Ačkoliv ji nikdo zatím neviděl, její výrobce ji označuje za „super hru“. Řeč je o novém plánu společnosti Sega, vstoupit i díky partnerství s Microsoftem do nové éry herního vývoje a poskytnout hráčům něco nového. O ambiciózně nazvané iniciativě však Sega dosud neposkytla mnoho informací a bude patrně ještě nějakou dobu trvat, než vyvíjený titul spatříme. Situace se ale přeci jen trochu mění k lepšímu díky rozsáhlému rozhovoru s předními zástupci společnosti, kteří se v improvizovaných otázkách a odpovědích věnovali právě své super hře. A hned na úvod můžeme potvrdit předchozí náznaky, že ve skutečnosti nepůjde o jediný titul, nýbrž několik propojených her, jejichž vznik ovlivní lidé z nejrůznějších odvětví interaktivní zábavy.
„Pojem Super Game definuje vývoj AAA titulů od společnosti Sega, které jsou určené pro globální trh,“ říká na úvod výkonný viceprezident Šudži Ucumi. Dále potvrzuje, že se na několika titulech tohoto typu pracuje souběžně a neurčitě slibuje, že přesáhnou obvyklý rámec videoher. Z konkrétnějších vlastností, které zástupci Segy jmenovali, jde vypíchnout například možnost zapojení diváků, kteří budou daný titul sledovat u svého oblíbeného streamera. Počítá se ovšem také se zapojením cloudu nebo NFT, které se staly v uplynulých měsícem nepříliš chválenou novinkou a mohly by ovlivnit i fungování super her.
Lidé se zkušenostmi z nejrůznějších odvětví interaktivní zábavy se dobře orientují v rozdílech a vlastnostech jednotlivých herních stylů a spojují své zkušenosti při vývoji nových titulů, které může doručit jen Sega.
Z dalších prohlášení Segy se ale zdá, že půjde zkrátka o velké AAA tituly, které budou vycházet najednou po celém světě a do jejich vývoje se zapojí také lidé obeznámeni se sférou mobilního či automatového hraní. „Klíčovým rysem je, že tvoříme hybridní tým se členy, kteří v minulosti pracovali v oblasti spotřebního zboží, herních automatů a mobilních zařízení. Tito lidé se dobře orientují v rozdílech a vlastnostech jednotlivých herních stylů a spojují své zkušenosti při vývoji nových titulů, které může doručit jen Sega,“ říká ředitel vývoje v interní vývojové divizi 4 Masajoši Kikuči.
Generální ředitel Kacuja Hisaj pak dodává, že Sega využívá Unreal Engine 5 a nebrání se ani spolupráci s externími dodavateli konkrétních technologií a služeb. Na tomto místě zmiňuje například systémy pro umělou inteligenci, které budou schopné řídit nejrůznější úkoly. Tedy konkrétně od vlastní optimalizace her, přes práci s kamerou ve hře, až po syntézu hlasu. „V současné době procházíme procesem pokusů a omylů s ohledem na různé technologie a pracujeme na nápadech, co bychom mohli realizovat. Z tohoto pohledu si myslím, že existuje mnoho příležitostí, jak přijít do styku s nejnovějšími technologiemi,“ dodává Hisaj.
Zástupci Segy pak už jen obecně promluvili o přívětivém pracovním prostředí, možnosti práce na dálku a oceňování lidí na základě toho, co umí a nikoliv toho, jak dlouho působí v branži. Super hra tak pravděpodobně ovlivní i přístup k samotné práci, což by mohlo v plánované pětiletce pomoci formovat podobu „nové“ Segy. Bez konkrétních výsledků a pohledů na práci vývojářů ale zatím není co posuzovat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.