Už když jsme vás o ruském MMO The Day Before informovali na konci ledna poprvé, nemohli jsme si nevšimnout skeptických či velmi rezervovaných komentářů od pochybujících hráčů. Hra od studia Fntastic totiž nevypadá jako typická nezávislá hra a svoji grafikou, prezentovanými možnostmi a navíc ještě zasazením do žánru MMO působí spíše jako projekt, na kterém by tým stovek zaměstnanců měl pracovat několik let. Na první video, které v mnoha aspektech připomínalo The Last of Us, ale navázalo další, kde se The Day Before pro změnu tváří jako The Division od Ubisoftu a o další měsíc později je tu ještě výživnější ukázka. Opět přichází ve spolupráci s magazínem IGN a chápeme ji také jako ujištění, že hra existuje, záběry pochází z hratelné ukázky a titul v budoucnu spatří světlo světa.
Až se tak stane – a zachovají-li vývojáři dosavadní úroveň detailů a prezentace – mohou se fanoušci zombie tematiky těšit na jedno z nejlákavějších MMO za poslední dobu. Jak je totiž patrné v bezmála 14minutovém videu, po obou zmiňovaných slavných sériích můžeme o The Day Before mluvit nově jako o odlehčeném Spintires/Mudrunner a hra si v akci na farmě nezadá ani s Far Cry či Days Gone. Jistě, porovnávat hru se vším, kde se objevily zombie, je tou nejjednodušší zkratkou, nemůžeme se ale zbavit pocitu, že až na drobné chyby je The Day Before v porovnání s podobnými tituly mnohem začištěnější záležitostí. Za chyby můžeme považovat například nesklánějící se obilí před policejním vozidlem, možná až přehnané množství bahna a nepříliš odpovídající fyzika džípu, případně sebrání pouhé jedné plechovky z náklaďáku plného CocaLola-Coly.
Co se týče nasvícení, grafiky obecně, zvuků, mnoha typických amerických venkovských detailů, ale třeba i zjednodušeného inventáře v porovnání s rovněž často zmiňovaným DayZ, projekt studia Fntastic působí přesně tak, jak jsme uvedli v titulku – neuvěřitelně. Otázkou proto i nadále zůstává, nakolik jsou záběry připravené pro konkrétní prezentaci, jak velký bude ve výsledku herní svět a jakou míru interaktivity přinese. Smrskneme-li totiž pohyb zdevastovanými Spojenými státy třeba jen na střílení nemrtvých – a pomíjíme přesnost střelby v ukázce – hitboxy se nezdají být příliš propracované a hráči rovněž poukazují na to, že se The Day Before v divoké střelbě všude kolem odklání od vize survivalu. Důležité je také připomenout, že hra momentálně míří pouze na PC a v nějaké podobě bychom se jí měli dočkat už letos.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co naopak zaujalo mě je detail jako: vypnutí zapalovaní v automobilu u benzínky versus vystoupení z auta s ponechaným běžícím motorem. Velmi zajímavý detail.
Co mě odrazuje a čeho se bojím: skoro každý jouda na internetu, který má jistě The Day Before odehráno, se kriticky ke hře vyjadřuje. Je zajímavé, že tak strašně lidem vadí, že je to na první pohled mix TLOU a The Division… Dvě špičkové hry = když se o to pokusí někdo jiný = budeme to hejtit. AHA! 🙂 No nic… mě spíš ale vadí, že to studio Fnatic za sebou nemá NIC. Jak trefně poznamenal jeden diskutující, tak tihle vývojáři měli jednu nedodělanou hru, kterou se snažili prodávat a pak jí rychle stáhli z ofiko webu. A pak stojí už jen za Radiant One, droboučkou hříčkou pro iOS systémy, které jim vydal ruský free-to-play mobile game publisher MyTona… MyTona vstupil v dubnu 2019 na PC trh (jak jsem vyčetl ze zahraniční novinky). Čili to ve mě úplně tak důvěru nevzbuzuje… Na druhou stranu, byla zde historicky řada studií, které svou velkou PC prvotinou dokázala zabodovat.
Co mě odrazuje part. 2: Řada lidí píše, že tyhle „DayZ“ situace z videí vždy vypadají neskutečně dobře, ale realita v MMO je taková, že ve finále se člověk připosraně plíží a pak ho někdo random sundá snajpou a tím zážitek a atmosféra zhasnou. Prý jsou všechna tahle videa podovod a uměle nachystaná… Reálný zážitek tak může být absolutně odlišný. Chci věřit, že to dobře dopadne…