branding
Prodeus, Bounding Box Software, Taková retro FPS tu chyběla

Taková retro FPS tu chyběla

Prodeus je nemanželské dítě prvního a posledního Dooma

26. 11. 2018

Na aktuální retro vlně se snaží svézt nejeden titul a vývojář. Jen minimum projektů na to jde ale tak chytře a stylově jako nová first person akce Prodeus, která se sice hraje jako nějaká rychlá krvavá klasika z poloviny devadesátých letech, ale nespoléhá se na výhradně moderní enginy ani nějakou dobovou technologii. Její autoři kombinují oba principy a přístupy, přičemž výsledkem je staronová grafika, která má estetiku a kouzlo letitých legend, ale současně využívají moderní renderovací techniky. Samotní vývojáři přitom slibují, že chtějí dosáhnout kvalit AAA produkce při zachování iluze limitů, které byly dány starším hardwarem.

Stačí sledovat pár sekund ze hry a budete mít pocit, jako když moderní Doom a ten původní mají dlouho utajovaného potomka, kterého zrodilo samo peklo. Futuristický HUD autoři zkřížili s frenetickou akcí plnou explozí, utržených končetin a hektolitrů krve, která cáká na všechny strany. Hra slibuje i destrukci prostředí, dynamický soundtrack, velké množství zbraní – a jak se na retro akci slučí a patří – také spoustu skrytých míst., která čekají na to, až je odhalíte.

Prodeus, Bounding Box Software, Taková retro FPS tu chyběla

Věděli jste?

Engine Build od Kena Silvermana a 3D Realms nejvíc proslavila akce Duke Nukem 3D z roku 1996. Kromě ní ale poháněl celou řadu dalších titulů: Blood, Shadow Warrior, William Shatner's TekWar, Witchaven i jeho druhý díl s podtitulem Blood Vengeance. Z této technologie ale vycházely i další hry jako Redneck Rampage, Extreme Paintbrawl, NAM z roku 1998 nebo dokonce ještě o rok novější World War II GI. Jen pro srovnání, v roce 1999 už vycházely FPS jako Unreal Tournament, Quake III Arena, Aliens versus Predator nebo Medal of Honor. Nejnovějším počinem na enginu Build je retro akce Ion Maiden.

Životnost titulu by měla podpořit rovněž skutečnost, že vývojáři slibují nejen neutuchající podporu, ale rovněž nový obsah vytvořený samotnými hráči, jelikož od počátku pracují na intuitivním level editoru, který by mělo být mnohem snazší zvládnout než ty k moderním hrám. Za projektem stojí tým Bounding Box Software, který tvoří dynamické vývojářské duo Michael Voeller a Jason Mojica, kteří mají dlouholeté zkušenosti s vývojem FPS. Na hru přitom nejsou sami a k ruce mají další talentované designéry a výtvarníky.

Pokud byste se zadívali do jejich portfolia, zjistili byste, že mají na kontě coby spoluautoři tituly jako Bioshock Intinite, Wolfenstein (2009), Singularity, Payday 2, ale i hry ze série Call of Duty nebo právě reboot Dooma z roku 2016. Prodeus, který byste neměli zaměňovat s explorativním walking simulátorem Proteus, má vyjít příští rok a pohání jej engine Unity.

Pokud se vám stýká po klasických first person akcích jako Quake, Doom, Blood, Shadow Warrior nebo Duke Nukem 3D, pokud je pro vás nový Doom či moderní Shadow Warrior příliš nový a naopak retro akce typu Ion Maiden od Voidpoint a 3D Realms zase moc stará, mohl by být pro vás hybrid v podobě FPS Prodeus právě tím pravým. Někteří tento neortodoxní mix přirovnávají k něčemu podobnému, o co se na poli JRPG pokusil letos v létě Octopath Traveler od Square Enix. Ten sice také na první pohled spoléhá na pixel art a retro stylizaci, ale ve skutečnosti využívá technologii Unreal Engine 4 a díky ní si může dovolit řadou moderních triků.

Prodeus kromě PC míří také na konzole. Dočkat by se ho měli nejen majitelé PlayStationu 4 a Xboxu One, ale také ti, kteří vlastní Nintendo Switch.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru