branding
The Sinking City

The Sinking City

Autoři Sherlocka Holmese nás vezmou do potápějícího se města

29. 5. 2018
Název: The Sinking City Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 27. 6. 2019

Nezávislé ukrajinské studio Frogwares se proslavilo díky adventurní sérii Sherlock Holmes. A i když má více než šedesátičlenný tým na svědomí i jiné tituly, byl to právě proslulý detektiv z pera Arthura Conana Doylea, který pomohl vydobýt dlouho přehlíženému studiu celosvětové renomé. Firma sídlící v Kyjevě má dnes pobočku i v irském Dublinu a zatímco fanoušci detektivek netrpělivě čekají na oznámení dalšího dílu, Frogwares už několik let usilovně pracují na hororu The Sinking City. A my věříme, že jde o jednu z her, kterou byste měli bedlivě sledovat. Přinejmenším na nadcházejícím veletrhu E3 v kalifornském LA.

I když se to nemusí na první pohled zdát, novinka má s dosavadní produkcí společného poměrně dost. Jestliže se pozorně zadíváte do portfolia Frogwares, zjistíte, že si nejen v případě Sherlocka rádi vybírají historické příběhy, nejčastěji zasazené do 19. století a s oblibou čerpají inspiraci v literární klasice. Když zrovna necitovali Doylea, vzali nás v adventuře 80 Days na Cestu kolem světa za osmdesát dní od Julesa Verna. To bylo už v roce 2005.

O tři roky později pak sáhli po jiné legendě. V adventuře Dracula: Origin jsme se vypravili do Transylvánie v kůži profesora Van Helsinga, který pátrá po Drákulovi ze stejnojmenného románu Brama Stokera. A konečně ve first person akční puzzle hře Magrunner: Dark Pulse z roku 2013 se Frogwares inspirovali mýtem Cthulhu spisovatele Howarda Phillipse Lovecrafta. Ten však přenesli do kyberpunkových kulis. A koneckonců už adventura Sherlock Holmes: The Awakened z roku 2007 odvážně zkombinovala příběhy Arthura Conana Doylea s mytologií Lovecrafta.

Titul The Sinking City se Lovecraftovým dílem znovu inspiroval. Podobně jako v případě Holmese půjde o detektivní adventuru a vyšetřování nás tentokrát zavede do dvacátých let 20. století. Hlavním hrdinou hry je soukromé očko, jehož nejnovější případ vezme do města Oakmont v Massachusetts. Protagonista hry však není jen tak ledajaký detektiv, ale musí se postavit nadpřirozeným silám, které město a jeho obyvatele ovládly. S naší pomocí pak musí v otevřeném světě – jak jinak – vypátrat zdroj všeho zla a zachránit celou situaci.

Hra přitom už na první pohled vypadá podle nás moc zajímavě a nedá se jí upřít specifické kouzlo. Pokud však nehledáte opravdu důkladně, může se zdát, že je její obsah stejně tajemný jako svět, kam nás bere. Tu nejšpinavější práci jsme proto udělali za vás a přinášíme vám všechny podstatné informace, které byste měli vědět. Jak už bylo řečeno, jde o open world titul, který budeme prozkoumávat z perspektivy třetí osoby. Autoři přitom slibují velkou svobodu pohybu, což je v jejich produkci relativní novinka. Poslední Sherlock Holmes sice nabídl několik otevřenějších lokací, ale nešlo rozhodně hovořit o otevřeném světě.

Se zmíněnou sérií novinka naopak sdílí detektivní DNA, protože o pátrání, vyšetřování, vyslýchání svědků a shromažďování důkazů tu půjde především. Ze slov vývojářů je přitom patrné, že nás čeká více různých případů tak jako u Sherlocka, ale to vše zabalené do nadpřirozeného a nepřátelského světa. Přesto v The Sinking City nemá chybět ani boj. Akční pasáže byly Achillovou patou posledního Holmese a tempo i atmosféru spíš rušily, než aby ji zpestřily. Uvidíme tak, jak si s touto disciplínou poradí studio tentokrát. Tvrdí totiž, že novinka disponuje náležitým soubojovým systémem a do rukou dostaneme střelné zbraně i pasti, s nimiž se postavíme příšerám, které nám půjdou v potápějícím se městě po krku.

Akce má být důležitou součástí hry, v tomto titulu údajně nebude možné pokaždé jednoduše před nepřáteli utéct, nebo se jim schovat. Na výběr budeme mít pistole, revolvery, brokovnice i pušky, ale munice bude omezené množství, a tak občas přijde ke slovu i plížení a snaha protivníka obejít. S ohledem na dostupné zdroje a potenciální nebezpečí se máme pokaždé sami rozhodnout, zda dáme přednost lsti, anebo otevřené konfrontaci.

Snad se tuto novinku podaří studiu do hry zakomponovat co možná nejcitlivěji a poradí si s ní. Ostatně, samotný tým říká, že plnohodnotný soubojový systém je něco, co nemohli udělat u Sherlocka, protože by to nedávalo smysl a nebylo by to v souladu s osobností slavného detektiva a tím, jak pracuje. Chuť hru o akci obohatit ale ve skutečnosti byla podle vývojářů i jedním z důvodů, proč se vůbec pustili do nové značky. Navzdory tomu The Sinking City nemá být o zabíjení monster.

Titul bude také výrazně delší, než bylo dříve v případě adventur od Frogwares zvykem. Minimálně nás má zaměstnat na 30 až 40 hodin s tím, že pokud budeme chtít splnit všechny vedlejší úkoly, může to být údajně klidně i víc. Tým upozorňuje, že The Sinking City není oficiální adaptací Lovecraftových děl, ale spíš rozšířením jeho světa věrnými fanoušky, což dává vývojářům více svobody a možností experimentovat s látkou a vnést do ní původní nápady.

V průběhu hry budeme hlídat i kolísající se duševní stav hlavního hrdiny. Ten bude ztrácet svou soudnost pokaždé, když uvidí něco znepokojivého, setká se s nějakým monstrem nebo nadpřirozeným jevem. Autoři ale zatím stále řeší, jaký přesně dopad to bude mít na samotnou postavu a hráče.

Město na západním pobřeží Spojených států sužují nevysvětlitelné povodně nepochybně nadpřirozeného původu. Jeho obyvatelé propadají šílenství a je jen na vás, zda jim dokážete pomoci. Frogwares přitom tvrdí, že nás nebudou vodit za ruku. Nedočkáme se žádných nápověd, ani obvyklých pomůcek v podobě šipek na mapě, které nás zavedou k dalšímu důležitému cíli. Obejít se budeme muset i bez přesných instrukcí, jež by ukrýval třeba náš diář. Kupředu nás posune jen vlastní důvtip. Hledáte pohřešovanou osobu? Pak byste se zřejmě měli nejprve vydat na policii nebo do nemocnice, třeba tam budou vědět něco důležitého.

I když toho o hře stále mnoho nevíme, rozhodně jí nelze upřít atmosféru a lákavou stylizaci, která na nás dýchá z každého záběru a každého obrázku. Samotné město Oakmont je sice fiktivní, ale Frogwares se při jeho návrhu pustili do zkoumání historie a výsledkem má být velice reálná kulisa. I když jde o open world, brání se studio označení sandbox, protože celý příběh stojí na pevných základech. Přesto hra nabídne řadu čtvrtí, kilometry ulic a údajně až tisíce budov. S tím vším autorům pomáhá vlastní generátor, který nechal vyrůst v Unreal Enginu 4 celou digitální metropoli. Vývojáři dokonce slíbili, že se o své nástroje podělí, aby fanoušci mohli v budoucnu vytvářet vlastní mapy, postavy, příběhy a úkoly.

Bez zajímavosti není ani skutečnost, že ve vývoji je i oficiální hra z Lovecroftova vesmíru nazvaná prozaicky Call of Cthulhu. Právě na ní měli přitom Frogwares původně pracovat. Nakonec ale titul pro společnost Focus Home Interactive vyvíjí francouzský tým Cyanide Studios. K němu se ale vrátíme zase někdy příště.

Více podrobností o The Sinking City bychom se měli dozvědět už za pár týdnů na E3. Hra má v každém případě vyjít ještě letos na PC a konzole PlayStation 4 a Xbox One.

Co o ní soudíte vy, líbí se vám, anebo budete v LA vyhlížet jiné tituly?

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru