branding
Ubisoft mění strategii a přesouvá se k free to play hrám

Ubisoft mění strategii a přesouvá se k free to play hrám

Dotkne se to Skull & Bones, které bylo opět odloženo. Free to play však budou i velké série

Zdroj: Ubisoft
12. 5. 2021

Jedním z důležitých bodů včerejšího zveřejňování finančních výsledků Ubisoftu za uplynulý fiskální rok, který skončil 31. března, bylo odhalení nové firemní strategie týkající se podoby budoucích her francouzského vydavatele. Na místo 3-4 velkých prémiových AAA titulů ročně se bude Ubisoft nyní soustředit na segment free to play her, které by však podle dostupných vyjádření neměly být kvalitativně o nic horší než tituly vydávané doposud. Uvedl to finanční ředitel Frédérick Duguet a zmínil, že jde o přirozený vývoj vysoce kvalitního portfolia Ubisoftu, které se už nyní o některé free to play tituly opírá se stejnou důvěrou jako o velké prémiové hry.

Hry zdarma a napořád

„Jedná se čistě o vývoj finanční komunikace a nic to nemění na tom, že i nadále očekáváme vysokou kadenci nového obsahu, včetně výkonných prémiových a free to play novinek,“ uvedl Duguet a nepohřbil tak zcela možnost, že monetizace některých titulů Ubisoftu nebude spočívat jen v mikrotransakcích. Zmínil nicméně, že očekávání od titulů jako Just Dance nebo Riders Republic odpovídá v rovině příjmů některým tradičním AAA hrám a je to cesta, díky které mohou být podle Dugueta tituly k dispozici hráčům po mnohem delší dobu, nežli tomu bylo ještě před několika lety. Setrvalá snaha největších vývojářů nabízet hry v podobě služby či platformy se tak naplno zrcadlí v plánech Ubisoftu, bez ohledu na to, zda jste příznivci tohoto trendu, či nikoliv.

Ubisoft mění strategii a přesouvá se k free to play hrám

Kam se poděly AAAA hry Ubisoftu?

Nová strategie Ubisoftu je v částečném rozporu s tím, co tvrdil vydavatel v průběhu loňského roku. Únor přinesl slib, že do března 2021 dorazí pět velkých AAA her, ve skutečnosti to ale byly tituly pouze tři - Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion a Immortals: Fenyx Rising. Rainbow Six Quarantine, ani Far Cry 6 stále nedorazily, Ubisoft je ale ve své finanční zprávě z tohoto úterý zmínil. Potvrzuje, že obě hry se svého vydání dočkají do 30. září letošního roku, na druhou stranu ale prý hráči nemají očekávat, že by v druhé polovině kalendářního roku 2021 vydal Ubisoft něco jiného. Znamená to rovněž, že očekávané hry Riders Republic, The Division: Heartland a Roller Champions také dorazí do tohoto termínu, a pak nastane delší odmlka. Zamávat tak můžeme smělým plánům přestat vyvíjet AAA hry a nahradt je AAAA kousky, o čemž francouzský gigant v superlativech mluvil loni v září.

Jak rychle se změny projeví a kterých sérií se budou týkat, však Ubisoft pouze naznačuje a nechává si otevřená zadní vrátka, kdyby nápad nevyšel. „Myslíme si, že nastal čas přijít s vysoce kvalitními free to play hrami napříč všemi našimi největšími značkami na všech platformách, samozřejmě ale bude trvat nějakou dobu, než se změny projeví,“ říká Duguet a potvrzuje, že chce být Ubisoft v prvním roce své nové strategie opatrný. „Pokud budeme úspěšní, může to mít velmi významný dopad na tvorbu celkové hodnoty společnosti Ubisoft,“ dodává pak finanční ředitel a stvrzuje představenou změnu směru.

Co se týče konkrétních titulů, mluví se zejména o Tom Clancy’s The Division: Heartland, který byl představen minulý týden. Má jít o prvního zástupce z portfolia zavedených značek, z něhož se stane free to play titul, představující úplně nový pohled na svět hry. Jak už vývojáři uvedli dříve, hráči nebudou muset mít žádnou předchozí zkušenost s touto značkou a už nyní se mohou hlásit do některého z budoucích testů, v němž se nový koncept bude zkoušet na hráčích. Nejedná se však o jediný titul, který zástupci Ubisoftu zmínili, a jak prozrazuje titulek naší zprávy – tím druhým je problematický projekt Skull & Bones.

Pirátská hra byla znovu odložena

Ano, vidíte správně, po sérii mnoha odkladů vydání prokletého titulu přichází další, tentokrát s vágně určeným termínem na rok 2022-2023, což odpovídá příštímu, nikoliv probíhajícímu finančnímu období. „Pevně věříme tvůrčí vizi týmu, který má hru na starost. Vývoj pod vedením Ubisoftu Singapur v posledních 12 měsících dobře postupuje a příslib je lepší než kdykoliv předtím,“ zmínil Frédérick Duguet v doplňujícím vyjádření pro magazín Video Games Chronicle. Sílu singapurské pobočky potvrdil také generální ředitel Ubisoftu Yves Guillemot, který vyzdvihl zejména zkušenost s Assassin’s Creed. Bez ohledu na to se ale má nově podílet na vývoji Skull & Bones mnoho dalších poboček, zaručujících se za výslednou kvalitu hry, kterou hráči zpochybňují nejen kvůli odkladům, ale také dosavadně prezentovaném mělkém konceptu.

Ten se ale měl podle creative directorky Elisabeth Pellen výrazně změnit a obohatit, o čemž mluvila už loni v září. Podle jejích slov snil Ubisoft Singapur o něčem velkém, což měl restart celého vývoje zaručit. „Náš tým v Singapuru je plně odhodlán uvést hru na trh a podporovat ji po mnoho dalších let,“ řekla také Pellen a odkázala tím na začátek celé zprávy. Tedy změnu směru Ubisoftu a snahu přinášet bezplatné tituly s důrazem na mikrotransakce. O tom, že právě Skull & Bones budou free to play hrou, se však mluvilo už poměrně dlouho a zůstává tudíž otázkou, nakolik aktivní již nový plán francouzské společnosti byl při restartu vývoje pirátské hry. VGC nicméně tvrdí, že jednou z velkých změn byl právě přechod k sociální a živé příběhové hře, v níž se vývojáři údajně snaží uplatnit některé prvky a funkce z Fortnitu.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru