Minulý týden některé hráče vyděsil e-mail od Ubisoftu, v němž jim bylo oznámeno pozastavení účtu s hrozícím smazáním kvůli neaktivitě. Takto označený účet má být po 30 dnech smazán v souhlasu s podmínkami, samozřejmě za předpokladu, že uživatelé nezareagují, že jej chtějí zachovat. I přesto se objevili hráči, kterým už měl být účet smazán, čímž současně ztratili přístup k veškerým hrám, jež byly navíc minimálně v jednom případě zakoupeny skrze Steam, nikoli přímo Ubisoft Connect. Podpora Ubisoftu nicméně uživatele ujišťuje, že o své hry a účty nemusejí přijít.
UBISOFT closes your account if you haven’t logged in for some time.
You will lose all your games purchased forever. pic.twitter.com/exC78bUt93
— AntiDRM🔴 (@PC_enjoyer) July 19, 2023
E-mail zaslaný od Ubisoftu sdílel na Twitteru například uživatel PC_enjoyer. Text s odkazem určeným k potvrzení, že má být účet zachován, pro některé na první pohled působil jako možný pokus o podvod, den nato však na tweet zareagovala přímo podpora Ubisoftu. Ta potvrdila obsah e-mailu s tím, že se stačí přihlásit ke svému účtu do 30 dnů a použít již zmíněný odkaz v e-mailu. Zároveň uvedla, že má jít pouze o účty, na nichž nebyla aktivita zaznamenána více než čtyři roky. Ubisoft by měl mít právo takto přistupovat k účtům dle podmínek používání, ale podle zjišťení magazínu PC Gamer se ovšem nic takového v podmínkách nenachází. Doplněný kontext pod tweetem nicméně zmiňuje, že tak může postupovat s ohledem na GDPR a kvůli udržování dat a databáze.
Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to…
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) July 20, 2023
Uživatel s přezdívkou Ponpon však o účet přišel, čímž dle svých vlastních slov ztratil i hry, které vlastní na Steamu, respektive přístup k nim. Další hráči pak zmiňovali, že již dlouho nemají ani přístup k e-mailu, na který účet zakládali. Na to podpora zareagovala s tím, že jej lze obnovit, a zároveň uvedla, že rozhodně nechtějí, aby hráči o přístup přišli, a tak mohou v případě problémů kontaktovat podporu, pokud se jim nedaří přihlásit. „V ohrožení“ může být potenciálně velké množství účtů, jelikož není zcela jasné, co přesně je považováno za aktivitu a situace je značně nejasná. Řada hráčů navíc nevyužívala Uplay ani Ubisoft Connect, respektive pouze jako nutného prostředníka k přihlášení. S tím, že se hry Ubisoftu postupně vracejí zpět na Steam, se tak bude patrně dít stále častěji.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.