Na začátku června vydal Blizzard trailer Shadow and Fury k novému rozšíření World of Warcraft s názvem The War Within, jehož beta odstartovala 5. června a vyjít by mělo v průběhu letošního roku. V traileru se objevují Alleria Windrunner, Anduin Wrynn, Jaina Proudmoore, Magni Bronzebeard a Thrall, kteří řeší i své útrapy a svádějí vlastní boje, což je ovšem nic ve srovnání s plány, jež předkládá úhlavní nepřítel The War Within, entita Xal’atath. Zpřístupnění bety a lákání na další dění je samo o sobě zajímavé, stejně tak čerstvě odhalené datum vydání 26. srpna a nový cinematic, další zajímavostí nicméně je skutečnost, že za trailerem stojí čeští tvůrci. Pro ně se navíc nejednalo o první spolupráci s Blizzardem na World of Warcraft a zároveň to tímto projektem nekončí.
Za trailerem stojí pražské studio Nice!, které se k projektu dostalo díky Radimu Zeifartovi, jenž působí v herní komunitě pod přezdívkou Hurricane a už dlouhá léta se věnoval vlastním fanouškovským trailerům k World of Warcraft. Jeho práce a úsilí si kromě nadšených fanoušků všiml i sám Blizzard, z čehož nakonec v roce 2022 vzešel Journey Trailer k Wrath of the Lich King Classic. Opětovné navázání spolupráce s Radimem Zeifartem a studiem Nice! v tuto chvíli nebere konce a kromě výroby trailerů k World of Warcraft Classic, ale právě i k moderním počinům od Blizzardu, jež má kreativně na starosti právě režisér traileru Shadow and Fury Václav Krbůšek.
Tato spolupráce a možnost se podílet na moderním World of Warcraft nicméně znamená i lehkou nervozitu ze svěřené zodpovědnosti, uvedl režisér Václav Krbůšek. Zároveň prozradil i další detaily ohledně tvorby traileru. Supervizi měl na svědomí již zmíněný Radim Zeifart, pozici hlavní 3D artisty zastával Ondřej Skalník, kterého doplnili Martina Svojíková a Šimon Lánský, jenž loni zaujal Machinariem ve 3D. Martina Svojíková se pak podílela i na animaci společně s Tomem Stockingerem, riggerem pak byl Pavel Oliva. O celý projekt se pak za studio staraly Lenka Reiterová a Julie Czigle, ze strany Blizzardu Chris Metzen, Terran Gregory, David Silverman a Alex Mangold.
Poprvé od navázání spolupráce se scénáře k traileru ujal sám Chris Metzen, tedy kreativní ředitel World of Warcraft. Poněkud překvapivě však trailer nezačal vznikat vizuálně. „Celý trailer jsme na základě scénáře vytvořili nejprve pouze ve zvuku. Vlastní hudbu jsme spojili s hlasy které jsme si nahráli a vytvořili tak celý trailer ve zvukové podobě. Výsledek překvapivě fungoval natolik, že se Blizzard rozhodnul s námi jít i do zbytku produkce a trailer jsme mohli začít realizovat i po vizuální stránce,“ uvedl Václav Krbůšek s tím, že měli hned od začátku dobrý materiál, na kterém se dalo stavět.
Každá část traileru je pak dělaná přesně na míru, aby bylo dosaženo požadavků Blizzardu a velice specifického výtvarného stylu, které nelze dle tvůrců dosáhnout jinak než ruční prací. I proto nebylo možné využít žádných inovativních technik včetně AI, která posloužila jen ke zvětšení některých textur. „Každý odstín barvy, každá miniaturní animace v krystalu na obleku Allerie, detaily vlasů Thralla, každý pohyb musí být přesně tak, aby zapadl do stylu WoW. Je to způsob, jakým hlavní team vytváří hru samotnou v jejich sídle v Kalifornii – prakticky nic mimo naše odvětví marketingu není outsourcované a všechny assety do hry se vyrábí hezky ručně na místě pod striktním vedením, které má za úkol udržovat přísně definovaný vizuální styl WoW.“
„Animace jsme postupně více a více zjednodušovali, aby nepůsobily jako motion capture.“
Právě sladění se s Blizzardem na vizuální podobě traileru a animacích bylo pro tvůrce největší výzvou, vypíchl Krbůšek. Video mělo mít původně složitější nasvícení a materiály, to bylo ovšem potřeba postupně měnit a zjednodušovat, aby se dostali na podobu herní grafiky. Trailer totiž nevznikal v herním enginu, nýbrž v Blenderu, požadavkem ovšem bylo, aby působil jako in-game. Animace vycházely z videoreferencí, které si autoři sami zahráli a natočili, ve výsledku ovšem působily příliš realisticky, k úpravám tedy postupně docházelo i u nich. „Proto jsme animace postupně více a více zjednodušovali, aby nepůsobily jako motion capture, ale jako ručně animované loutky ze hry. Přesto doufáme, že jsme do vizuální podoby dokázali dostat něco navíc,“ dodal.
Během práce na traileru byli s Blizzardem v neustálém kontaktu a dvakrát týdně prezentovali vývoj podoby traileru. S předstihem se tak dostali k různými tou dobou ještě tajným modelům, ale nevýhodou byl časový posun, což občas vedlo ke konferenčním hovorům třeba ve dvě hodiny v noci. „Nicméně z pohledu kvality spolupráce si lidsky nemůžeme na Blizzard stěžovat. I když velikost jejich brandu způsobuje typický korporátní neduh pozdních dodávek materiálů (takže často máme na realizaci málo času), je jejich přístup extrémně lidský i racionální zároveň. Pokud vidí z vaší strany snahu, jsou schopni nám dát veškerou jejich podporu,“ pochvalují si tvůrci s tím, že spolupracují na třech nových projektech. Tak nezbývá než čekat, co dalšího z této spolupráce nakonec vzejde.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.