Šéf Ubisoftu připustil, že se společnost aktivně zaobírá myšlenkou na comeback série Splinter Cell. Fanoušci stealth akcí si přitom dlouhá léta lámou hlavu tím, proč francouzskému gigantu trvá tak dlouho představit pokračování populární značky. Yves Guillemot v rozhovoru pro IGN vysvětluje, že s pokračováním to není zdaleka tak snadné, jak by se mohlo zdát. Poslední díl série Toma Clancyho s podtitulem Blacklist vyšel ještě na minulé generaci konzolí a PC v roce 2013 a podílela se na něm tehdy i Jade Raymond.
Přes opakované spekulace a náznaky se ale od té doby fanoušci pokračování nedočkali. A důvodů, proč tomu tak je, má Ubisoft hned několik. Vydavatel by jednak podle Guillemota musel přijít s něčím novým a originálním. Společnost rovněž musí najít pro hru ten správný tým. A v neposlední řadě Samu Fisherovi konkurovaly a nadále konkurují jiné velké značky jako třeba Assassin’s Creed, které odčerpávaly zdroje Ubisoftu a soustředily jeho pozornost jiným směrem.
Spekulace včera přiživil španělský web Generación Xbox a uživatel fóra ResetEra s přezdívkou Leocarian. Ti tvrdí, že na červnové konferenci Microsoftu v Los Angeles bude kromě jiného představeno právě i pokračování série Splinter Cell.
“Když vytváříte hru, musíte se ujistit, že přijdete s něčím, co se bude dostatečně lišit od toho, co už jste udělali,” říká Guillemot. “Když jsme dělali Splinter Cell naposledy, cítili jsme hodně tlaku fanoušků, kteří říkali: ‚Neměňte tohle. Nedělejte tohle. Nedělejte tamto.’” vysvětluje Guillemot úskalí podobného návratu. Už v tuto chvíli ale podle něj existují v Ubisoftu lidé, kteří se o značku starají a vymýšlí, co s ní podniknout dál. A ti samí lidé se údajně dosud chtěli věnovat jiným projektům, v čemž jim chtěl podle Guillemota Ubisoft vyhovět. Jakkoli to zní, jako by nešlo ani tak o byznys jako hlavně o zábavu, čemuž se zdráhám uvěřit.
Držme si palce, aby z toho konečně letos na E3 něco bylo. Tyto spekulace navíc včera přiživil španělský web Generación Xbox a uživatel fóra ResetEra s přezdívkou Leocarian. Ti tvrdí, že na červnové konferenci Microsoftu v Los Angeles bude kromě jiného představen dlouho spekulovaný a fanoušky vytoužený reboot/remake Dino Crisis a právě i pokračování série Splinter Cell. Věřte, nevěřte…
S podobnou jistotou se ale o novém dílu mluvilo i v minulých letech. A náznaků existovalo také dost. Třeba když do Ghost Recon: Wildlands přibyl nový obsah inspirovaný Samem Fisherem. Spekulace přiživil i nedávný easter egg ve Far Cry New Dawn. Jenže easter egg je pořád jen easter egg a sám o sobě nic neznamená. Zajímavěji už zní, že se do Ubisoftu vrátil designér prvního dílu Clint Hocking, který pracuje v torontském studiu na nějakých neoznámených projektech. Můžeme tak jen doufat, že se Splinter Cellu vůbec dočkáme ještě na této generaci konzolí a neobjeví se až na té další.
Je každopádně zábavné sledovat, jak se podobně jako v případě ságy Prince of Persia upne pozornost celého světa po skončení konference Ubisoftu k šéfovi společnosti, který rok co rok vysvětluje, že tyto značky se vrátí, až nadejde jejich čas. Tak jak to dopadne letos v červnu, chcete si tipnout?
První díl debutoval v roce 2002 a série se začala rychle rozrůstat. Společně s Assassinem a Princem jde o jednu ze značek, která pomohla Ubisoftu vyrůst v gigant, kterým je dnes. Kromě mnoha her jsme se dočkali i knížek a dojít mělo rovněž na filmovou adaptaci. O tom, že by Sam Fisher podobně jako kolegové Agent 47 z Hitmana a Snake z Metal Gearu zamířil na stříbrné plátno, se mluvilo už v roce 2011. Film s britským hercem Tomem Hardym v hlavní roli se několikrát přepisoval, ale s jeho produkcí se dosud nezačalo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
PS: Já myslela, že se na dalším dílu pracuje již roky i přes dřívější omluvy/výmluvy typu že se soustředí na něco jiného a pak přijde čas na Splinter Cell. Snad to nedali k ledu.