Vždycky mi udělá radost, když v té záplavě mainstramových titulů, o kterých píšeme každý den, najdeme čas na něco trochu jiného. Tentokrát se mi povedlo k jednomu takovému projektu, který mě v týdnu zaujal, vrátit až o víkendu. Ale myslím, že pozornost zasluhuje. Titul, který vám chci představit, se jmenuje Journey Beyond the Edge of the World a pracuje na něm jediný nezávislý vývojář Markus Koepke. Musím se přiznat, že moji zvědavost vzbudil trailer, který mi několika motivy zpočátku evokoval skvělou hru Return of the Obra Dinn. A vlastně i po bližším prozkoumání myslím, že s ní má novinka leccos společného.
Má se jednat o atmosférickou first person adventuru, v níž se ocitneme na palubě rybářské lodi, která se bezcílně plaví oceánem. Nevíme, kdo jsme, ani to, jak jsme se sem dostali. A slyšíme podivný zvuk vycházející z můstku. Budeme řešit hádanky – skutečné hádanky, zdůrazňuje autor – a pokusíme se rozluštit tajemství zdejšího surrealistického příběhu. Máme zkoumat loď, opravovat její různé poškozené části a odemykat si další části vyprávění. Samotná prezentace příběhu má být unikátní kombinací vyprávění, hudby a prostorového zvuku.
Posádku vede záhadný a tajnůstkářský cizinec, který před všemi skrývá skutečnou podstatu výpravy.
Autor ale přeci jen prozrazuje o zápletce už nyní trochu víc, respektive o jejím začátku. Píše se rok 1953 a vyřazená rybářská loď v časných ranních hodinách opouští přístav v Hamburku, aby se vydala na cestu neznámo kam. Posádku na palubě tvoří nesourodá skupinka složená z rybářů, drobných kriminálníků, vědců a umělců. Vede je záhadný a tajnůstkářský cizinec, který před všemi skrývá skutečnou podstatu výpravy.
Budeme svědky surrealistických výjevů, po nichž se loď ocitne v bouři a všichni na palubě se ztratí. Všichni až na vás. Jste rybář, který se nedobrovolně vydává na cestu, aby odhalil její skutečný cíl a pronikl do vlastní rozbouřené myslí. Loď má být interaktivní a hádanky čím dál složitější. Věci, které budeme nacházet, nám řeknou víc o členech posádky, jejiž přízraky se budou objevovat kolem vás, i celém dobrodružství.
Přiznávám, že k titulu mě přilákala i jeho stylizace. Autor vsadil na low poly rozpixelovaný vzhled, který má ale doplňovat atmosférické nasvícení, moderní vizuální efekty a realistická simulace vody. O prostorovém zvuku už byla řeč a bude fungovat na jakýchkoli sluchátkách. Díky něm nás konkrétní zvuky dovedou ke vzpomínkám, které nám umožní procházet časem a řešit další hádanky.
Příběh mají pomoci vyprávět i ambientní hudební skladby. S každou vyřešenou kapitolou se pak loď a její okolí změní. Markus Koepke uvedl, že tohle je zdaleka nejambicióznější projekt, na jakém kdy pracoval. Vývoj ale podle něj pokračuje dobře a ještě letos by se chtěl podělit o další podrobnosti. Autora můžete mezitím sledovat na Discordu, kde slibuje pravidelně ukazovat nějaké novinky.
Spuštěný byl ale také oficiální web, účet na Instagramu, Twitteru či Facebooku. Hra v tuto chvíli vzniká jen pro Windows, Mac a Linux a vyjde na Steamu, kde už má rovněž svůj profil.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.