V průběhu včerejšího dne vydal Ubisoft překvapivou zprávu o zrušení online prezentace Assassin’s Creed Shadows na Tokyo Game Show. Stalo se tak těsně před zahájením tokijského veletrhu a hráči se pochopitelně ptali, co to znamená. Kromě zmínky o „mnoha různých důvodech“ ale nebyl francouzský gigant nikterak konkrétní a i nadále můžeme o motivaci k tomuto kroku spekulovat. Na základě nových informací od redakce magazínu Insider Gaming se však zdá, že problémy mohou být poměrně vážné a ve vzduchu visí i potenciální odklad hry.
Insider Gaming totiž od svých zdrojů zjistil, že měla být zrušena všechna novinářská preview naplánovaná na příští týden, což by byl další nečekaný a neobvyklý krok. Nestává se totiž příliš často, že by velké společnosti o překot měnily své plány, pokud by k tomu neexistovaly opravdu pádné důvody, proto i v úvodu zmiňované myšlenky na odklad hry jsou rozhodně na místě.
Assassin’s Creed Shadows se prozatím nedočkal nikterak kladného přijetí. Naopak, hra původně prezentovaná jako historicky přesná narazila kvůli nejasnostem o životě a osudu jednoho ze dvou hlavních hrdinů, černošského samuraje Jasukeho, a na reputaci ji rozhodně nepřidaly ani podivně sestavované artworky z jiných děl sehnaných na internetu. Za některé z přešlapů se Ubisoft už stihnul omluvit a pozměnil také svůj postoj k prezentování hry coby historicky přesné záležitosti – vývojáři zdůraznili, že jde o fikci – ve finále to ale nemuselo stačit.
Uvidíme tedy, jakým směrem se celá kauza vyvine a zda se Ubisoft k těmto záležitostem vyjádří.
Ubisoft už je zvyknutý všetko odkladať, takže by som sa tomu nečudoval. A už vôbec nie v súvislosti s kritikou hry, keďže pri jej prezentácii došlo k viacerým prešľapom. O ktorých sa aj píše v článku. No… bohužiaľ. Títo Frantíci už dlhšiu dobu idú dolu vodou.
Nepomáha im ani čerstvo predstavená Ghost of Yotei od Sucker Punch. O tú bude rozhodne väčší záujem ako o AC: Shadows. Síce.. hráči sú nevyspytateľní. Ja napríklad som zvedavý aj na AC: Shadows, ale som si vedomý, že nič extra a nič tak dobré ako séria Ghost of… to nebude.
Kolují zvěsti po internetu, že v jistých amerických herních řetězcích nevykazují dobrá data ohledně množství předobjednávek tohoto titulu, těžko říci zda je to pravda. Když přidám ambivalentní náladu kolem hry samotné, ale i okolo firmy Ubisoft poslední dobou, tak krátký odklad by mohl pomoci k uklidnění situace a možnosti nápravy kontroverzních prvků. Ovšem také naopak podtrhnout Ubisoftu nohy a urychlit tak pád firmy ještě více. V tomto případě už mi přijde, že neexistuje žádné „dobré“ řešení, jen přečkat „shit-storm“. Osobně žádná očekávání nemám, tituly z AC universa mě již mnoho let nezajímají. Rád však sleduji herní zpravodajství a novinky ve vývoji, kam se vše ubírá. Snad tahle diskuze zůstane konstruktivní „klucííí“ a „holkýýý“ moji z Vortexu a drazí čtenáři webu 🙂 . Přeji Vám všem hezký den.
Bambuch žehne! Konečně nějaký rozumný človíček, se kterým se dá v diskuzích zcela normálně komunikovat a je v tzv. zenu. To už jsem DLOUHO neviděl. Houšť a větší kapky!
Zrušili to kvůli tomu dramatu se sběratelskou soškou, jejíž součástí je v půli rozbitá brána Tori.
Samo o sobě to nezní nějak kontroverzně. Problém je, že jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki jako vzpomínka/památník na jaderný výbuch.
Takže Ubisoft má sošku s ekvivalentem dvojčat s letadly či brány „Arbeit macht frei“, tak moc nevkusné to je.
Ono je to zase o dost komplikovanější, než se na první pohled zdá, ale to člověk prostě nesmí dělat rychlé závěry.
Ta soška byla představena před týdnem, ačkoliv jde samozřejmě o produkt s licencí Ubisoftu, je to sběratelská figurka, která není součástí žádné edice hry. Nikdo tu figurku zatím nevlastní a není nic jednoduššího, než ji prostě z nabídky s nějakou omluvou vyškrtnout, kdyby Ubisoft narazil na nějaký problém ze strany Japonska. Navíc, tobě někdo na internetu řekne, že „jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki“, tak to tak bereš, ale ona to není tak úplně pravda. Jsou brány, které mají oba sloupy, ale jsou uprostřed přerušené.
Můžeš se podívat, já nevím, třeba na tenhle obrázek – https://ctrlv.cz/Fh4O – a racionálně posoudit, že inspiraci spíš čerpali odsud. Resp., ta figurka sedí na doslova identickém sloupu této brány, nikoliv na sloupu brány z Nagasaki. Jasně, můžeme se bavit o tom, že takhle rozdělená brána by měla být vždy prezentovaná kompletní, s oběma sloupy, protože jde stále technicky vzato o jeden celek, ale tím se vracím k tomu, že tohle ten důvod za mě spíš nebude. Rozhodně by kvůli něčemu takovému nerušili logistický hell v podobě preview eventů pro novináře.
A nehraje v tom roli i právě ta včera ohlášená Tsushima 2? Obě hry si budou historicky blízko a Ubi bude tohle chtít mít asi hodně dlouho v běhu, takže konkurence za pár měsíců bude možná bolet. Navíc mi stále více poslední dobou přijde že pokud Shadows nebude globální hit, tak bude celá firma už opravdu na dně.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Nepomáha im ani čerstvo predstavená Ghost of Yotei od Sucker Punch. O tú bude rozhodne väčší záujem ako o AC: Shadows. Síce.. hráči sú nevyspytateľní. Ja napríklad som zvedavý aj na AC: Shadows, ale som si vedomý, že nič extra a nič tak dobré ako séria Ghost of… to nebude.
Samo o sobě to nezní nějak kontroverzně. Problém je, že jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki jako vzpomínka/památník na jaderný výbuch.
Takže Ubisoft má sošku s ekvivalentem dvojčat s letadly či brány „Arbeit macht frei“, tak moc nevkusné to je.
Ta soška byla představena před týdnem, ačkoliv jde samozřejmě o produkt s licencí Ubisoftu, je to sběratelská figurka, která není součástí žádné edice hry. Nikdo tu figurku zatím nevlastní a není nic jednoduššího, než ji prostě z nabídky s nějakou omluvou vyškrtnout, kdyby Ubisoft narazil na nějaký problém ze strany Japonska. Navíc, tobě někdo na internetu řekne, že „jediná takto v půli rozbitá brána Tori je v Nagasaki“, tak to tak bereš, ale ona to není tak úplně pravda. Jsou brány, které mají oba sloupy, ale jsou uprostřed přerušené.
Můžeš se podívat, já nevím, třeba na tenhle obrázek – https://ctrlv.cz/Fh4O – a racionálně posoudit, že inspiraci spíš čerpali odsud. Resp., ta figurka sedí na doslova identickém sloupu této brány, nikoliv na sloupu brány z Nagasaki. Jasně, můžeme se bavit o tom, že takhle rozdělená brána by měla být vždy prezentovaná kompletní, s oběma sloupy, protože jde stále technicky vzato o jeden celek, ale tím se vracím k tomu, že tohle ten důvod za mě spíš nebude. Rozhodně by kvůli něčemu takovému nerušili logistický hell v podobě preview eventů pro novináře.