branding
Abandoned, Sony Interactive Entertainment, Teaser na Abandoned byla pohroma, přiznává Kahraman

Teaser na Abandoned byla pohroma, přiznává Kahraman

Původně mělo být video delší, vysvětlil autor hry. Patch ale musel ven co nejrychleji

Zdroj: Blue Box Game Studios
17. 8. 2021

Po sérii více, či méně plánovaných odkladů zveřejnili na konci minulého týdne vývojáři z nizozemského studia Blue Box Game slibovaný teaser na hru Abandoned. Přijetí ze strany fanoušků ale bylo pohledem autorů titulu katastrofální z důvodů, které se vehementně probíraly před tím, než byla speciální aplikace na PS5 zveřejněna i bezprostředně poté. Vývojáři totiž nakonec ukázali jen několikavteřinový záběr na muže, který kráčí po dřevěné podlaze. Tedy úplně stejné video, které bylo tou dobou již několik dní dostupné na Twitteru. Utrpěla tím především důvěra v celý projekt, studio i designéra Hasana Kahramana, který se odhodlal po víkendovém mlčení poskytnout k celé záležitosti komentář. V rozhovoru pro magazín NME – který zrovna nepatří k nejtypičtějším zdrojům herních zpráv – promluvil nejen o odkladu na poslední chvíli, ale také o hře samotné a skutečnosti, že lidé absolutně netuší, co pro ně Blue Box Game Studios vlastně chystá.

Začněme odkladem patche zmiňované aplikace, na který vytrvalci čekali bez přestávky několik dní. „Všechno začalo problémem s enginem, kvůli kterému jsme museli patch odložit. Navíc se nám nedařilo problém odstranit,“ vysvětluje Hasan Kahraman. Nebyli prý ale sami, když měli k ruce doslova několik dalších týmů, které s nimi spolupracovaly a snažily se odstranit chyby z Unreal Enginu 5, na kterém Abandoned poběží. Na tomto místě si ale šéf studia trochu protiřečí, když v minulosti sice pomoc ostatních zmiňoval, ale svůj postoj neváhal měnit a ve chvíli, kdy se to „hodilo“, se snažil poukázat na to, že jeho studio je malé, nemá takové možnosti jako ostatní a spoléhá se jen samo na sebe. Nabízela by se rovněž otázka, proč Blue Box používá UE5, když je ještě podle Kahrmanových slov v „předběžném přístupu“, odpovědí ale mají být funkce, které malé nizozemské studio ke své hře potřebuje a jiný engine je neumí.

Museli jsme sáhnout do stopáže teaseru, protože lidi chtěli ten patch, že ano? To byla naše priorita – prostě vydat ten patch a uvolnit další obsah později.

Z procházky po dřevěné podlaze to zatím poznat není, samotnou ukázku ale Hasan Kahraman nehodnotí dobře a potvrzuje, že původně měla být delší. „Z teaseru jsme museli nějakou část vystřihnout a já věděl, že není dobrý nápad použít to stejné, co jsme už měli na Twitteru. Bylo to jen pár sekund a nic vám to neřekne,“ sdělil redakci NME. „Museli jsme to ale udělat, protože lidi chtěli ten patch, že ano? To byla naše priorita – prostě vydat ten patch a uvolnit další obsah později,“ dodává Kahraman. A z předchozích chyb spojených s marketingem se soudě podle dalšího prohlášení příliš nepoučil. Další na řadě je podle okének v aplikaci filmový trailer a ten prý obdržíme již opravdu, ale opravdu brzy. „Původně jsme ho chtěli vydat už na Gamescomu, ale teprve uvidíme, jestli to stihneme. Gamescom je, za jak dlouho, za týden,“ ptá se Kahraman a rozhodně zatím jeho slova nepůsobí, že by měl v hlavě jasnější plán.

Přiznává ale, že skutečně nechtějí udělat stejnou chybu podruhé, takže žádný termín neoznámí, ale trailer se prý brzy objeví. Co víc, krátce po jeho zveřejnění prý mají hráči dostat možnost si hru poprvé sami zahrát, ale ani tady nechce Kahraman nic slibovat. „Jedna věc, kterou jsem se naučil, je neoznamovat něco příliš brzy, abyste si to sami neučinili příliš složité,“ říká šéf studia Blue Box Game poté, co oznámil, že trailer a hratelná ukázka dorazí brzy… Ať už to ale dopadne jakkoliv, obě hratelné ukázky mají prý posloužit k uvolnění celé situace a k pochopení, co Abandoned vlastně je.

Zdroj: Blue Box Game Studios

Co není, vymezuje Kahraman jasně – nemá se jednat o žádný Silent Hill, ani Metal Gear. Redakce NME navíc dodává, že od Kahramana dostali exkluzivně informace o příběhu a konceptu hry, jen slíbili, že ho nikomu neprozradí. Došlo také na vysvětlení, že muž s páskou přes oko, který se rozmazaný skrýval pod jedním z grafických teaserů, pochopitelně není Snake, ale hlavní záporák hry a že zcela určitě nejde o model, který by si vývojáři koupili z obchodu s assety. Kahraman nicméně přiznal, že použít ho za daných okolností a nálady, která mezi hráči panovala, byla chyba, jen to už nejde vzít zpátky.

Rozplýval se však nad domnělými vlastnostmi hry, které mají být úplně jiné, než co si hráči představují. Ve skutečnosti nepůjde o horor, ale o taktickou survival akci, která měla být původně zasazena do otevřeného prostoru. To ale vývojáři změnili, údajně kvůli skvělé grafice, kvůli které z původního konceptu udělali lineární příběhovou hru. Tedy přesný opak open-worldu ve svém základním slova smyslu, pokud se nemýlím… Všechno tak stále zní docela zvláštně, stejně jako poznámky na konto jednotlivých členů malého týmu, kteří jsou převážně pracovníci na volné noze a rozhodně za současné situace nechtějí ukázat svou tvář. Jak tvrdí Kahraman – sám údajně v hluboké depresi bez chuti k jídlu – nikdo totiž nechce být spojovaný s tím, že ho někdo neustále osočuje z možného podvodu. „Tohle je opravdu velké a velmi mě to zraňuje. Nic z toho totiž nebyl můj záměr,“ uzavírá Hasan Kahraman další podivnou epizodu celého tohohle příběhu.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru