Společnost THQ Nordic přidala do svého portfolia další vývojářské studio. Početná skupina týmů se tentokrát rozrostla o pražské Warhorse Studios. Obchod v hodnotě 33,2 milionu eur, tedy v přepočtu asi necelých 860 milionů korun, nás nechal současně nahlédnout do oficiálních statistik Kingdom Come: Deliverance. Český hit už zaznamenal podle tiskové zprávy přes 2 miliony prodaných kopií.
Šéf THQ Nordic Lars Wingefors při této příležitosti vyzdvihl a ocenil práci nezávislých českých vývojářů. „Těším se na další spolupráci se zakladateli, kteří budou tým nadále vést,“ prohlásil s tím, že ani v budoucnu nepřijdou o svou kreativní svobodu.
Společnost THQ Nordic získala ve Warhorse stoprocentní podíl a jde o první český tým, který doplní rozvětvenou rodinu vývojářských celků THQ Nordic. Součástí obchodu jsou i veškerá práva spojená s Kingdom Come: Deliverance.
Warhorse si zachovají svůj statut nezávislého studia. Zakladatelé týmu Daniel Vávra a Martin Klíma setrvají na svých současných pozicích a firmu nadále povede Martin Frývalský.
K nákupu se pochopitelně vyjádřil i šéf studia Warhorse Martin Frývalský. “Stát se součástí rodiny THQ Nordic je pro náš tým důležitý milník. Začali jsme jako malý start-up s hrstkou zaměstnanců, kteří se nadšeně připojili k tomuto náročnému projektu,” uvedl Frývalský. “Schopnosti členů našeho týmu, důvěra a podpora našeho hlavního investora a zanícení našich fanoušků, kteří podpořili vývoj Kingdom Come: Deliverance v kampani na Kickstarteru, nám pomohla vyrůst do světové velikosti,” doplnil šéf Warhorse s tím, že THQ Nordic mohou pražským autorům poskytnout další impuls v jejich snažení přinášet nové vzrušující tituly a rozšiřovat hranice herního průmyslu.
Oficiální vyjádření THQ Nordic opakovaně zmiňuje, že si Warhorse zachovají svůj statut nezávislého studia. Dosud tým spoluvlastnili podnikatel a miliardář Zdeněk Bakala a zakladatelé Warhorse Daniel Vávra a Martin Klíma. Oba zakladatelé setrvají na svých současných pozicích a tým nadále povede Martin Frývalský.
Titul Kingdom Come: Deliverance vyšel přesně před rokem - 13. února 2018. Shodou okolností právě téměř na den přesně před 12 měsíci obletěla rovněž svět zpráva, že THQ Nordic kupuje za 121 milionů eur, tedy v přepočtu přes tři miliardy korun, společnost Koch Media. To bylo zajímavé proto, že do jejího portfolia spadá zase společnost Deep Silver, která pomohla středověké české RPG vydat, respektive se postarala ve světě o fyzické PC verze a veškeré konzolové verze. Digitální kopie pro PC měli v režii přímo autoři hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mohli by jste udělat nějaké video nebo článek o THQ Nor. Docela by mě zajímalo co jsou zač a td.. Jenom je slyšet že pořát něco kupují.
Jak to bylo ví jenom oni, předpokládám, že se to ani nedozvíme….