Vývojáři z polského studia PixelAnt Games, které se v roce 2021 stalo součástí rodiny Sumo Digital, otevírá v České republice svou druhou pobočku. Vratislavskou centrálu doplní studio v Praze, které povede bývalý vedoucí producent her DayZ a Dying Light 2 Eugen Harton. PixelAnt Game se soustředí na podporu vývoje titulů, na nichž pracuje Sumo Digital, včetně Forzy Horizon, Hitmana či Sackboye, a rovněž připravuje svou vlastní prémiovou AA hru. Hlavní motivací pro růst za hranice Polska byla původní vize zakladatelů PixelAnt Games – Adama Lasońa a Pawła Rohledera – vytvářet menší struktury fungující jako jeden větší celek.
„Věříme, že díky otevření nového studia v České republice budeme schopni růst způsobem, který nenaruší naší kulturu, a zároveň se na místním trhu objeví nová, odlišná a zajímavá nabídka pro další vývojáře,“ říká Lasoń. Doplňuje, že pražské studio bude fungovat autonomně a samo si rozhodne o zaměstnancích i projektech, na nichž se bude podílet. Tam by navíc neměla spadat jen zmiňovaná podpora vývoje čehokoliv, na čem pracuje mateřské Sumo Digital, ale také vývoj vlastních titulů. „Česko představuje v oboru tvorby videoher stabilní trh. Je zde také velmi mnoho zkušených a talentovaných vývojářů, proto se nám orientace naší expanze tímto směrem zdála přirozená,“ uvádí spoluzakladatel PixelAnt Games Rohleder.
Důležitý pro ně byl i výběr správného člověka, který by pomohl s rozvojem firmy v Česku a stal se garantem dodržování nastavených hodnot, čímž se dostáváme k Eugenovi Hartonovi. Zkušený slovenský producent se pohybuje v oblasti herního vývoje 9 let, prošel studii Bohemia Interactive, resp. Techland a s oběma zakladateli PixelAnt se velmi dobře zná. Je zřejmé, že i on ctí nastavenou firemní kulturu, kterou Lasoń a Rohleder označují jako Gamedev 2.0 a popisují ji jako systém bez typických slabin herního odvětví. Koncepce stojí na vytvoření místa založeného na respektu, osobním i profesním rozvoji a bez crunche. Z druhé strany má Gamedev 2.0 zajišťovat stabilní obchodní model, který zaručuje udržitelný růst firmy a pocit jistoty pro zaměstnance. Ve smyslu vlastní tvorby her se pak PixelAnt Games spoléhá na společný vývoj se Sumo Digital, který vnímá jako zdroj financování pro následnou práci na vlastních značkách.
„Sázíme na poctivost a transparentnost na každém kroku. Nechceme tvořit velkou korporaci, jejíž zaměstnanci jsou jen buňkou v kalkulačním listu a kde jsou ukazateli úspěchu sloupečky a grafy v prezentacích,“ vymezuje Lasoń. Do popředí staví lidi, kteří mají své vášně i zájmy a chtějí být součástí studia s lidskou tváří. Přesto, nebo právě proto, hledá PixelAnt řadu nových zaměstnanců, kteří by obsadili nejen centrálu v Polsku, ale především studio v Praze. Aktuálně je sháňka jak po programátorech, tak po designérech, graficích, zvukařích, ale také po pracovnících v oddělení lidských zdrojů. Vratislavské studio zaměstnává v tuto chvíli přes 60 osob, nicméně očekávaná velikost pražského týmu zatím není známa. Na druhou stranu se dá předpokládat, že se počet zaměstnanců bude pohybovat v nižších desítkách a teprve čas a úspěch s vývojem jednotlivých projektů naznačí další expanzi. Jen pro kontext dodáváme, že PixelAnt Games pracuje v tuto chvíli přibližně na 10 projektech pro Sumo Digital a jednom zcela ve vlastní režii.
V neposlední řadě vás musíme také upozornit na rozhovor s Eugenem Hartonem v našem vidcastu, který měl založení studia v Praze předznamenat a nabídnout vám pohled na Eugenovu cestu z Bohemia Interactive do Techlandu, Pokud vás zajímá, jak vypadá vývoj ve velkém AAA studiu s několika sty zaměstnanci, a co tahle zkušenost Eugenovi dala, určitě si náš vidcast v příslušném čase pusťte.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.