branding
Assassin’s Creed Mirage (Rift), Ubisoft, Ubisoft přiznává, že Mirage začal jako DLC pro Valhallu

Ubisoft přiznává, že Mirage začal jako DLC pro Valhallu

Ano, chtěli jsme původně Eivora poslat na Blízký východ, potvrzuje creative director

Zdroj: Ubisoft
31. 8. 2023
Název: Assassin’s Creed Mirage (Rift) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
5. 10. 2023
6. 6. 2024 (iOS)

Jednou z očekávaných říjnových her je nepochybně Assassin’s Creed Mirage. Vývojáři z Ubisoftu chtějí vzít hráče zpět ke kořenům celé série a v kůži Basima nás nechají prozkoumávát Bagdád. Hra má být podle dostupných informací kompaktnější než Valhalla, Odyssey nebo Origins a zaměřit se víc na původní prvky, jako je stealth, parkour a příběh o assassínech a templářích. Ještě před oficiálním odhalením titulu nicméně renomovaní insideři v čele s Jasonem Schreierem a Tomem Hendersonem tvrdili, že Mirage původně vznikalo jako rozšíření pro Valhallu, které však přerostlo své vlastní ambice a vývojáři se měli údajně rozhodnout zpracovat jej coby samostatnou hru. Ačkoliv to všechno znělo logicky a nebyl důvod zmíněným insiderům nevěřit, až nyní Ubisoft tuto tezi potvrzuje a blíže vysvětluje, co vedlo k přerodu z DLC do úplně nového titulu.

V rozhovoru pro Game Informer mluvil o Assassin’s Creed Mirage creative director Stephane Boudon, jenž bez dalších vytáček potvrdil, že hra měla skutečně původně navázat na rozšíření pro Valhallu. V nich se Eivor podíval/a do Francie, Irska, ale také do mytologické trpasličí říše Svartalfheim, která navazovala na „božskou“ linku ze základní hry. Vývojáři nicméně chtěli vrátit titul do oblasti, kde před dlouhými lety začal, a tak patrně přemýšleli o provázání Eivorova příběhu s Basimovým. Právě Basim, který se nakonec stal hlavním hrdinou Mirage, je ve Valhalle přítomen a sám o sobě tvoří spojnici mezi novými a starými díly, rozšířit jeho linku tak muselo být pro vývojáře velmi lákavé.

„Coby dlouholetí fanoušci série jsme se chtěli vrátit do tohoto prostředí i atmosféry. A také se blížilo 15. výročí značky,“ přiznal Boudon. Zřejmě i proto si mělo relativně nové studio Ubisoft Bordeaux – otevřené v roce 2017 – počínat dobře i během schůzek, kdy svůj nápad představovali vedení, a už krátce po úvodních schůzkách se mělo rozhodnout, že z Mirage bude samostatná hra. Boudon přiznal, že nejprve měl na Blízký východ zamířit sám Eivor, pak se ale myšlenky začaly stáčet k Basimovi a právě on měl být hrdinou chystaného DLC. Několik týdnů proto tým v Bordeaux připravoval kostru jeho příběhu a na další schůzce, která podle Boudona měla stvrdit vývoj, už přicházely náznaky, že by rozšíření mohlo být samostatnou hrou.

„Je to legrační, protože i když jsme hru prezentovali jako DLC, celý tým si držel pěsti, aby dostal zelenou k vývoji celé hry. […] Na konci prezentace jsem proto řekl, že by z toho mohlo být něco víc, takže jsme trochu zatlačili a vyšlo to,“ vzpomíná Boudon. Nyní má jeho hra dva měsíce do vydání a jediné, co se zatím hráčům příliš nelíbí, je používání nadpřirozených prvků. Jinak se ale Mirage skutečně tváří jako „starý dobrý“ Assassin, který by se nemusel snažit hráče ubít svou velikostí a naopak nabídnout sevřenější příběh s tradičními herními mechanismy. Nemůžeme lhát, i my se těšíme, jak AC Mirage dopadne.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru