branding
Star Citizen, Cloud Imperium Games, Autorům Star Citizen mělo zbýt předloni jen 14 mil. dolarů

Tvůrci Star Citizen ukončují soudní při s Crytekem

Mimosoudní dohoda vznikne do měsíce. Podmínky urovnání jsou ale neznámé

22. 2. 2020
Název: Squadron 42 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

V uplynulém prosinci to byly již dva roky, co Crytek nastartoval soudní spor s Cloud Imperium Games, tvůrci možná až příliš ambiciózního projektu Star Citizen. Soudní pře zpočátku vypadala poměrně čitelně a vykreslovala Crytek jako právoplatného obhájce svého duševního vlastnictví, nicméně v posledních týdnech a měsících začaly na povrch vyplouvat poměrně podivné informace a právní tým CIG se do Cryteku pěkně obul. Tím posledním důvodem byla snaha Cryteku ze sporu vycouvat a více jsme o tomto tématu psali před koncem ledna. O měsíc později už je ale situace opět jiná a dnes už všechno nasvědčuje tomu, že tento soudní spor bude již brzy minulostí.

Vrátíme-li se zpět na začátek, tak původním trnem v oku byl plán týmu Chrise Robertse vydat dvojici oddělených her s technologií CryEngine. Původní licence poskytnutá Crytekem byla pro Star Citizen, dodatečné oddělení vývoje singleplayerové kampaně jménem Squadron 42 bylo ale z pohledu licenčních podmínek krokem do neznáma. Původní dohoda dle slov Cryteku povolovala použití enginu pouze pro jedinou hru a nabídka nebyla flexibilní ani v momentě, kdy šlo vlastně o jeden herní svět rozdělený na dvě části. Oddělením vývoje dle Cryteku vznikl zcela nový titul a tehdy zaniklo právo užít stejný engine. CIG ale podotýkali, že Squadron 42 je nedílnou součástí zážitku a využívá dokonce i stejný launcher, nicméně Crytek trval na svém. Tedy až donedávna, kdy před koncem roku na povrch začaly vyplouvat informace o tom, že tento německý tým chce ze žaloby vycouvat. To se už ale paradoxně nelíbilo týmu CIG, který se cítil být dosavadní snahou Cryteku poškozen a požadoval finanční kompenzaci za dosavadní soudní výlohy.

Smluvní podmínky enginu Lumberyard explicitně dovolují i užití původní mateřské technologie, na níž je Lumberyard vybudovaný. A tou je právě CryEngine.

Celkem bizarní se na celé situaci jeví to, že v CIG mluvili v rámci snahy vyhnout se sporu mimo jiné také o výměně enginu a odchodu od CryEngine k technologii Amazon Lumberyard. Pod tíhou hrozby soudního sporu ale dle Cryteku vyšlo najevo, že k výměně dosud nedošlo. Proti tomu se ale zástupci CIG ohradili, tyto informace popřeli a začali se dokonce odvolávat i na licenční podmínky Amazonu. Z těch údajně vyplývá, že smluvní podmínky enginu Lumberyard explicitně dovolují i užití původní mateřské technologie, na níž je Lumberyard vybudovaný. A tou je právě CryEngine. Toto údajně Crytek ví a dle vyjádření CIG to měl dostat i černé na bílém právě od Amazonu. Z toho by pak logicky mělo vyplývat, že jakýkoli soudní spor zde nemá příliš smysl.

Zřejmě i to tedy může být důvodem, proč se na Redditu objevila vyšťouraná zprávu o připravovaném mimosoudním vyrovnání. Detaily připravované dohody jsou prozatím veřejnosti neznámé a obě strany žádají oficiální cestou soud o lhůtu třiceti dnů nutných pro finalizaci nastíněného kompromisu. Ze zprávy navíc vyplývá, že připravované ujednání by mělo být tím posledním slovem k této kauze. Poté se již bude bude moci studio CIG plně věnovat vývoji Star Citizen, nečekejme ale, že probíhající pře měla jakýkoli reálný vliv na stále protahovaný vývoj. Možné důvody nekončícího vývoje jsme nastínili například v tomto článku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru