array(55) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(12) "1744527560:2"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(94) "Skupině hráčů se nelíbilo, že došlo k odstavení hry. Podle Ubisoftu ji ale nevlastnili"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(5) "15541"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "229891"
}
["_pageview_20250410"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "525"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"cd464739-4be3-40c9-b925-2da730dcce93","external_id":"82702646-3204-211d-8e99-790e565cbf61","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250411"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1094"
}
["_pageview_20250412"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "137"
}
["_pageview_20250413"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "40"
}
["_pageview_20250414"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "23"
}
["_pageview_20250415"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "20"
}
["_pageview_20250416"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "7"
}
["_pageview_20250417"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250418"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20250419"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250421"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
}
Na konci loňského roku podala skupina hráčů v Kalifornii žalobu na společnost Ubisoft z důvodu odstavení a následného ukončení fungování hry The Crew. Důvody, proč titul vyžadující stálé připojení k internetu přestal fungovat, popisovali vývojáři jako mix licenčních a finančních záležitostí, týkajících se do velké míry správy herních serverů. Žalující strana si ale stála za svým a situaci přirovnávala k tomu, kdyby výrobce pinballového stroje, který si někdo zakoupil, přišel do domu majitele, odstranil z něj funkční prvky včetně ovládacích tlačítek a klapek, a tím znemožnil jeho další využívání. Ubisoft se však v novém prohlášení proti tomuto příkladu i celé žalobě ohrazuje a uvádí, že hráči ve skutečnosti The Crew nikdy nevlastnili, a tím pádem nejsou v právu, co se nároků na opětovné zprovoznění hry týče.
Dokument, ve kterém Ubisoft odpovídá na žalobu, komentují redaktoři magazínu Polygon, a vypichují zejména tu část, v níž se francouzská společnost vymezuje vůči tomu, že by žalující strana The Crew někdy skutečně vlastnila. Naopak Ubisoft uvedl, že když si hráči „kupují“ hru, zajišťují si ve skutečnosti časově omezenou licenci k používání daného softwaru. „Žalobci, frustrovaní nedávným rozhodnutím společnosti Ubisoft vyřadit hru z prodeje po uplynutí lhůty uvedené na obalu produktu, uplatňují jménem domnělé skupiny zákazníků osm žalobních důvodů, včetně porušení kalifornského zákona o klamavé reklamě, zákona o nekalé soutěži a zákona o právních prostředcích ochrany spotřebitele, jakož i nároků na odškodnění ze spáchání podvodu a porušení záruky podle obecného práva,“ zrekapitulovali přesněji právníci Ubisoftu nárok žalující strany.
Obratem ale uvedli, že jednak nabídli možnost vrácení peněz těm, kdo si The Crew zakoupili krátce před oznámením ukončením fungování a jednak že krabičky se hrou byly označeny licenční poznámkou o způsobu nakládání se softwarem, kde bylo uvedeno, že zákazník software přímo nevlastní, a tudíž je žaloba neopodstatněné. Od té chvíle se však žalující strana snažila přijít s dalšími argumenty a napadla informaci o platnosti aktivačního klíče na hru z krabiček PC verzí – ten měl platit až do roku 2099 – a zároveň označila balíčky s herní měnou za jistou formu dárkového poukazu, jehož platnost nesmí v Kalifornii vypršet. Tím, že ale byla hra znepřístupněna, platnost těchto „poukazů“ vypršela, a to je podle žalobce protizákonné. Nyní se proto bude soud znovu žalobou zabývat a zůstává otázkou, zda nakonec dojde k procesu, či nikoliv.
V závěru je nutné upozornit, že tato kauza nemá nic společného se snahou jiné skupiny hráčů zamezit uzavírání serverů her, které pro svůj chod tyto výlučně potřebují, za níž stojí youtuber Ross Scott.