branding
Kolem spekulací o The Last of Us Part III zavládl zmatek

The Last of Us Online je oficiálně zrušeno

Velikost projektu přerostla možnosti studia. Nemělo by prý zdroje na chod tak velké hry

Zdroj: Naughty Dog
15. 12. 2023

V průběhu noci ze čtvrtku na pátek přinesli vývojáři ze studia Naughty Dog hned dvě důležité informace, které se týkají multiplayerového spin-offu hry The Last of Us. V první řadě jsme se dozvěděli, že se projekt jmenoval vcelku jednoduše The Last of Us Online. Druhou, mnohem podstatnější zprávou ale je, že byl projekt zrušen.

Update: Důvěryhodný insider Dusk Golem zveřejnil na diskuzním fóru ResetEra obrázek z hlavního menu hry The Last of Us Online. Vidíme, že by hra zřejmě nabídla battlepass, vlastní obchod a je tu i náznak možného režimu battle royale.

Zdroj: Dusk Golem

Pokračuje původní zpráva: Nejde o zcela překvapivou novinu, vezmeme-li v potaz informace ze letošního května, kdy se začalo v souvislosti s odkladem vydání poprvé otevřeněji mluvit o tom, že má vznikající hra potíže. V polovině listopadu se nicméně game director Vinit Agarwal na svém Twitteru nepříliš krypticky vyjadřoval k tomu, že na té hře stále pracuje a hráči měli opět naději, že se titulu dočkají. Tak se ale podle oficiálního stanoviska bohužel nestane.

„Uvědomujeme si, že mnozí z vás očekávali nové informace o projektu, který nazýváme The Last of Us Online. Není ale žádný snadný způsob, jak to říct. Učinili jsme nesmírně obtížné rozhodnutí a vývoj projektu jsme ukončili,“ uvádí vývojáři na svých oficiálních stránkách. „Víme, že pro mnoho z vás to bude velmi těžké, zejména pro oddanou komunitu kolem The Last of Us Factions, která zprávy o [nové] multiplayerové hře pečlivě sledovala,“ dodávají pak vývojáři a potvrzují, že i pro ně je informace zdrcující. Přesto chtějí s hráči sdílet několik dalších zpráv o vývoji hry i důvodech, které nakonec vedly k tomu, že se titul nakonec k fanouškům nedostane.

„Multiplayerový tým na hře v předprodukční fázi pracoval už během vývoje The Last of Us Part II,“ odhalují lidé z Naughty Dog. Popisují, že hra měla v jejich očích obrovský potenciál s propracovanou hratelností a velmi uspokojivou vizí. Pak se ale vývoj rozběhl naplno a studio si začalo rychle uvědomovat, že smělé plány zřejmě přerostly jeho možnosti. „Abychom mohli podporovat hru The Last of Us Online, museli bychom na vynaložit veškeré naše zdroje po dobu několika let,“ vysvětlují vývojáři. Ocitli se tak na křižovatce, kde museli volit mezi dvěma vzájemně nefunkčními cestami – stát se výhradně studiem, které nově poskytuje podporu live-service titulu, nebo se nadále soustředit na příběhové hry pro jednoho hráče, které jsou přímou součástí DNA studia. A jak jste už pochopili, nakonec zvítězila druhá možnost.

„Jsme nesmírně hrdí na všechny zaměstnance studia, kteří se na tomto projektu podíleli. Poznatky a investice do technologií z této hry se přenesou do způsobu, jakým vyvíjíme naše projekty,“ doplňují vývojáři. V samotném závěru pak potvrzují, že pracují minimálně na dvou velmi ambiciózních hrách a že se s novinkami podělí, až přijde ten správný čas. Na tomto místě lze tedy připomenout, že minimálně jeden ze vznikajících projektů je zbrusu nový, o druhém pak lze pouze spekulovat. Velmi často se objevovaly náznaky, že studio přemýšlí nad třetím dílem The Last of Us, a to i z důvodu úspěchu seriálové adaptace. Vyjádření Neila Druckmanna z letošního července ale bylo nejasné a není tudíž zcela zřejmé, co oním druhým projektem je.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru