Vývojáři z Ubisoftu se podělili o plán dalšího směřování vývoje Assassin’s Creed Valhalla. Naznačili, že šlápnou na brzdový pedál stran zvýšení kvality budoucích updatů. Zájmem Ubisoftu je dosud poslední díl oblíbené série postupně vylepšit a hlavně z něj odstranit všechny chyby, které brání bezproblémovému hraní a kvalitnímu hernímu zážitku. „Naše komunita je středem všeho, co děláme a vždy jsme prahli po tom, doručit jim ty nejlepší herní momenty. Některé z našich předchozích updatů se ale nestřetly s jejím očekáváním a nedosahovaly našich standardů,“ říkají vývojáři na úvod blogového příspěvku. První změnou má být prodloužení cyklu, ve kterém updaty přichází – ze čtyř týdnů na pět – druhou pak ještě silnější záruka, že všechno, co v souvislosti s Valhallou vychází, je perfektně otestováno.
Check out our first Dev Blog on our internal development processes and learn more about:
✍️ Title Update pipeline
🐟 Fish & Pig of Prophecy fix timelines
💡 Spring Roadmap— Assassin’s Creed (@assassinscreed) April 22, 2021
Nový směr se podepíše už na vydání prvního z očekávaných updatů na verzi 1.2.1, který dorazí s týdenním zpožděním až 27. dubna a ovlivnil rovněž i načasování DLC Wrath of the Druids, které bylo před několik dny odloženo na 13. května. Dále Ubisoft vymezuje, co bude považovat za update a co za pouhý hotfix, nezdá se nám ale na vyjádření vývojářů nic překvapivého. Přesto, hotfixy budou probíhat v back-endu hry, takže hráči nemusí nic stahovat, zatímco updaty přinesou zásadnější změny v kódu (opravy chyb) i grafických assetech a – logicky – budou vyžadovat stažení na straně hráče. K dispozici je rovněž nový návrh celkového procesu přípravy updatu, který začne identifikací problému a bude pokračovat přes předprodukční fázi budoucího odstranění a samotnou opravu, až po testování, certifikaci a vydání.
Jako první dorazí update na verzi 1.2.1, následně odložené irské DLC, pak další update a na konci jara soutěž v lukostřelbě coby další z vedlejších aktivit.
Opět, spíše než o „nový směr“ jde pouze o vysvětlení, jak procesy obvykle fungují a Ubisoft tím neříká nic nového, takže dílčí popis výše uvedených fází působí spíše jako z Učebnice herního vývoje™. Výsledkem je nicméně poukázání, že i příprava jednoduchých updatů může zabrat poměrně dlouhou dobu a někdy při ní vývojáři narazí na kuriózní problémy. Třeba když se snažili přidat do vod novou rybu a zjistili, že to má velký dopad na celý systém fungování místní fauny, kvůli čemuž se plnohodnotná oprava objeví až v červnu. V závěru příspěvku pak ještě jednou zrekapitulovali, že jako první dorazí update na verzi 1.2.1, následně odložené irské DLC, pak další update a na konci jara soutěž v lukostřelbě coby další z vedlejších aktivit. Připomínáme také, že druhým větším DLC bude The Siege of Paris, přesné datum ale zatím neexistuje.
Otázkou pak zůstává, jak dlouho budou vývojáři plnit Valhallu novým obsahem, resp. jakou formu monetizace v budoucnu zvolí. Po vzoru jiných live service her je možné držet aktuální díl při životě klidně po dobu nadcházejících dvou let, během kterých by souběžně vznikl úplně nový díl, dřív nebo později by ale v takovém případě musely přijít další mikrotransakce a obsah za peníze, kam by potenciálně mohla spadnout i samostatná rozšíření zaměřená na další oblasti a regiony související s vikingy.