Už 25. února dorazí na trh nové příběhové taktické RPG Broken Lines. Hra je zasazená do alternativní druhé světové války a na povel v ní budeme mít osmičlennou rozpolcenou skupinu vojáků, kteří se ocitnou hluboko v nepřátelském území. Naším úkolem je už tradičně pomoci jim přežít a vydobýt si cestu domů, zatímco budou čelit hrůzám války.
Novinku má na svědomí dánský tým PortaPlay, který už se minimálně jednou o něco podobného pokusil. V roce 2016 vydal taktickou hru Tales from the Void, která v sobě mísila prvky první světové války a dobového sci-fi. V novince se podíváme na bojiště východní Evropy. Naše jednotka se ale musí obejít bez veškeré obvyklé podpory – jsou to cizinci v cizí zemi. A navíc patřičně rozvrácení ve svých postojích. Taktika a spolupráce má být přitom klíčem k úspěchu. Každý voják má vlastní osobnost a názory, které se mohou různit a zřejmě být i zdrojem vážných konfliktů.
Zatímco psychický tlak na vojáky roste, musíte se rozhodnout, zda se pokusíte vyhnout otevřenému konfliktu, anebo se svým nepřátelům postavíte v boji. Samotná akce pak probíhá formou pauz a tahů podobně jako jiných příbuzných hrách, ale s tím rozdílem, že tady se pohyb i akce plánují pro všechny svěřence naráz a pak se současně provedou. Hrát se však nebude jen na bitevním poli, ale i v dialozích. Slovní bitvy nebudou o nic méně náročné. Příběh budou ovlivňovat volby, které učiníme, a kampaň může dospět k různým závěrům. Samotní autoři nás nabádají, abychom volili moudře, protože naše rozhodnutí neovlivní jen vojáky, kterým velíme, ale celé území a každého, kdo tu žije.
Hrdiny příběhu jsou normální lidé v nenormální situaci, jejichž přesvědčením může otřást touha přežít za každou cenu.
Jak už bylo řečeno, každý člen jednotky má navíc vlastní postoje, náturu, světonázor i přesvědčení o tom, co je dobré a co by se mělo udělat. Tyto teze jsou přitom mnohdy v rozporu s ostatními. Podle vývojářů je proto nutné udržovat i rovnováhu mezi tím, co vy chcete, aby vojáci udělali, a tím, co udrží a povzbudí morálku. Celý příběh má být velmi osobní a pro jeho vnímaní má být důležitá perspektiva různých aktérů. Autoři se zjevně snaží zobrazit utrpení a šílenost války trochu jiným způsobem, než je pro hry obvykle typické. Tady nás nečeká žádná pošetilá glorifikace násilí a oslava zabíjení.
Hrdiny příběhu jsou normální lidé v nenormální situaci, jejichž přesvědčením může otřást touha přežít za každou cenu. Každý voják má samozřejmě kromě názorů i nějaké přednosti a zvláštní schopnosti v boji, které vám pomohou přechytračit protivníka a vypořádat se s přesilou na nepřátelském území. Jednotlivé mise mají být relativně kompaktní, ale o to intenzivnější. Chyby v taktice navíc mohou negativně ovlivnit morálku vaší jednotky a vaši svěřenci v extrémním případě i dezertují. Právě zaměřením na postavy a lidskost se má novinka lišit od konkurence. Tady není nikdo postradatelný.
Titul Broken Lines vyjde 25. února na Windows a Linuxu a kromě PC míří i na Switch, PlayStation 4 a Xbox One. Hra se bude prodávat za 25 dolarů.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.