Tohle tajemství se vývojářům z Ubisoftu uhlídat nepodařilo. Ačkoliv jsme se o třetím velkém DLC Dawn of Ragnarök oficiálně dozvěděli v rámci speciální preview akce už začátkem prosince, do dnešního oficiálního odhalení a tudíž i vypršení embarga zbývalo ještě mnoho dnů a bylo očividně jen otázkou času, než informace z nějaké strany uteče. A jak už jsme psali ráno, tentokrát může francouzský vydavatel na dálku poděkovat čínským herním obchodům, které začaly o Dawn of Ragnarök otevřeně mluvit už v průběhu víkendu, což pozornosti hráčů pochopitelně neuniklo. V tuto chvíli už můžeme potvrdit, že uniklé informace přesně odpovídají plánům Ubisoftu, přidáváme ale několik dalších střípků, včetně galerie s obrázky ve vysokém rozlišení a hlavně bližší informace o dalším DLC, které bude k dispozici už od zítřka. Jde o další spekulovanou záležitost, tedy spojení Valhally a předchozího dílu Odyssey prostřednictvím dvou crossover příběhů, v nichž se hrdinové obou her potkají.
Začněme ale nejprve velkým rozšířením Dawn of Ragnarök, které bude k dispozici 10. března příštího roku. Vývojáři z bulharského týmu Ubisoft Sofia na něm pracovali po dobu uplynulého roku a označují jej za to nejambicióznější a největší rozšíření pro sérii Assassin’s Creed v historii. Odpovídat tomu má i cenovka, kterou Ubisoft nastavil na závratných 1000 korun. Výměnou za to vývojáři slibují několik desítek hodin herního zážitku, který podle informací řečených během uzavřené novinářské prezentace nepůsobí jen jako obyčejná recyklace již zavedených mechanismů. Zastavme se ale nejdříve u zmiňované ceny – pokud si vzpomínáte, za shodnou částku prodával Ubisoft celý předchozí season pass s rozšířeními Warth of the Druids a The Siege of Paris, přičemž samostatně jste si obě DLC mohli koupit za 25 eur. Novinka v podobě Dawn of Ragnarök tak už dopředu i svou cenou hlásá cosi o tom, že se pracovalo usilovněji a že skutečně půjde o mnohem větší záležitost, kterou lze do určité míry chápat jako samostatný titul.
Vývojáři z Ubisoftu Sofia následně poodhalili své plány a slibují spoustu dosud neviděných věcí, dáme-li stranou samotný výlet do stále ještě neprobádaných zákoutí norské mytologie. Jak už bylo patrné z úniků, Eivor na sebe v Dawn of Ragnarök vezme roli Odina – severského boha války a moudrosti – a je úplně jedno, jestli chcete hrát jako muž, nebo žena. Vývojáři mysleli na obojí, což dokazují i dostupné screenshoty. Do kolize by to nemělo přijít ani s dalšími částmi příběhu, tedy že má Odin manželku Frigg a s ní syna Baldra, který byl unesen nesmrtelným ohnivým obrem Surtrem z říše Múspellheim. Právě střet s ním a jeho pohůnky Múspely by měl patřit k jednomu z vrcholů chystaného DLC, které bude z pochopitelných důvodů protkáno i řadou neutrálních a spřátelených postav. Důležitou roli sehrají trpaslíci z podzemní říše Svartálfheim, kterou budete muset pečlivě prozkoumat a roztroušené trpasličí kmeny najít. Následně vámi ovládanému Odinovi propůjčí některé z nových zbraní a kousků výbavy, které přímo ovlivní samotnou hratelnost. Řeč je o možnosti za pomoci speciálních trpasličích náramků Hugr-Rip převtělit se ve vránu, ovládat blesky nebo oživovat padlé, což přirozeně vychází z možností, s nimiž na scénu přichází sám Odin.
Vývojáři se museli rovněž vyrovnat s tím, jak dát hráči tolik možností, ale přitom z něj neudělat nepřekonatelného protivníka. Na to už ale do značné míry odpověděla základní hra a skutečnost, že se budeme pohybovat v říši dalších bohů a velmi silných nepřátel. K příliš velké výhodě by tak nemělo jít, i když šlo o oříšek a stále probíhá testování a balancování, aby vše působilo férově a obtížnost seděla očekávanému zážitku daném historií série Assassin’s Creed, resp. jeho posledními díly. Jak vývojáři poukázali, Dawn or Ragnarök ale nebude jen o boji, i když doplněném o nové zbraně a komba, jde o osobní příběh Odina, který se snaží zachránit svého syna, což může do značné míry připomenout i God of War od vývojářů ze Sony Santa Monica. Ačkoliv jej nikdo z Ubisoftu přímo nejmenuje, určitá inspirace tu je znát, zpracováním vícero božstev a hlavně zaměřením na sólo hraní by ale nemuselo docházet k až příliš častému pomrkávání a hlavně zmiňování, kdo koho vykradl. V případě Dawn of Ragnarörk stojí v popředí severská mytologie, ze které si hra půjčuje stejně jako God of War a události vedoucí ke zkáze božstva.
Poslední informací k Dawn of Ragnarok se ještě jednou vracíme k ceně. Vývojáři totiž potvrdili, že každý, kdo si v digitální verzi DLC předobjedná od 13. prosince, případně koupí do 9. dubna, obdrží speciální půlnoční balíček s rysem, na kterém lze jezdit, speciální sekeru a havraní skin pro Eivora či Eivor ve Valhalle. Obsah bude dostupný ihned, takže nemusíte čekat na vydání DLC, pokud máte krabicovou verzi, obsah se zpřístupní později.
Nejde ale o to jediné, co vývojáři z Ubisoftu chystají. Další rozšíření bude mít už od zítřka podobu dvou příběhů, které bude možné odehrát ve Valhalle a předchozím Odyssey. Jde o bezplatná DLC z chystané série Assassin’s Creed Crossover Stories, která mají odpovědět na otázku, co se stane, když se potkají hrdinové z odlišných dílů celé ságy. Vše začíná Kassandrou a Eivorem, kteří na sebe narazí v misích A Fated Encouter ve Valhalle a v Those Who Are Treasured. Abyste si mohli mise zahrát a užít si střet obou zmiňovaných hrdinů – o kterém nám mimochodem vývojáři nechtěli prozradit nic bližšího – musíte mít v případě Valhally svůj Ravensthorpe minimálně na úrovni 4 a dokončenou misi A Wise Friend. V případě staršího Odyssey vám stačí dokončená první kapitola a dosažení státu Megaris, kde na vás nový obsah čeká. Jak nám ale vývojáři sdělili, bude nepochybně lepší, pokud dokončíte celou hru – tedy její tři hlavní příběhové oblouky – abyste se vyhnuli případným spoilerům, které nová mise hráčům bez okolků předloží.
Na Crossover Stories pracují studia Ubisoftu pod taktovkou poboček v Quebecu, resp. Montréalu a zdá se, že půjde o rozsáhlejší iniciativu, na základě které bychom mohli podobná střetnutí zažít i s dalšími hrdiny. Vše ale bude zřejmě hodně záležet na tom, jak rozšíření hráči přijmou a jakou na něj směrem k vývojářům zprostředkují odezvu. Vzhledem k tomu, že se jedná o bezplatné DLC ale nemáme strach, že by mělo dojít k něčemu nepříjemnému, a pokud do toho vývojáři postupně vtáhnou třeba i postavy ze současnosti, mohla by to být zajímavá vrstva navíc.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Když si vezmu jaká diskuse se strhla kolem toho, že Forspoken bude stát 80 EUR tak mě překvapuje, že na druhou stranu nevadí lidem to, že za AC Valhallu pravděpodobně zaplatí ještě mnohem více. Mimochodem pokud by Forspoken vydal 2 DLC každé za 20 EUR tak bude pořád levnější než Valhalla. Možná by to mohla být i zajímavá úvaha do Vidcastu kolik vlastně stojí kompletní hry, když se do nich připočtou i ta DLC a jaké strategie různí herní vydavatelé volí.
A co to má vlastně společného s AC?