Na konci února zaznamená Anthem od vývojářů z BioWare dvouleté výročí. Že ale není co slavit, jsme naznačili už v recenzi a následné dění kolem hry nepříjemnou situaci jen podtrhlo. Na technické problémy po vydání totiž navázal odchod důležitých členů týmu a vývojáři záhy dospěli k rozhodnutí, že hru už nebudou doplňovat žádným dalším obsahem. Po úpadku zájmu ze strany hráčů se však Anthem vrátil zpět na rýsovací prkna designérů, kteří v přibližně 30členné skupině už přes rok pracují na vylepšení celkového zážitku a snaží se zachránit pošramoceonu reputaci. Projekt Anthem Next, jak se celé iniciativě přezdívá, ovšem nemá konkrétní obrysy a dosud nebylo oficiálně rozhodnuto, zda půjde jen o předělávku původní hry, nebo rovnou další díl. Nic z toho už navíc podle Bloombergu nemusí být relevantní, pokud se vedení EA rozhodne veškeru snahu BioWare stopnout, přičemž ortel má být vyřčen už tento týden.
S informací přišel novinář Jason Schreier, který se opírá o tvrzení tří lidí obeznámených se situací kolem Anthemu. „Vedení Eelectronic Arts bude v tomto týdnu posuzovat poslední verzi Anthem Next a na základě něho rozhodne buďto o rozšíření týmu, nebo o zastavení celého projektu,“ uvádí Bloomberg. Lidé, kteří portálu poskytli interní informace, také zmiňují, že v případě zájmu EA ve vývoji pokračovat, bude nutné přijmout alespoň 60 nových zaměstnanců, kteří by byli schopní zpracovat načrtnuté změny a přidat další potřebný obsah. „EA zatím ani nenaznačila, zda je ochotná uvolnit takový rozpočet a zachraňovat kritizovaný titul,“ uzavírá Schreier ve svém článku.
Mluvčí společnosti Electronic Arts na dotaz o komentář k novým zjištěním reagoval pouze tak, že se nehodlá ke spekulacím vyjadřovat, a bude tudíž nutné počkat na stanovisko vývojářů. Samozřejmě za předpokladu, že se výše uvedené informace opírají o skutečné dění v BioWare a jsou pro Anthem platné. S narůstajícím množstvím času, které dělí oficiální zprávu o snaze Anthem opravit a dokončení této vize ale i my ztrácíme víru, že by k tomu ve finále mělo dojít. Stranou pak pochopitelně nemůže zůstat ani skutečnost, že v BioWare momentálně dokončují remastery trilogie Mass Effect, zároveň pracují na dalším pokračování a zbytek studia je zaměstnán vývojem Dragon Age. Kapacity navíc ještě ztenčuje nutnost poskytovat podporu Star Wars: The Old Republic a kapacity BioWare nejsou nekonečné.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.