branding
It Takes Two, Electronic Arts, Take-Two tvrdí, že It Takes Two parazituje na jejich jméně

Take-Two tvrdí, že It Takes Two parazituje na jejich jméně

Autoři jedné z nejlepších her roku se museli vzdát ochranné známky. Souboj ale nekončí

Zdroj: Hazelight Studios
6. 12. 2021
Název: It Takes Two Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 26. 3. 2021

Pouhý den před vydáním hry It Takes Two od designéra Josefa Farese a jeho týmu Hazelight Studios museli vývojáři řešit jednu nečekanou nepříjemnost v podobě dopisu od právního oddělení společnosti Take-Two Interactive. Vydavatel slavných titulů a sérií jako Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Max Payne, L.A. Noire, BioShock, Mafia a řady dalších totiž vyzval vývojáře z Hazelight Studios, aby se vzdali ochranné známky na svoji nejnovější hru – It Takes Two, protože je v přímém rozporu s ochrannou známkou na název společnosti – Take-Two Interactive. Ačkoliv se může zdát spojení na první pohled zcela nesouvisející a příliš vágní, Hazelight Studios podle nově zveřejněného dokumentu skutečně postupovali podle navržených kroků, aby se vyhnuli případnému soudnímu sporu, a od 30. března 2021 nejsou majiteli trademarku své úspěšné hry. Souboj o značku ale není podle aktuálních informací u konce a nad rámec něj se znovu přetřásá legitimita podobných žádostí, zejména ve spojitosti s Take-Two Interactive, které je na tomto poli velmi aktivní.

Na situaci ohledně It Takes Two se studia Hazelight ptali redaktoři britského Eurogameru, nezískali však žádnou konkrétní odpověď, což s největší pravděpodobností naznačuje, že se problém stále aktivně řeší. Jediné, co mluvčí studia sdělil, byla naděje v kladné vyřízení ve prospěch hry i studia, jak ale celá situace dopadne, není v tuto chvíli snadné odhadnout. K tématu It Takes Two, ale i obecnému postupu Take-Two Interactive se obsáhle vyjádřil právník Richard Hoeg, který se specializuje na odvětví videoher a věnuje jim spoustu prostoru na svém kanále na YouTube. Ve videu ze 2. prosince předkládá, že Take-Two Interactive podala 25 podobných stížností vůči nejrůznějším subjektům, a to pouze za posledních 6 měsíců. V porovnání s jinými velkými společnostmi, jako je například Electronic Arts či ZeniMax je to mnohonásobně více, když jiní vydavatelé oněch 25 stížností rozprostřeli do několika uplynulých let.

Ze seznamu ochranných známek, které se společnosti Take-Two Interactive zdály v rozporu s jejím duševním vlastnictvím, můžeme najít názvy jako Don’t Be a Rockstar Be a Legend, Max Fayne nebo GTAPlam, u kterých by ještě šlo vysledovat možný záměr zneužití. Take-Two ale jde i po názvech jako DOTT s odkazem na zkratku TT vžitou pro název společnosti, Throwback 2K v rozporu s labelem 2K Games nebo například R FiveOne kvůli písmenku R zastupujícím studio Rockstar Games. Historicky ale Take-Two napadala i slova jako mafia, social club nebo civilization, bez ohledu na kontext a jakoukoliv spojitost s videoherním segmentem. I proto označil Hoeg jednání vydavatele za velmi agresivní, i když naznačuje, že by to pro vývojáře It Takes Two nemusel být vážnější problém. Ochranná známka totiž není v rozporu s autorskými právy a Hoeg se domnívá, že právě jimi budou v případném sporu lidé kolem Josefa Farese argumentovat.

Za připomenutí také stojí, že It Takes Two si od nás odnesla plný počet 10 bodů a je dle našeho stanoviska právem nominována na ocenění hra roku v rámci letošních The Game Awards. It Takes Two, které vyšlo pod hlavičkou labelu EA Originals, mělo letos v říjnu na kontě přes 3 miliony prodaných kusů a je v tomto ohledu ještě úspěšnější než předchozí A Way Out.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru