Jihokorejský web K-ODYSSEY tvrdí, že sci-fi survival horor The Callisto Protocol stál Krafton přibližně 200 miliard wonů, tedy asi 162 milionů dolarů, což by z něj dělalo jednu z nejdražších her všech dob. Vysoká očekávání, která vydavatel a vývojáři do hry vkládali, se ale podle magazínu nenaplňují.
Navzdory sebevědomé nálepce AAAA titulu třeba společnost Samsung Securities předpokládala, že celkové prodeje se vyšplhají na 5 milionů kopií, teď to ale vidí spíš na 2 miliony kopií. Společnost Korea Investment & Securities snížila svůj odhad prodaných kopií ze 4 milionů na 2,1 milionu. Krafton za hru od amerického týmu Striking Distance Studios utratil spoustu peněz a má se to negativně projevit na hodnotě jeho akcií i hospodaření.
Vývoj hry odstartoval před třemi lety, takže se autorům podařilo titul vyvinout poměrně rychle s ohledem na to, že šlo o ambiciózní debut nového týmu. Nicméně uvedený rozpočet, pokud se zakládá na pravdě, je skutečně astronomický. Navíc vše nasvědčuje tomu, že do něj nejsou započítané náklady na marketing, ale “jen” na samotný vývoj. Není přitom tajemstvím, že u některých projektů může marketing spolykat stejně peněz jako samotná produkce.
Autoři The Callisto Protocolu měli velké plány, ale v recenzích hra nezazářila. Nevedla si úplně špatně, ale celkové známky zůstaly za očekáváním. Od médií si hra v průměru odnášela hodnocení okolo 70 procent. Hráči byli v případě některých verzí na Metacriticu ještě přísnější. Na Steamu pak hru doporučuje jen 61 procent zákazníků.
Vývojáři se nepochybně jen tak nevzdají, plánují další obsah, ale otázkou je, zda se další investice do hry vrátí, anebo se tím jen prohloubí případná ztráta. Otazník se vznáší také nad tím, jak se do všeho zapojená společnost Sony, která s projektem pomáhala.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.