Je tomu jen osm dní od chvíle, kdy Ubisoft v rychlém sledu představil již třetí free to play titul vycházející z univerza spisovatele Toma Clancyho. Po The Division: Heartland a XDefiant jsme se dočkali představení Ghost Recon: Frontline – battle royale akce, která chtěla skloubit specifickou hratelnost série a originální přístup ke značně saturovanému žánru. Přijetí ze strany hráčů ale nebylo nikterak pozitivní a vývojáři se rozhodli pouhý den před startem prvního testu celý projekt raději odložit. To vše poté, kdy Ubisoft vynaložil nemalé úsilí pro změnu interní strategie a nastolil nový, očividně ne zrovna promyšlený směr, v němž mají hrát free to play tituly podstatnou roli.
We have an important message regarding Ghost Recon Frontline’s Closed Test. pic.twitter.com/ne1VgOLMJF
— GRFrontline (@GRFrontline) October 13, 2021
„Rozhodli jsme se, že tím nejlepším bude odložit uzavřený test Tom Clancy`s Ghost Recon: Frontline,“ napsali bez okolků vývojáři před krátkou chvíli na sociální sítě. Podle vyjádření Ubisoftu je tým z Bukurešti plně odhodlán vytvoření té nejlepší možné hry, což má být hlavním důvodem zmiňovaného odkladu. „O nový termín uzavřeného testu se s vámi podělíme, jak nejdříve to bude možné. Děkujeme za vaší setrvalou podporu,“ ukončili vývojáři svůj vzkaz a tak rychle, jak se na sociálních sítích objevili, tak rychle z nich zase zmizeli. Po příspěvku však zůstal nad projektem viset jeden velký otazník a hráči pochopitelně vyjadřují své rozčarování.
Ne proto, že by jim o Frontline nějak vehementně šlo, ale proto, že Ubisoft zcela demaskoval nepromyšlenou strategii a opět dokázal, že svým fanouškům nerozumí tak, jak by se mohlo pohledem na prodejní čísla nejúspěšnějších sérií zdát. Komentáři se táhne zdrcující kritika, hráči nešetří nadávkami a volají po tom, aby Ubisoft hru rovnou zrušil. Jen málokdo komentuje odklad s alespoň malou dávkou lítosti a připomíná, že koncept hry nevypadá na papíře tak zle. Vývojáři se očividně chtěli poučit z neúspěchu battle royale Hyperscape a připravují hru, v níž se nebude bojovat uvnitř zmenšující se zóny. Koncept Frontline tkví – nebo snad má tkvět – ve sbírání informací o místě, ze kterého lze z mapy uprchnout. V momentě, kdy se to některému z týmu podaří, o pozici jsou informováni zbývající hráči a nastává souboj o místo, kam má přiletět transport.
Je však otázkou, jestli z tohoto konceptu něco přežije a na co přesně se chce bukurešťský tým vlastně zaměřit. Na technickou stránku? Na design? A nemůže to náhodou skončit tím, že Frontline skončí v propadlišti dějin? Skoro se až vkrádá myšlenka, že Ubisoft jde od extrému k extrému a mírná evoluce, která by současně ctila základní kostru daných sérií, ale dokázala ji příjemným způsobem osvěžit a posunout s ohledem na trendy a technologie dál, francouzskému gigantovi nejde.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.