S The Day Before to v posledních měsících vypadalo všelijak. V době svého oznámení hra zaujala a nadchla, postupně se však hráčům přestala pozdávat, především pak kvůli přístupu vývojářů a jejich podivné komunikaci. Po několika odkladech, do nichž zasáhl i spor o ochrannou známku a název, jsme se hry přece jen dočkali, ač v early access podobě, ovšem výsledek je daleko za očekáváním hráčů. A především pak daleko za sliby vývojářů. I když The Day Before vstoupilo do předběžného přístupu a nejedná se tedy o finální verzi, je jasné, že vývojáři nebyli zrovna realisté. Anebo upřímní vůči hráčům.
The Day Before dorazilo na Steam 7. prosince a rozhodně nezabodovalo, i když šlo do poslední chvíle o nejočekávanější hru v rámci platformy. V tuto chvíli se pyšní extrémně záporným hodnocením, přičemž pouze 19 % z více než 17 tisíc recenzí je pozitivních. Hráči si stěžují, že hra ani v nejmenším není taková, jaká měla být, ačkoli nakonec nejde o podvod a skutečně existuje, čemuž někteří nevěřili. Hra si bere tak trochu od The Division, The Last of Us nebo DayZ, ale bohužel nejde o ideální a dobře zpracovanou kombinaci. Vývojáři slibovali postapo MMO se spoustou možností, na které v minulosti lákali, ale výsledkem je jen bezduchá extrakční střílečka, podle hodnotících navíc velice mizerná. Recenze si stěžují na obsah, konkrétně na malé a špatně nadesignované mapy, hratelnost, animace, pohyb i střelbu, problémy s připojením a řadu dalších chyb.
Vývojáři se již pustili do oprav, ale zatím se zdá, že ani vydané patche hráče neuspokojí. Není divu, podle mnohých je špatné už samotné jádro hry, čili pár úprav a oprav pochopitelně nemůže stačit. Poslední hotfix se zaměřil například na optimalizaci nebo úpravu získávaných zdrojů a munice, hra by ovšem potřebovala výrazný zásah do samotné hratelnosti, aby se alespoň trochu přiblížila původním slibům. Negativní recenze a nájezdy nespokojených hráčů na oficiální Discord hry navíc nově doplňuje jedno zajímavé zjištění. Pár hráčů a uživatelů na Redditu poukázalo na to, že vývojáři využili zakoupených aktiv za 300 dolarů pro Unreal Engine, z nichž byla sestavena téměř celá hra. „Vývojáři udělali jen stodolu, hlavní hub a předměty pro hráče,“ upozornil uživatel bxbl a vtipně poznamenal, že hra měla být ve vývoji 5 let. Další poukázal na to, že i inventář pochází patrně ze stejného místa. I další hráči si dali práci a někteří dali dohromady vskutku impozantní seznam využitých assetů, což na vývojáře rozhodně nevrhá dobré světlo.
Oficiální Discord je v tuto chvíli již neaktivní a negativní recenze a ohlasy se stále snášejí ze všech stran. A není divu. Není ani překvapivé, že někteří hráči znovu mluví o podvodu, nesplněných slibech a hru označují za paskvil, který byl podle všeho splácaný na koleni za extrémně krátký čas. Sice už jsme byli svědky zázračných vykoupení, ovšem zde to patrně zrovna snadné nebude. Nezbývá než čekat, jak se k tomu vývojáři ze studia Fntastic v následujících dnech postaví, ale v tuto chvíli se The Day Before řadí po bok Gluma, Konga nebo nového The Walking Dead mezi nejhorší hry tohoto roku. Komplikovanou minulost hry si můžete připomenout v našem archivu.