc času a neustálý editing projektů…
Já bych řekl, že CP narazila u toho, že se vyvíjela pro vícero platforem.. a bohužel, jak to tak všude čtu, tak zřejmě PS vládne světu 🙁
Bylo by super kdyby se všechny tyto věci ve hře nakonec objevili..ale bojim se ,že se toho už nedočkáme , obzvláštní ty NPC a reakce na gangy zni prostě skvěle, metro a podzemí si moc dobře pamatuji z E3, kde o tom mluvili , říkal jsem si tehdá ,že to zní až moc dobře no a znělo
Nejvíce mě na hře mrzí” skoro”nulový dopad dialogových možností a hlavně náhlá změna žánru z RPG na akční adventuru, což je pochopitelný , protože je hra tak osekaná, že s kvalitním rpg to má málo společného.
Hru jsem refundoval, pořídim nejspíš az potom nějakou year edici, do te doby , to nechci ani vidět.
Škoda takový potenciál……
Přesně tak… mám třetí postavu a 310 hodin… a to co mne štve nejvíc není ani tak nevyladěnost či chybovost ve hře, ale ty možnosti co podniknout dál, ale které tam vývojáři nedali… A to především, značně zkracuje životnost hry.
Škoda, že to údajný vývojář nepostoval na redditu a nebyl verifikován adminy, tahle z 4chanu to je 50:50 stran věrohodnosti leaku. Ať je to pravda nebo ne, hra vyšla v early access stavu a potřebovala by minimálně půl roku, ale spíše celý rok, dalšího vývoje. Byl bych moc rád, kdyby vývojáři nejen hru opravili, ale doplnili/vrátili i další herní prvky a hráči si v polovině letošního roku mohli koupit hru za nižší cenu s větším množstvím obsahu (což nebude až tak dobrá zpráva pro fanoušky, kteří si hru koupili day one za plnou cenu ve stavu, v jakém vyšla, ale to je na jinou debatu), ale očekávám spíše variantu, že do hry vydají tunu hotfixů a případně mírně vylepší grafickou stránku a plynulost hry a tím to skončí. Rozšíření dějové linky o odstraněné 2 akty nebo chybějící lokace (podzemí, přístupné budovy) bych tipoval když už vůbec, tak v rámci větších (placených) dlc, než jako novou součást původní hry. Next gen upgrade imho dorazí až někdy v druhé polovině roku, protože prvních pár měsíců v 2021 budou vývojáři pracovat na hotfixech a samotných dlc. Mimochodem té údajné informaci o tom, že hlavní dějová linka byla kratší oproti Wicherovi 3 z důvodu složitého vývoje a nestíhání termínů, než – jak CDPR oficiálně tvrdil – jako reakce na množství hráčů, kteří dějovou linku ve Witcherovi 3 nedokončili, bych ve světle toho, jak hra dopadla, docela věřil.
Jedna z prvních věcí která mě napadla při hraní bylo „Proč jsou všude zamčené neodemčitelné dveře“. Stačilo tam fláknout texturu dveří a bylo by vyřešeno. Hele já nevím na kolik je tenhle člověk real nebo není, ale klidně bych tomu věřil. Ve hře je taková hromada viditelně rozpracovaných a nikdy nedokončených věcí, že je to až do očí bijící. Opravdu to spíš působí jako rozpracovaná alfa, než hotová hra.
Přesně !
Podniky Vás lákají pro vstup a… zamčeno 🙁
A předměty… já kolikrát musím sebrat půlku stolu, jen, abych otevřel PDAčko 🙁
Taky nějak nechápu, proč musím mít v invu xx plechovek, čokolád, tyčinek a nevím čeho ještě 🙁
Je škoda, že ve hře toho tolik chybí, měli si dát ještě klidně rok či dva a dát do hry více detailů a hlavně to, co tam plánovali, pak by to byla opravdu špičková hra.
Zaráží mě, že next-gen upgrade nemáme čekat v dohledné dobře, a že to nebude nic extra, jsem na to tedy hodně zvědavý, protože právě na tento upgrade čekám.
Hru si určitě koupím, ale až s již zmiňovaným upgradem a všema DLC.
Já toho od next-gen updatu taky moc nečekám. Míň rozmazaných textur, větší dohled, ale to je asi tak všechno, pokud chtějí udržet 60 fps. Vždyť i teď to na PS5 padá k 50 fps.
To jsem si rikal od zacatku jaka je skoda, ze je tam keanu. Mam ho rad a vsechno, ale sakra, ja tam proste nemohl nevidet johna vicka. Pritom ta postava mohla byt tak originalni a mohl si na ni udelat jmeno nejaky mene znamy genialni herec…
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Vestsinou je to tak, ze se s necim parete a pak za vami nekdo prijde s pozadavkem, po kterem musite polovinu kodu prepsat.
Článek v mnohém vypovídá o tom, jaky Cyberpunk je, ale je tam dost silná fráze o tom, že nebylo moc času a neustálý editing projektů…
Já bych řekl, že CP narazila u toho, že se vyvíjela pro vícero platforem.. a bohužel, jak to tak všude čtu, tak zřejmě PS vládne světu 🙁
Nejvíce mě na hře mrzí” skoro”nulový dopad dialogových možností a hlavně náhlá změna žánru z RPG na akční adventuru, což je pochopitelný , protože je hra tak osekaná, že s kvalitním rpg to má málo společného.
Hru jsem refundoval, pořídim nejspíš az potom nějakou year edici, do te doby , to nechci ani vidět.
Škoda takový potenciál……
Podniky Vás lákají pro vstup a… zamčeno 🙁
A předměty… já kolikrát musím sebrat půlku stolu, jen, abych otevřel PDAčko 🙁
Taky nějak nechápu, proč musím mít v invu xx plechovek, čokolád, tyčinek a nevím čeho ještě 🙁
Zaráží mě, že next-gen upgrade nemáme čekat v dohledné dobře, a že to nebude nic extra, jsem na to tedy hodně zvědavý, protože právě na tento upgrade čekám.
Hru si určitě koupím, ale až s již zmiňovaným upgradem a všema DLC.