V průběhu dnešního výroční streamu, kterým oslavují vývojáři z Ubisoftu 20. narozeniny série Ghost Recon, došlo na oznámení úplně nového titulu. Je jím Tom Clancy’s Ghost Recon: Frontline – nová bezplatná battle royale akce od studia v Bukurešti, které pracovalo na dvou předchozích dílech Wildlands a Breakpoint. Vývojáři se zavázali k tomu, že hráčům předloží úplně nový zážitek ze hraní velmi populárního žánru a své předsevzetí podtrhují zmínkou, že ve Frontline nebude existovat žádná postupně se zmenšující bojová zóna, jako tomu je u většiny battle royale her. Nahradí ji série úkolů, které budou muset hráči během zápasu splnit a finální souboj u bodu, odkud má být vedoucí tým transportován do bezpečí a zápas ukočit.
Ghost Recon: Frontline vychází z dříve představené iniciativy Ubisoftu, doplnit velké zaběhnuté a nutno podotknout také prémiové série bezplatnými spin-offy, které by mohly těžit z live service filosofie. O transformaci portfolia mluvili zástupci společnosti v polovině května a chvíli se zdálo, že free to play model bude tím, na co se Ubisoft zaměří primárně. Nyní ale vychází najevo, že tituly za plnou cenu – byť stále s naplánovanou delší životnosti – mohou stát vedle titulů, jako je Ghost Recon: Frontline, který rozhodně nepůsobí druhořadým dojmem, zvlášť když se na něm pracovalo uplynulé tři roky. Z traileru a obrázků, které nám Ubisoft poskytl v předstihu, je patrné, že po technické stránce bude hra vycházet z posledního dílu hlavní série a vývojáři ze studia v Bukurešti naplno uplatňují své nabyté zkušenosti. Uvedli však, že hra bude i díky přepnutí do first person pohledu rychlejší i přesnější, aby lépe odpovídala potřebám battle royale žánru.
Právě volnost ve využití jakéhokoliv postupu a strategie má být devizou chystané hry, na druhou stranu se ale nedá říct, že by konkurenční tituly hráčům něco takového zakazovaly.
Jak jsme se mohli dozvědět, Frontline nabídne souboj více než stovky hráčů, což začíná být u podobných titulů standardem. Pohybovat se pak budeme na univerzálně se tvářícím ostrově Drakemoore o rozloze 16 kilometrů čtvereční, který podle očekávání nabídne na jedné ploše celou řadu různých biomů a zajímavých míst k prozkoumání i taktickému využití v boji. Právě volnost ve využití jakéhokoliv postupu a strategie má být devizou chystané hry, na druhou stranu se ale nedá říct, že by konkurenční tituly hráčům něco takového zakazovaly. Přesto ale Ghost Recon: Frontline alespoň na první pohled působí dojmem vojenské akce, kterou poslední dva díly série uměly být, pokud jste se nebáli pořádně se do své role v kooperaci vžít a vypnout si některé pomocníky v HUDu.
Co se týče zastoupených režimů, Frontline se nespokojí jen se standardním pojetím battle royale žánru – právě z důvodu absence stahující se zóny, přicházející s notnou dávkou náhodného elementu, přichází i možnosti ve zpracování toho, co mají hráči vlastně dělat. Hlavním módem bude Expedice, ve kterém budou muset hráči spolupracovat uvnitř tříčlenných skupin. Během hraní budou přicházet do kontaktu s dynamickými a náhodně volenými úkoly, při nichž budou muset rovněž sbírat informace o bodu, ze kterého mohou být z mapy vyzvednuti a transportování do bezpečí. V momentě, kdy tyto informace získají a zavolají si pro transport, všem ostatním hráčům bude lokace odhalena a svede se finální souboj. Ani to pochopitelně není úplně nový prvek, o všem ale rozhodne dynamika a možnosti hry jako takové. Kromě tohoto módu chystají vývojáři další, bližší informace ale slibují až na dobu blíže k vydání, pravděpodobně i s přihlédnutím ke stále ještě probíhajícímu vývoji. Zároveň počítají s tím, že postupné rozšiřování herní nabídky bude přicházet na bází sezón, což jen podtrhuje plánovanou dlouhou životnost hry, budou-li mít o ni hráči zájem.
Důležitým aspektem hry pak budou také třídy hratelných vojáků, které půjde vylepšovat a ohýbat kýženým směrem podle preferencí a herního stylu. Základní třídy zahrnují střelce, podporu a průzkumníky, kteří přichází se základní sadou schopností a dovedností. Střelec je samozřejmě útočník číslo jedna a nezbytná součást týmu při útoku i obraně. Podpora poskytne jednotkám kryt, který během boje umí vybudovat. A nakonec průzkumník slouží primárně pro odhalování pozic nepřátel na delší vzdálenost, díky které může zůstat v relativním bezpečí. Co je ale podstatné, postavu a tudíž i její zaměření bude možné během zápasů měnit, od čehož si vývojáři slibují další strategickou vrstvu a nevyzpytatelnost jednotlivých soubojů.
Pokud vás Ghost Recon: Frontline zaujal, můžete se rovněž těšit na chystaný test. Ten proběhne pouze v Evropě a spuštění se dočká už 14. října na PC. Vývojář si ale do něj budou hráče nejprve zvát přes pozvánky, zaslané proti registraci na oficiálních stránkách hry. Až bude hra připravena k vydání, zahrát si ji budete moci nejen na této platformě, ale také na konzolích předchozí i současné generace a streamovacích platformách Luna, resp. Stadia. Vývojáři rovněž slibují plný cross-play, takže by – doufejme – nemělo dojít k roztříštění komunity už na začátku a naopak k vytvoření dostatečně početné množiny hráčů, kteří nenechají Frontline paběrkovat po několika týdnech stejně jako v případě Hyperscape, předchozí battle royale akce od Ubisoftu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.