Závěr minulého týdne přinesl odklad vydání tří očekávaných her od Ubisoftu. Jmenovitě se změny dotkly Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine a Gods & Monsters, přičemž zajímavější než samotný posun do roku 2020 byl důvod, který k tomu Ubisoft přiměl. Rozhodujícím faktorem byl totiž podle šéfa společnosti neúspěch The Division 2 a hlavně Ghost Recon Breakpoint, o kterém Yves Guillemot otevřeně prohlásil, že se nepovedl a neuspěl, což částečně potvrzuje i naše recenze. Naznačil také, že se do budoucna změní procesy uvnitř jednotlivých studií, aby už podobné přešlapy nevznikaly a všechny hry, pod které se Ubisoft podepíše, dostály očekávání. Neznamená to ale, že by po zveřejnění finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí a odsouzením Breakpointu něco končilo. Naopak, vývojáři se nadechli k dalším razantním krokům a slibují, že nejnovější díl opraví prostřednictvím dvou velkých updatů, které vyjdou v průběhu listopadu. S koncem roku pak do hry přibude nový obsah v podobě raidů, nejrůznějších eventů a hra v roce 2020 vstoupí do své druhé sezóny, v Ubisoftu nazvané jednoduše „druhá epizoda“.
Breakpoint trpí křečovitou snahou, naroubovat na akční a stále poměrně taktickou záležitost prvky looter shooterů.
„Od vydání Tom Clancy‘s Ghost Recon Breakpoint jsme se vám snažili naslouchat. Pročítali jsme konverzace a s některými členy komunity se potkali osobně, abychom naší hru probrali,“ píší vývojáři v novém blogu. Děkují tak hráčům, kteří u hry zůstali a přiznávají, že uplynulé týdny byly složitější, než si v Ubisoftu představovali. Naráží tím především na problémy spojené s mikrotransakcemi, kdy si bylo možné za reálné peníze pořídit věci, které přímo ovlivňovaly hratelnost, tedy zbraně, případně jejich rozšíření. To není u stříleček příliš obvyklé a vývojáři jiných her často umožňují kupovat pouze kosmetické záležitosti – typicky skiny – aby se vyhnuli nařčení, že je jejich titul pay-to-win. Breakpoint nicméně trpí i na křečovitou snahu, naroubovat na akční (a kdysi vážně poměrně taktickou) záležitost prvky looter shooterů a v kombinaci s všeobecnými bugy bylo na velký problém zaděláno.
Vývojáři budou i nadále sledovat, jak hráči změny přijali, případně co dalšího se jim ve hře nezamlouvá a ke konci listopadu vydají další větší update, který bude reakci komunity reflektovat.
Převážná část z toho by už ale v průběhu listopadu neměla platit, když se vývojáři z pařížské pobočky Ubisoftu zavazují k tomu, že upraví ekonomiku hry, byť neuvádí žádné konkrétní plány. Otevřeněji mluví o technickém stavu hry, který se snažili vylepšit už velkým updatem na verzi 1.0.2 a navážou na něj v polovině listopadu s úpravou chování dronů, měnění režimu střelby, notifikací o splněných misích, chování umělé inteligence nebo vizuální kolize zaměřovačů a nočního vidění. Vývojáři pak budou i nadále sledovat, jak hráči změny přijali, případně co dalšího se jim ve hře nezamlouvá a ke konci listopadu vydají další větší update, který bude reakci komunity reflektovat. Co se týče nového obsahu, tam Ubisoft slibuje podporu rozprostřenou na ploše několika let a naznačuje, že se hráči v prosinci dočkají prvního Raidu pojmenovaného Titan i speciální akce navázané na film Terminátor: Temný osud.
Asi nejzáhadněji pak vývojáři popisují změny na poli příběhových či herních voleb, které byly podle nich přímou součástí DNA série Ghost Recon a chtějí je ve větší míře dostat i do Breakpointu. „S přihlédnutím ke zpětné vazbě, kterou jsme obdrželi od komunity, pracujeme na radikálnější a poutavější verzi Ghost Recon Breakpoint. Chtěli bychom vám dát možnost, abyste si zážitek upravili podle svého, a to prostřednictvím voleb,“ říká Ubisoft konkrétně. Je ale údajně příliš brzy na to, mluvit o detailech, dokud na nich budou vývojáři pracovat a proto slibují, že se k nim dostanou později.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.