Společnost Ubisoft představila novou hru ze světa Toma Clancyho. Jak se předpokládalo, jedná se o novou free-to-play týmovou multiplayerovou akci se specialisty. Jmenuje se Tom Clancy’s XDefiant a první test odstartuje už v srpnu na PC. Jinak ale hra míří i na PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series. Kromě toho bude k dispozici také na streamovacích službách Stadia a Luna. Nabídne rovněž plnou podporu pro cross-play.
Hráči mohou upravit své hrdiny podle vlastního stylu hry. Vyberete si frakci, schopnosti i speciální útok. K dispozici bude velké množství primárních i sekundárních zbraní včetně různých nástavců. Zbraně půjde měnit a upravovat přímo v boji, aby se šlo přizpůsobit proměnlivé situaci na bojišti. Tom Clancy’s XDefiant má nabídnout arény 6 na 6 a herní módy jako Team Deathmatch, Domination či Escort. Žádné dva zápasy nebudou stejné slibují autoři, a lákají nás také na velké množství různorodých map.
Frakce inspirované hrami ze světa Toma Clancyho (Ghost Recon, Splinter Cell, The Division) se budou utkávat v ikonických lokacích, tvrdí Ubisoft. Tým přitom láká na to, že rejstřík hrdinů se bude neustále rozrůstat a s nimi i zvláštní schopnosti inspirované populárními tituly z tohoto vesmíru. Konkrétně si budete moci vybrat z příslušníků frakcí Wolves, Cleaners, Echelon a Outcasts s tím, že první plní roli tanků, druzí jsou ryzí útočníci, Echelon funguje jako support a poslední zmiňovaní se zaměřují na léčení. Jak potvrdili vývojáři, vlastnosti i výbavu všech frakcí bude moci libovolně měnit za účelem najití toho nejvhodnějšího herního stylu pro každého hráče.
Chystaný uzavřený test bude spuštěn už 5. srpna, alespoň prozatím se ale mohou těšit pouze hráči ve Spojených státech a Kanadě. Hrát se bude na PC, ale později se rozroste jak nabídka dostupných platforem, tak regiony, v nichž bude XDefiant v rámci testu dostupný. Platit by však mělo, že test nabídne rovnou desítku map – 7 v arénovém stylu a 3 lineární. Dohromady se na nich bude hrát pět 6v6 módů, jmenovitě Domination, Ring Leader a Upload pro arény a Zone Control s Escortem na lineárních mapách. Výkonný producent Mark Rubin k nim neřekl nic konkrétního, naznačil ale, že půjde o směsici známých postupů s nečekanými změnami, na své by si ale měli přijít jak milovníci deathmatchů, tak zajímání kontrolních bodů či kompetitivní riskantní hry. Nové mapy i módy by pak měly být do hry na pravidelné bázi přidávány, jak bude po vydání postupně růst a vylepšovat se.
Na obrázcích a dostupných materiálech jsou vidět jak útočné pušky, tak nejrůznější sekundární zbraně i další výbava.
Devizou XDefiant mají být nad rámec rychlé hratelnosti a pestrosti map i módů také zbraně. Vývojáři naznačili, že ačkoliv hra samotná nemusí být přísně realistická, zbraně zpracovali s obrovským důrazem na autentičnost. Každé pečlivě připravili sadu modifikací a chtějí, aby hráči cítili výstřely a nacházeli mezi jednotlivými položkami v arzenálu rozdíly. Na obrázcích a dostupných materiálech jsou vidět jak útočné pušky, tak nejrůznější sekundární zbraně i výbava, kam patří například taktický štít nebo elektronické gadgety, které bude možné spolu s celou výstrojí dosud blíže nepředstaveným způsobem během zápasů mírně upravovat.
Hru vyvíjí tým Ubisoft San Francisco. Jako výkonný producent ho vede Mark Rubin, který dříve zastával stejnou úlohu ve studiu Infinity Ward. Kreativním šéfem projektu je Jason Schroeder. Vývojáři říkají, že i když nám schopnosti a speciality poskytnou nějakou užitečnou výhodu v boji se soupeřem, skill je tu vždy na prvním místě. Bez rychlé a přesné mušky se prostě neobejdete ani s hi-tech hračkami po kapsách. Gunplay má být na hratelnosti XDefiant tím hlavním.
Potvrzuje se tak předpoklad, že Ubisoft se bude nadále čím dál víc soustředit na velké free-to-play hry, jak před časem oznámil v rámci inovované strategie. XDefiant dokonce není jediným projektem na tomto poli z vesmíru Toma Clancyho. Další podobnou hrou je spin-off The Division s podtitulem Heartland.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Sám bych dal ale přednost The Division do kterého by byl obsah přidáván postupně a který by se přiblížil hře typu Destiny.
Rozhodně ale vyzkouším 🙂
Trend dneška je kompetetivní hraní, potažmo příjmy z něho. Hráčsky atraktivní je to též a streameři si také přijdou na své. Jeden může být vďěčný za to, že se objevují singleplayerové hry, velké A+ singleplayerové hry. Občas.
Z textu mi to připomnělo SMITE, tedy MOBA hru v 3D, viděnou z ohledu hráče. S itemizací/customizací to také působí stejně. Mezi západními hráči to může uspět, ale valná většina komptetivních her stejně míří na čínský trh. Tam by to mohlo uspět, nejsem si ale jistý jestli v konkurenci dneška, tím spíš když se opírají o znalost konkrétních titulů.