V noci ze čtvrtku na pátek zveřejnil Ubisoft finanční výsledky za třetí čtvrtletí aktuálního fiskálního období, končícího datem 31. prosince 2019. Už dopředu se přitom vědělo, že v porovnání s předchozími roky na žádné velké oslavy nedojde, protože roli největší podzimní hry plnil Ghost Recon Breakpoint, a ten se dočkal všeho možného, jen ne kladného přijetí. Francouzský vydavatel navíc měsíc po vydání Breakpointu otevřeně promluvil o upadající kvalitě svých titulů a spustil iniciativu jakési interní obrody, kvůli které byly následně odloženy další očekávané tituly, s nimiž se počítalo už na začátek letošního roku. Tento postoj platí i nadále, nicméně Ubisoft ve finanční zprávě slibuje, že k odsunutým Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine a Gods & Monsters přidá do konce března 2021 ještě dvě velké AAA hry navíc.
Výsledkeminterní sebereflexe je zkvalitnění organizační struktury Ubisoftu i jednotlivých titulů, se kterými pro příští finanční období nebude francouzský vydavatel šetřit.
Než se pustíme do probírání jednotlivých titulů, je nutné alespoň v krátkosti zrekapitulovat ony finanční výsledky, které kvůli výše uvedeným důvodům zaznamenaly meziročně značný pokles. Tržby klesly o 26 % na hodnotu 416 milionů eur a celkový obrat o rovnou čtvrtinu na 455 milionů eur. Druhá částka, zahrnující předobjednávky, členství ve službě uPlay+ nebo season passy vydaných her, nicméně překonala interně nastavenou projekci o více než 40 milionů eur a zůstává hybnou ekonomickou silou francouzského vydavatele. „Ačkoliv se napříč celým rokem pohybujeme pod hranicí našeho očekávání, ve třetím čtvrtletí se skvěle dařilo dříve vydaným hrám jako Rainbow Six Siege, Assassin‘s Creed Odyssey, The Crew 2 a Mario + Rabbids Kingdom Battle,“ řekl šéf Ubisoftu Yves Guillemot. Pochválil také metriku aktivních hráčů, a to zejména v souvislosti s Rainbow Six, které dosáhlo na hranici 55 milionů registrovaných hráčů a řadí se po bok nejúspěšnějších e-sportových titulů současnosti.
Dále pak Guillemot naznačil, že výsledkem zmiňované interní sebereflexe je zkvalitnění organizační struktury Ubisoftu i jednotlivých titulů, se kterými pro příští finanční období nehodlají šetřit. Ke zmiňovanému trojlístku silných značek tak mají v nadcházejících měsících přibýt ještě dvě další velké hry, kterými však nebudou Beyond Good & Evil 2, jejíž vydání v tomto roce Guillemot přímo vyvrátil, ani velmi problematické Skull & Bones, které je odsunuto až na přespříští finanční období, končící 31. března 2022. A upřímně, nedivili bychom se, kdyby Ubisoft snahu o dokončení hry vzdal a zdroje nabyté v průběhu táhnoucího se vývoje jednoduše zúročil v jiném vhodném titulu z portfolia. Jako nejvhodnější kandidát se samozřejmě nabízí série Assassin’s Creed, ze které idea Skull & Bones vzešla, těžko však v tuto chvíli soudit, jak celý případ dopadne. Oficiálně tak zůstává zbývající dvojice her tajemstvím, je však téměř jisté, že jednou z nich bude Assassin‘s Creed a druhou nové Far Cry, o kterém hovoří například i novinář Jason Schreier a opět tím rozmetává naděje hráčů, vyhlížejících pokračování série Splinter Cell. Zároveň se spekuluje o tom, že trojice známých her stihne své vydání ještě v kalendářním roce 2020 a obě neoznámené hry vyjdou až v prvním čtvrtletí 2021, nezdá se však pravděpodobné, že by právě Assassin’s Creed měl jít proti Far Cry a naopak.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.