branding
Take-Two zrušili neoznámenou hru od autorů Mafie III

Take-Two zrušili neoznámenou hru od autorů Mafie III

Projekt za 53 milionů dolarů měl být příliš ambiciozní. Je možné, že na něm dělali také Češi

Zdroj: Hangar 13
4. 11. 2021

Společnost Take-Two Interactive zrušila neoznámenou hru za 53 milionů dolarů od amerického studia Hangar 13, které vytvořilo Mafii III. Vyplynulo to částečně z posledních finančních výsledků a zčásti z neoficiálních zpráv a zdrojů. Mělo se jednat o 3rd person live service akční hru v duchu Destiny a nesla kódové označení Volt. Samotné vývojáře mělo toto náhlé rozhodnutí údajně velmi překvapit.

Podle Kotaku a Bloombergu měl být Volt ve vývoji od roku 2017 a měl si projít různými proměnami.

Mail, který měl poslat zakladatel a šéf studia Haden Blackman svým lidem, naznačuje, že Take-Two považovalo náklady na projekt za příliš vysoké a investici v této době za rizikovou. Pro vývojáře studia Hangar 13 ale má být k dispozici dostatek jiných pracovních příležitostí, ať už přímo v tomto týmu nebo jiném v rámci celé skupiny. 2K mělo Blackmana ujistit, že firma týmu věří, že dokáže vytvořit komerčně úspěšnou hru. Blackman měl prý napsat zaměstnancům, že brzy začnou vyvíjet další projekty.

Podle Kotaku a Bloombergu měl být Volt ve vývoji od roku 2017 a měl si projít různými proměnami. Jednalo se údajně o kooperativní hru pro tři hráče, v níž se nepřátelé mohli spojit a postavit se vám tak coby ještě silnější protivník. Akce měla být arkádová a každý měl v týmu zastávat jinou roli. Volt byl prý zkratkou termínu Voltron. Zrušení projektu podle Kotaku ovlivní skoro 200 vývojářů.

Hangar 13 se nepotýkají s podobnými problémy poprvé. Stejný osud prý postihl i projekt nazvaný Rhapsody.

Hangar 13 se nepotýkají s podobnými problémy poprvé. Mafii III sice dokončili, ale nesetkala se s takovým úspěchem, v nějž fanoušci i vydavatel doufali. Tým měl dělat na pokračování, ale to bylo zrušeno. Stejný osud prý postihl i nový projekt nazvaný Rhapsody, který se zase mohl přetransformovat ve Volt. Studio si už dvakrát prošlo propouštěním.

Mluvčí 2K v návaznosti na aktuální zprávy uvedl pro Kotaku, že poslední projekt Hangar 13 byl ambiciózní a vzrušující. Když se firma pokouší vytvořit nové značky, může občas narazit na nutnost projekt odpískat. Vydavatel má povzbuzovat své týmy, aby zkoušeli riskovat a přinášet nové věci, ale zjevně je třeba brát ohled i na komerční potenciál a finanční stránku. 2K zdůraznili, že mají v Hangar 13 plnou důvěru. Vedení studia spolupracuje s vydavatelem ve snaze najít lidem práci uvnitř týmu, anebo v jiném studiu v rámci společnosti, jak už mělo vyplynout i ze slov šéfa Hangar 13. Nepřímo tak 2K všechny informace potvrzují.

Studio má kromě centrály v Novatu pobočky právě také v Brně, v Praze a v Brightonu. Je proto velmi pravděpodobné, že se nějak na novince podíleli i čeští vývojáři.

Jason Schreier doplnil, že na Mafii IV se nepracuje a nepracovalo s výjimkou raných pokusů v letech 2016 a 2017. VGC zase podle dřívějších úniků popisují zrušenou hru jako open world sci-fi titul s nadpřirozenými prvky a jako kombinaci Saints Row a Cthulhu. Podle Schreiera měl projekt problémy s realizací kvůli rebootům, technologickým překážkám a výzvám souvisejícím s pandemií koronaviru.

2K neviděli v nové značce dostatečný potenciál podle Schreiera kvůli vysokým nákladům a zdlouhavému vývoji. Zaměstnanci studia se mají dnes sejít, aby prodiskutovali další budoucnost. Tým Hangar 13 sídlí v kalifornském Novatu a vlastní ho 2K, kteří jsou součástí Take-Two Interactive. Studio vyrostlo na základech 2K Czech a kromě centrály v Novatu má pobočky právě také v Brně, v Praze a v Brightonu. Je proto velmi pravděpodobné, že se nějak na novince podíleli i čeští vývojáři.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru