Jednou z očekávaných říjnových her je nepochybně Assassin’s Creed Mirage. Vývojáři z Ubisoftu chtějí vzít hráče zpět ke kořenům celé série a v kůži Basima nás nechají prozkoumávát Bagdád. Hra má být podle dostupných informací kompaktnější než Valhalla, Odyssey nebo Origins a zaměřit se víc na původní prvky, jako je stealth, parkour a příběh o assassínech a templářích. Ještě před oficiálním odhalením titulu nicméně renomovaní insideři v čele s Jasonem Schreierem a Tomem Hendersonem tvrdili, že Mirage původně vznikalo jako rozšíření pro Valhallu, které však přerostlo své vlastní ambice a vývojáři se měli údajně rozhodnout zpracovat jej coby samostatnou hru. Ačkoliv to všechno znělo logicky a nebyl důvod zmíněným insiderům nevěřit, až nyní Ubisoft tuto tezi potvrzuje a blíže vysvětluje, co vedlo k přerodu z DLC do úplně nového titulu.
Assassin's Creed Mirage started as DLC for Valhalla with Eivor going to the Middle East. But then it turned into a full standalone game starring Basim.
More here: https://t.co/Y29IeBx9bH pic.twitter.com/EtdzkKPH2E
— Game Informer (@gameinformer) August 30, 2023
V rozhovoru pro Game Informer mluvil o Assassin’s Creed Mirage creative director Stephane Boudon, jenž bez dalších vytáček potvrdil, že hra měla skutečně původně navázat na rozšíření pro Valhallu. V nich se Eivor podíval/a do Francie, Irska, ale také do mytologické trpasličí říše Svartalfheim, která navazovala na „božskou“ linku ze základní hry. Vývojáři nicméně chtěli vrátit titul do oblasti, kde před dlouhými lety začal, a tak patrně přemýšleli o provázání Eivorova příběhu s Basimovým. Právě Basim, který se nakonec stal hlavním hrdinou Mirage, je ve Valhalle přítomen a sám o sobě tvoří spojnici mezi novými a starými díly, rozšířit jeho linku tak muselo být pro vývojáře velmi lákavé.
„Coby dlouholetí fanoušci série jsme se chtěli vrátit do tohoto prostředí i atmosféry. A také se blížilo 15. výročí značky,“ přiznal Boudon. Zřejmě i proto si mělo relativně nové studio Ubisoft Bordeaux – otevřené v roce 2017 – počínat dobře i během schůzek, kdy svůj nápad představovali vedení, a už krátce po úvodních schůzkách se mělo rozhodnout, že z Mirage bude samostatná hra. Boudon přiznal, že nejprve měl na Blízký východ zamířit sám Eivor, pak se ale myšlenky začaly stáčet k Basimovi a právě on měl být hrdinou chystaného DLC. Několik týdnů proto tým v Bordeaux připravoval kostru jeho příběhu a na další schůzce, která podle Boudona měla stvrdit vývoj, už přicházely náznaky, že by rozšíření mohlo být samostatnou hrou.
„Je to legrační, protože i když jsme hru prezentovali jako DLC, celý tým si držel pěsti, aby dostal zelenou k vývoji celé hry. […] Na konci prezentace jsem proto řekl, že by z toho mohlo být něco víc, takže jsme trochu zatlačili a vyšlo to,“ vzpomíná Boudon. Nyní má jeho hra dva měsíce do vydání a jediné, co se zatím hráčům příliš nelíbí, je používání nadpřirozených prvků. Jinak se ale Mirage skutečně tváří jako „starý dobrý“ Assassin, který by se nemusel snažit hráče ubít svou velikostí a naopak nabídnout sevřenější příběh s tradičními herními mechanismy. Nemůžeme lhát, i my se těšíme, jak AC Mirage dopadne.