V roce 2018 oslavila strategická série The Settlers 25 let od uvedení prvního dílu a vývojáři ze studia Blue Byte si na tehdejší Gamescom připravili skvělou novinu. Fanoušci se na základě nečekaného oznámení mohli začít těšit na plnohodnotný osmý díl, který s jednoduchým názvem The Settlers předznamenával reboot značky i celého konceptu v moderní grafice. Dočkat se ho měli hráči už loni na podzim, tehdy ale byla hra odložena na rok 2020 a zdálo se, že vývojáři tradičně nestíhají v závěrečné fázi. Nyní však přichází mnohem znepokojivější zpráva, prostřednictvím které odsouvá Ubisoft vydání na neurčito.
Vzkaz zveřejnili vývojáři z Blue Byte na oficiálním webu The Settlers Alliance a bohužel v něm nad rámec obvyklých frází nezaznívá nic konkrétního. „Jsme nesmírně vděční za vaši podporu, během testování v uplynulých týdnech ale vyšlo najevo, že ačkoliv jsme na správné cestě k vytvoření skvělé hry, chceme zároveň zaručit výjimečný herní zážitek,“ říkají neurčitě autoři hry. Důraz na kvalitu pak zmiňují ještě jednou a uvádí ji jako hlavní důvod k tomu, proč přistoupili k dalšímu odkladu. „Čas navíc využijeme k tomu, abychom zapracovali vaše připomínky a přinesli vám co nejlepší hru. Ačkoliv vám nemůžeme poskytnout žádné datum vydání, budeme vás o něm na webu a dalších kanálech informovat, jakmile to bude možné,“ dodávají zástupci Blue Byte. V závěru pak sice děkují hráčům za trpělivost, ale současně jim dávají spoustu prostoru ke spekulacím a úvahám, co se s vývojem stalo.
Čas navíc využijeme k tomu, abychom zapracovali vaše připomínky a přinesli vám co nejlepší hru.
Asi vás nepřekvapí, že fanoušci nevnímají zprávu příliš pozitivně. Ne snad proto, že by nechtěli akceptovat samotný odklad, skepticky ale nahlíží na absenci nového data vydání, které většinou nevěští nic dobrého. Ve skutečnosti se toho totiž mohlo na vývoji pokazit poměrně hodně, vzhledem ke slibům, které stihli vývojáři v průběhu času dát. Bavit se můžeme o grafickém zpracování, podléhající enginu Snowdrop, ale také o propracovaném multiplayeru s mnoha herním módy nebo o emotivních příběhových linkách, které měly být páteří offline hry. Prvky a vlastnosti mohly rovněž narůstat ve spojitosti s aktuálními trendy, kterým v rámci portfolia plně podléhá i Anno 1800. Stranou nicméně můžeme dát obavy, že by právě kvůli poslednímu dílu Anno a neutuchajícímu přílivu nového obsahu v rámci sezóny vývojáři nestíhali. Ubisoft Blue Byte má tři pobočky a zaměstnává necelých 600 lidí, personálně tedy problém určitě nemá.
Nezbývá proto nic jiného než čekat, co se hrou bude a doufat, že se z The Settlers nestane druhé Skull & Bones, které bylo rovněž cyklicky odkládáno a máme se ho dočkat nejdříve v roce 2021.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.