Novinář Jason Schreier si na středeční odpoledne přichystal další zpravodajskou bombu. Ve svém aktuálním článku pro Bloomberg odhaluje budoucí podobu série Assassin’s Creed od Ubisoftu, která s největší pravděpodobností opustí model jednotlivých a vzájemně nepříliš provázaných dílů. Nová hra, kterou je ale přesnější označovat podle Schreiera za live service platformu, ponese označení Assassin’s Creed Infinity a po vzoru jiných velkých titulů, využívajících model postupných změn obsahu nebo jeho rozšiřování, bude nová dobrodružství překládat hráčům tímto způsobem. Fakt, že Schreier v minulosti mnohokrát odhalil nové díly série by mohl stačit jako základ pro věrohodnost celé zprávy, mluvčí Ubisoftu ale Bloombergu existenci projektu otevřeně potvrdila, jen neuvedla žádné bližší detaily.
NEW: The future of Assassin’s Creed is live service. Ubisoft Montreal and Quebec have teamed up for Assassin’s Creed Infinity, a huge platform planned to have multiple settings. But after the reorg, several men accused of abuse remain in charge. My latest: https://t.co/fre2ljvh8g
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 7, 2021
„Nový projekt, který je v Ubisoftu znám pod kódovým označením Assassin’s Creed Infinity, si podle lidí obeznámených s vývojem klade za cíl vytvořit masivní online platformu, která se bude v průběhu času vyvíjet,“ píše Schreier. „Zatímco se předchozí díly odehrávaly v konkrétních historických epochách, Infinity bude obsahovat více prostředí s možností rozšiřování v dalších měsících a letech po vydání,“ dodává pak novinář s odvoláním na zdroj, který si z pochopitelných důvodů nepřeje být jmenován. Co se týče vyjádření mluvčí Ubisoftu, žádné podrobnosti ze své strany nepřidala, potvrzení existence popisovaného projektu ale doplnila přáním, překonat očekávání fanoušků a hlavně vyhovět těm, kdo volali po ucelenějším přístupu a těsnějším provázáním celého univerza.
Vše by se mělo soustředit jen na schopnosti jednotlivých zaměstnanců a nové příležitosti, na které mohou společnou prací dosáhnout.
O vývoj live service platformy by se měla podělit studia v Montréalu a Quebecu s tím, že druhé zmiňované bude alespoň na začátku vedené coby vedoucí. Schreier vysvětluje, že organizační změny mají pomoci celé sérii, protože se o ní už nebudou muset zmiňované týmy přetahovat. Vše by se mělo soustředit jen na schopnosti jednotlivých zaměstnanců a nové příležitosti, na které mohou společnou prací dosáhnout. Tuto změnu můžeme chápat také jako onen avizovaný posun v přístupu k vývoji, o kterém po sérii nejrůznějších nařčení stran nevyhovujících pracovních podmínek a obtěžování mluvilo vedení Ubisoftu, včetně Yvese Guillemota. „Online platforma, inspirovaná hity jako Fortnite či Grand Theft Auto V, mohou díky změnám v obsahu i herním zážitku bavit hráče po dlouhé roky,“ doplňuje Jason Schreier. Důvodem, proč se vydat tímto směrem, je pak pro Ubisoft i vidina stabilních příjmů, proti kterým už v případě hotového jádra hry tolik nepromlouvají náklady na vývoj. I tak by ale měly být do prací na hře opět zapojeny tisíce zaměstnanců společnosti v desítce studií, jako tomu bylo v minulosti.