Pravda, párkrát jsem si tu upřímně postěžoval na riskantní rychlost, s níž znovuzrozená společnost MicroProse chrlí jedno oznámení za druhým. Tenhle vydavatel zcela zjevně vyhledává na internetu potenciálně zajímavé kousky, které zapadají do jeho specializace, a spíš než na jeden dva prvotřídní produkty sází na kvantitu. Tiny Combat Arena může být dalším podobný příkladem, ale na druhou stranu mě na první pohled zaujala a přijde mi, že její autor si alespoň vybral nějaký specifický cíl. Možná až příliš specifický, protože pravděpodobně osloví jen hodně úzkou skupinu hráčů. Ale to může v jeho případě stačit.
I v archaické grafice jednoznačně identifikujete typickou siluetu různých letounů. Navíc hra zdatně imituje dobovou podobu her i s různými jejich limity.
MicroProse se vydává znovu do vzduchu a láká nás na titul Tiny Combat Arena. Jedná se o velmi výrazně stylizovanou leteckou hru záměrně připomínající klasiky ze začátku až první poloviny devadesátých let. Chce nabídnout mix simulace a přístupného létání a užijeme si v ní fiktivní konflikt z období studené války. Titul nabídne různé módy včetně dogfightů v režimu Arena, rychlou akci i možnost vytvořit si vlastní scénář včetně dílčích úkolů.
Hra má mít hloubku, ale zábava je tu podle MicroProse na prvním místě. Má být velmi snadné osvojit si úplné základy, nicméně akce nemá být povrchní. Můžete si vybrat třeba i zbraně pro další misi. Tiny Combat Arena láká také na bohatou databázi s encyklopedickými údaji o všech strojích. I v archaické grafice jednoznačně identifikujete typickou siluetu různých letounů. Navíc hra zdatně imituje dobovou podobu her i s různými jejich limity.
Tiny Combat Arena míří na PC a brzy přistane v programu předběžného přístupu na Steamu. Mělo by se tak stát už v září. První ovladatelným letounem by měl být britský Harrier. Netradiční projekt ovšem neudeřil jako blesk z čistého nebe. Vzniká už relativně dlouho. Obdivuhodné přitom je, že Tiny Combat Arena je dílem jediného vývojáře, který vždy chtěl hrát podobnou hru, ale když žádnou takovou nenašel, rozhodl se ji vytvořit sám.
Říká si Why485 a na jeho kanálu na YouTube najdete spoustu a spoustu dalších videí ze hry. Jde o bývalého moddera, který tvořil pro Battlefield nebo Freelancer, aby se nakonec pustil do vlastních her. V jeho profilu na webu itch.io najdete množství jiných titulů a prototypů, z nichž některé lze označit za přímé předchůdce novinky. Objevíte tu dokonce bezplatný starší build Tiny Combat Areny, ale samotný autor upozorňuje, že už se od aktuální verze velmi liší. Vývojáře můžete sledovat i na Twitteru.
Další hry od obnovených MicroProse najdete v našem archivu. Už nyní má vydavatel v plánu 12 her, o nichž víme.