Cesta, která vedla k vytvoření hry PlayerUnknown‘s Battlegrounds, byla pro jejího designéra Brendana Greena poměrně klikatá a místy značně vysilující. Se základní myšlenkou, kterou si vypůjčil z japonského filmu Battle Royale, tak nejprve vytvořil modifikaci DayZ: Battle Royale pro českou ArmA 2, následně přihlížel tomu, jak vývojáři z Bohemia Interactive činí z DayZ vlastní samostatnou záležitost, aby se posléze pustil do výroby zmiňované modifikace pro aktuálnější ArmA 3. Rotovat v kruhu naštěstí nemusel příliš dlouho, protože si jeho úsilí všimli lidé ze Sony Online Entertainment (nyní Daybreak Game Company) a nabídli mu možnost, podílet se na vývoji hry H1Z1, resp. jeho battle royale módu King of the Hill.
And now for something completely different… pic.twitter.com/f9qpkHMHu8
— PLAYERUNKNOWN (@PLAYERUNKNOWN) March 13, 2019
Ani u H1Z1 ale nevydržel příliš dlouho a vyslyšel volání korejské společnosti Bluehole, přesněji jejího šéfa Chang-han Kima, aby mu pomohl vytvořit vlastní battle royale hru, která by mohla přesáhnout hranice Jižní Koreje a stát se celosvětovým hitem. Během několika týdnů se obě strany dohodly a začátkem roku 2016 se Brendan Greene stěhoval do Soulu na novou pozici kreativního ředitele zmiňovaného studia. Za minimálního dozoru stvořil hit, který dostál předpovědím, obletěl celý svět, a i když nejde o bezchybný produkt, je po boku Fortnite hlavním zástupcem žánru. Přesto i tahle kapitola Greeneova života končí, když oznamuje, že se s denním vývojem hry loučí a přesouvá se na novou pozici šéfa výzkumného oddělení Bluehole v Amsterdamu.
„Hráči, v uplynulých pěti letech se celý můj život točí kolem battle royale,“ píše Greene v příspěvku na svém Twitteru. „Byla to neskutečná jízda a naše hra toho dokázala víc než jsem si kdy myslel. Sledovat, jak roste do současné podoby, bylo splněným snem a nedokážu za to dostatečně poděkovat ani fanouškům, ani skvělému týmu v PUBG Corporation. Dnes tu jsem ale proto, abych vám oznámil vzrušující novinku: stáčím svou pozornost k vedení nové divize PUBG Corporation – PUBG Special Projects,“ odhaluje designér. Vzápětí dodává, že logicky nezpřetrhal všechny svazky s vývojářským týmem PUBG v Soulu a potvrzuje, že zůstává v roli konzultanta, i když vedení týmu předává Taeseokovi Jangovi a jeho lidem, s nimiž v uplynulých třech letech spolupracoval.
Co přesně to znamená pro PUBG jako takové, není v tuto chvíli možné odhadnout.
Ve svém vzkazu pak dále vysvětluje, čím se bude PUBG Special Projects zabývat a co přesně to znamená pro jeho osobní život. V první řadě tedy Greenea čeká stěhování do Nizozemska, což ale designér vítá a mluví o tom, že už dlouho neměl místo, které by mohl nazývat domovem. Zároveň se také těší na výzvy, které mu nové zaměstnání přinese, když se bude moci den co den soustředit na výzkum nových možností a trendů, případně se postará o jejich rozpracování pro PUBG a další hry, které mohou v budoucnu přijít. Jmenovitě by mělo jít o zcela nové technologie, nástroje, postupy, herní mechanismy a způsoby interakce v herním světě, což je něco, co Greenea podle vlastních slov fascinuje nejvíce.
Co přesně to znamená pro PUBG jako takové, není v tuto chvíli možné odhadnout, Greene se ale snaží fanoušky uklidnit a tvrdí, že pro letošní rok má vývojářský tým připravenou řadu zajímavých věcí i novinek. „Teď už se ale nemůžu dočkat, až začnu novou kapitolu s novým týmem v novém městě, zahraji si konečně nějaké hry a počkám, co přinese budoucnost,“ uzavírá.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.