branding
System Shock 3, System Shock 3 se potýká s vyvážením násilí

System Shock 3 se potýká s vyvážením násilí

Warren Spector se snaží skloubit vlastní představu s očekáváním hráčů

3. 6. 2019
Název: System Shock 3 Vývojář: , Platformy: Žánr: ,

Proslulý herní designér Warren Spector v tuto chvíli pracuje na hře System Shock 3, která vzniká ve studiu OtherSide Entertainment. Navázat však na legendu, jejíž první díl vyšel už v roce 1994, není vůbec snadné. Ani pro někoho, kdo stál na samém jejím počátku. Tím spíš, že předchozí počin studia OtherSide Entertainment žádnou velkou díru do světa neudělal. Diplomaticky řečeno. Underworld Ascendant navazující na jinou klasiku – Ultimu Underworld – má třeba na Metacriticu průměrné hodnocení 37 procent a na GameRankings dokonce jen 26 procent. “Nařezáno” hra dostala od těch největších médií: GameSpot – 2/10, IGN – 3/10, PC Gamer – 25 %.

Spector je odpůrcem bezdůvodného násilí. System Shock 3 je ale podle něj částečně survival horor, od nějž mají hráči určitá očekávání.

Není divu, že OtherSide si potřebují pořádně vylepšit reputaci a rozptýlit případné obavy fanoušků. V rozhovoru pro magazín Video Games Chronicle Warren Spector prozradil, s jakou výzvou se například potýkají. Pro autory je mimořádně obtížné vyvážit míru násilí v System Shocku 3. Samotný Spector je totiž odpůrcem bezdůvodného násilí. System Shock 3 je ale podle něj částečně survival horor, od nějž mají hráči určitá očekávání, a proto bude naslouchat svému týmu i komunitě. Jak sami určitě dobře tušíte, i když krev nebo akce nejsou pro strašidelné hry podmínkou, podle řady fanoušků k nim neodmyslitelně patří. A k System Shocku rovněž.

Spector proto zajde podle svých slov o trochu dál, než by učinil v jiném případě. A podobně jako v našem rozhovoru se znovu vrátil ke hře Epic Mickey z roku 2010. Ani v tomto titulu pro Disneyho se totiž nedokázal násilí zcela vyhnout a dosáhnout svého cíle vytvořit titul zcela beze zbraní. “Jednou bych chtěl vytvořit hru, v níž nebudou žádné zbraně. Ani vám nedokážu říct, jak moc to chci dokázat. Epic Mickey byl svého druhu pokus dosáhnout toho,” prohlásil Spector s tím, že nicméně vaše malířské potřeby stejně byly svého druhu zbraní.

Vyvážit násilí v případě System Shocku 3 bude podle něj velmi těžké a teprve čas ukáže, jak tento pokus dopadne. Vývojáři mají prý zodpovědnost za rozumné zobrazení násilí ve hrách. Řada věcí v digitálním světě je podle Spectora za hranou. Přál by si, aby se tomuto pojetí postavili hráči a zdrženlivější byli i samotní autoři. “Nevidím žádný důvod pro motorové pily, řeznické háky a sekání hlav,” dodal na adresu virtuálních krváků. Spector netvrdí, že takové tituly ovlivní chování těch, kteří je hrají, ale vnímá je jako známku špatného vkusu. Na druhé straně však dodává, že nechce ostatním říkat, jaké hry mají dělat.

Společnost OtherSide Entertainment oznámila, že pracuje na hře System Shock 3 v prosinci 2015. Hru měla původně vydávat švédská firma Starbreeze Studios, ale kvůli finančním problémům se vydavatelských práv raději vzdala a ty odkoupil zpět OtherSide. Momentálně studio vydavatele hledá, ale pár zájemců už je podle Spectora na obzoru a přinejhorším jsou vývojáři schopní vydat hru sami, i když tomuto scénáři by se podle Spectora raději vyhnuli. Jsou autoři her, nikoli obchodníci, museli by najmout na tento úkol nové zkušené lidi a jejich předchozí působení na tomto poli nepatří mezi něco, na co by vzpomínali s láskou.

Na rozdíl od remaku původního System Shocku, na kterém pracují Nightdive Studios, trojku nepohání Unreal Engine 4, ale technologie Unity. Na ní přitom měl původně spoléhat právě i remake, ale autoři se rozhodli přesedlat na engine od Epicu. System Shock 3 míří s jistotou na PC a pravděpodobně dorazí i na konzole. Novinka navazuje na druhý díl, vrátí se některé známé postavy a vývojáři se chtějí zaměřit především na motivaci Shodan.

System Shock 3 se prostřednictvím krátkého teaseru poprvé a naposledy ukázal veřejnosti letos v březnu při příležitosti GDC 2019, respektive na konferenci Unity. Podle Spectora půjde podobně jako v případě jedničky a dvojky o unikátní kombinaci first person akce, RPG a survival hororu. Hráči budou osamoceni čelit nebezpečnému světu a jeho výzvám.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru