branding
The Texas Chain Saw Massacre, Texaský masakr motorovou pilou chce změnit asymetrické horory

Texaský masakr chce změnit asymetrické horory

V připravované hře proti sobě stanou hned tři zabijáci a čtyři oběti, aby odpovídala filmu

Zdroj: Gun Interactive
15. 2. 2022

Hra The Texas Chain Saw Massacre byla oznámena loni v prosinci na akci The Game Awards. Stojí za ní společnosti Gun Interactive (Friday the 13th: The Game) a Sumo Nottingham. O titulu samotném jsme se toho ale tehdy mnoho nedozvěděli. Je inspirovaný původním filmem z roku 1974 a věděli jsme, že půjde o další asymetrický multiplayerový horor. Autoři slibovali autentickou podobu, skvělý zvuk a nový přístup k hratelnosti. Nicméně na další podrobnosti jsme si museli počkat. Až do této chvíle.

Teď se na oficiálním webu objevil nový příspěvek, který naznačuje, jak se má novinka lišit od starších podobných her a nejbližší konkurence. Gun připomínají vlastní asymetrický horor Friday the 13th: The Game, který vznikl ve spolupráci se studiem IllFonic a zcela jej zastínil Dead by Daylight od Behaviour Interactive. Pátek třináctého spoléhal na princip 1v8 a autoři novinky říkají, že věděli, že musí přijít s novým přístupem a strukturou.

Není tu jen Leatherface, musíte se vypořádat s celou rodinou. Proto prý bylo přirozené mít tři zabijáky a ne jen jednoho.

Asymetrický multiplayer podle Gun může znamenat spoustu věcí, ale teď si ho všichni spojují s jedním monstrem, které stojí proti celému týmu slabších potenciálních obětí, které musí spolupracovat, aby zabijáka přelstili. Tahle formule podle autorů funguje a známe ji koneckonců také z filmů. Gun docela nekriticky nazývají Friday the 13th: The Game průlomovým hitem, který pomohl vydláždit tuhle cestu. Jenže to, co se podle nich skvěle hodilo pro tuhle hru, nemusí se hodit pro další.

Jason vraždil v Pátku třináctého sám, ale Texaský masakr motorovou pilou není podle Gun jen o jediném zabijákovi. A hra by to podle nich měla reflektovat, proto všechna designová rozhodnutí podřizují značce samotné. Prezident Gun Interactive Wes Keltner prohlásil, že nechtějí znovu dělat stejnou hru, nechtějí imitovat, chtějí inovovat. Přejí si posouvat hranice žánru, proto se rozhodli pro změnu na princip 3v4. Všechny mechanismy a funkce jsou postavené kolem této odlišné koncepce. Není tu jen Leatherface, musíte se vypořádat s celou rodinou. Proto prý bylo přirozené mít tři zabijáky a ne jen jednoho.

Po této změně začali autoři testovat level design, hratelnost, postavy a vyvážení. Keltner říká, že mají rádi výzvu a vyvážit tři různé zabijáky, aby byli unikátní, bude pracné. Každou úroveň je třeba vychytat a současně se ujistit, že nabídne unikátní zážitek. Poměr stran 3:4 nakonec vývojáři označují za ten nejzábavnější. Rodina na jedné straně je silná, ale ne nepřemožitelná. A zatímco jedinec se má cítit bezmocný, skupina potenciálních obětí už je nebezpečná.

Považuju sám sebe za fanoušky asymetrických hororů a nápad na početní změnu stran se mi sám o sobě zamlouvá. Současně mě ale fascinuje, v jakých superlativech Gun hovoří o Friday the 13th: The Game. Titul, který zcela propadl vedle Dead by Daylight, bych stěží označil za průlomový hit, který vydláždil cestu ostatním. IllFonic nezvládl ani reparát v podobě Predator: Hunting Grounds, ale třeba teď budou mít Gun a Sumo Nottingham víc štěstí.

The Texas Chain Saw Massacre míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Pokud si potrpíte na klasické horory, sledovat byste měli rovněž Evil Dead: The Game od Saber Interactive.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru