Pokud pravidelně čtete náš web nebo sledujete novinkové souhrny, určitě vám neunikla řada informací, vycházející ze zveřejněných výsledků hospodaření jednotlivých firem. Probírali jsme Electronic Arts hlavně v souvislosti s Battlefieldem, měli jsme tu Activision-Blizzard, tam pro změnu byly informace spjaty s velkým propouštěním, a teď tu máme Ubisoft. Nebudeme vás ale zatěžovat podrobnými výsledky – společnosti se daří, prodeje jsou o necelých 100 milionů dolarů vyšší v porovnání s předpověďmi a Ubisoft v uplynulých devíti měsících vykazuje příjem 1,3 miliardy dolarů. Jak už ale bývá při konferenčním hovoru s investory zvykem, po diskuzi nad finančními záležitostmi došlo také na pokládání nejrůznějších dotazů, v nichž se společníci Ubisoftu dotkli také otázky, proč se vydavatel rozhodl ukončit prodej The Division 2 na Steamu a přesunul tento konkrétní titul na Epic Games Store.
Ubisoftu už dopředu počítal s nevolí hráčů a automaticky tak nasměroval zájemce o The Division 2 do vlastního obchodu.
Vzhledem k tomu, jak hráči pohlíží na aktivity Epic Games a nakolik jsou některé kroky mírně řečeno neuvážené, bylo jasné, že se ani tato informace neobejde bez bouřlivých reakcí. Zástupci Ubisoftu totiž v doprovodné zprávě, v níž fanouškům odchod ze Steamu oznámili, připustili také možnost, že The Division 2 nebude jediným titulem, který potká tento osud a na detaily byli zvědaví i investoři. CEO Ubisoftu Yves Guillemot ale pro ně měl poměrně překvapivou odpověď, ve které naznačil, že přechod na Epic Games Store nebyl motivován vyšším podílem z tržeb nebo jinou, blíže nespecifikovaným finančním obnosem. Ten skutečný je podle Guilllemota poměrně mazaný, pokud tedy šéf Ubisoftu mluví pravdu. „Spatřujeme v této dohodě příležitost, jak zvýšit zájem o hru na naší vlastní platformě [uPlay] a zároveň podpořit partnera, který si váží našich her a poskytuje lepší podmínky [než Steam]. Věříme, že tohle partnerství je z dlouhodobého hlediska pro Ubisoft výhodné,“ řekl Guillemot. Nepřímo tak řekl, že v Ubisoftu už dopředu počítali s nevolí hráčů a automaticky tak nasměrovali zájemce o The Division 2 do vlastního obchodu, ze kterého jim – logicky – proudí největší zisky.
Tahle slova vzápětí podložil čísly a dokázal, že nastolená strategie funguje, ačkoliv se zdá, že je nasměrovaná jak proti hráčům, tak proti Epic Games. Podle Guillemota totiž předobjednávky The Division 2 na uPlay vzrostly v porovnání s prvním dílem šestinásobně a i v celkovém úhrnu jsou vyšší. O prodejích na Epic Games Store se nezmiňuje, ať už jsou důvodem nízká čísla nebo neochota Epicu tyto informace sdílet veřejně. Na každý pád je ale jisté, že tak otevřeně o ne zrovna košer přístupu zatím nikdo nemluvil a je s podivem, že sám Guillemot vykládá karty na stůl tak ochotně. Věříme, že po tomto prohlášení kladné body Ubisoft zrovna nezíská…