branding
Abandoned, Sony Interactive Entertainment, Survival Abandoned pro PS5 vsadil na přísný realismus

Survival Abandoned pro PS5 vsadil na přísný realismus

Boj proti kultistům ve zmrzlém lese bude pomalý a brutální. Nestojí za hrou Kodžima?

Zdroj: Sony
8. 4. 2021

Noc ze středy na čtvrtek přinesla pořádnou porci zajímavých informací, kam bez přemýšlení zapadá i oznámení nového survivalu Abandoned, který má vyjít koncem letošního roku exkluzivně pro konzoli PlayStation 5. Zpráva se z pochopitelných důvodů objevila na oficiálním blogu PlayStationu, kde hru představil game director Hasan Kahraman z nizozemského studia Blue Box Games. Povídání o záhadném příběhu Jasona Longfielda, který se probudí v zamrzlém lese, aniž by tušil, jak se na místo dostal, provází také první teaser a sada obrázků, demonstrující vybledlý realismus herního svět a podtrhující bezútěšnou atmosféru boje o holé přežití. A aby toho nebylo málo, v kombinaci s tím, jak hra vypadá a že i za bílého dne umí vystihnout hororovou atmosféru, se začalo velmi rychle spekulovat nad tím, zda náhodou nemůže jít o tajný projekt Hidea Kodžimy…

„Abandoned je filmově laděnou first person hororovou survival střílečkou zasazenou do detailně zpracovaného open worldu s důrazem na realistický přístup k přežití,“ popisuje trochu kostrbatě Hasan Kahraman. Představivost hráčů ale na tomto místě stačí k tomu, aby byli schopní vidět hru, ve které se budou bát, tak trochu v ní bojovat s nepřízní počasí a na rozdíl od ryze akčních titulů střílet jen v nejnutnějších případech, navíc náležitě pomalu a pravděpodobně i nepřesně. Právě to ovšem dělá z Abandoned v kombinaci s minimalistickým, ale realitě velmi věrným zpracováním prostředí zajímavý titul, který by mohl do žánru přinést alespoň kapku originality. Jinak se totiž nezdá, že by vývojáři z Blue Box Games vymýšleli něco vysloveně nového a zmiňovaného hrdinu Jasona Longfielda zkrátka pohodí s diagnózou amnézie v lese.

Tohle není dynamická střílečka, ve které jen běháte, míříte a střílíte. V Abandoned se musíte schovávat a pečlivě plánovat každé stisknutí spouště.

„Chceme hráčům poskytnout unikátní osobní zážitek, který bude působit realisticky. Každá událost vaší postavu ovlivní. Pokud Jasonovi dojde dech po rychlém běhu (nebo proto, že se bojí), utrpí tím přesnost střelby,“ říká Kahraman a podtrhuje, že ve hře je nutné postupovat velmi takticky. Jason totiž bude stát proti náboženským fanatikům, kteří si z něj v podstatě udělali kořist a chtějí si s ním v nehostinném prostředí lesa pěkně pohrát. „Tohle není dynamická střílečka, ve které jen běháte, míříte a střílíte. V Abandoned se musíte schovávat a pečlivě plánovat každé stisknutí spouště,“ dodává game director. Smyslem je, aby byli hráči nervózní a jejich rozpoložení se propsalo i do samotné hry, ve které očividně nepůjde všechno úplně podle plánu. Chybět pak nebudou ani výše zmiňované survival mechanismy, jako je například nutnost zahřát se u ohně, případně se vyvarovat zranění.

Co se týče technického zpracování, Blue Box Games vsadili všechny karty na přednosti PlayStationu 5 a tvrdí, že by zážitek nebyl kompletní bez haptické odezvy a adaptivních triggerů DualSensu či 3D audia. „Hráči ucítí veškerou interakci během hraní – jako třeba zásah projektilem. Stisk spouště nabité zbraně bude působit jinak v porovnání s tím, kdy vám už náboje dojdou,“ vysvětluje Hasan Kahraman a láká rovněž na rozlišení 4K a 60 snímků za vteřinu. Pokud všechno poběží, jak si Blue Box Games předsevzali, hry bychom se měli dočkat už ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, o Abandoned ale nyní – v dubnu – mluví jako o projektu, který je teprve na začátku vývoje.

To ale není ta jediná zvláštnost, na kterou hráči poukazují. Jak už zaznělo v úvodu, vzhledem k místy vcelku nepředvídatelným praktikám designéra Hidea Kodžimy se začaly objevovat pochyby, jestli nejde o nějakou zvláštní formu marketingu a zda za hrou nestojí Kojima Productions. Jak sám slavný designér uváděl, vždycky chtěl vytvořit náležitě hororovou hru a v uplynulých týdnech a měsících prosakovaly zprávy, že už na takovém projektu pracuje. Faktem ale je, že se historie studia Blue Box dá vysledovat pět šest let do minulosti a na takhle promyšlenou kampaň bychom si ani v případě Kodžimy netipnuli. Ostatně, lidé z Blue Box se snažili přivést na svět VR hru Rewind: Voices of the Past, která je poměrně dobře zdokumentována na Steamu a také na Kickstarteru, kde pro ni v roce 2015 neúspěšně sháněli necelých 12 000 dolarů, takže je téměř vyloučené, že s projektem má Kojima Productions co dočinění. Zvlášť, když od novináře Jeffa Grubba pro změnu prosakují spekulace, že se Kodžima domlouvá na novém projektu s Microsoftem.

A pokud by vám ani tohle nestačilo, v mezičase už stačilo přijít oficiální vyjádření od vývojářů Abandoned, že skutečně nemají nic společného s Hideem Kodžimou, ani jeho studiem. „Jsme malá skupina vývojářů, která s odhodláním pracuje na projektu, na němž jsme chtěli dělat už dávno. V minulosti jsme pomáhali jiným studiím v jejich práci, ale už jsme chtěli vrhnout síli k našemu prvnímu velkému projektu,“ říkají vývojáři na svých nepříliš funkčních oficiálních stránkách.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru