Společnost Krafton – stojící za slavným PUBG – získala na konci loňského října studio Unknown Worlds. Vývojáři, kteří jsou mezi milovníky survivalů známí díky své skvělé hře Subnautica, tak mohli v podstatě obratem oznámit vývoj nové hry, kterou chtějí uvést do programu předběžného přístupu už v průběhu roku 2022. Příznivcům Unknown Worlds to mohlo stačit jako pěkný výhled do nepříliš vzdálené budoucnosti, ale vývojáři se rozhodli šlápnout na pedál a fanoušky potěšit ještě jedním oznámením. Skrze pracovní inzerát dali na vědomí, že pracují na další hře ze světa zmíněné Subnauticy, pro kterou hledají designéra vyprávění příběhu.
We’re seeking a Senior Narrative Designer to work with us to help shape the next game in the Subnautica universe! 🖊️🌌
Come and join our fully remote studio and let’s make great games together. Check out the full job description here 🔽 https://t.co/SfOKSmKpkT
— Unknown Worlds (@UnknownWorlds) April 7, 2022
„Uchazeč bude po přijetí úzce spolupracovat s týmem na vyprávění poutavých a dramatických příběhů v kontextu herního zážitku a zároveň bude definovat historii nového sci-fi světa a jeho mimozemských obyvatel,“ zní část inzerátu, který se objevil v příslušné sekci na stránkách studia. Důležitá je také poznámka, že uchazeč má šanci připojit se k týmu na samém začátku vývoje, což naznačuje, že vydání hry ještě není na dohled a onen tajemný projekt, který má letos vstoupit do programu předběžného přístupu, bude pochopitelně nové Subnautice předcházet. Zajímavé rovněž je, jaký důraz lidé z Unknown Worlds kladou právě na vyprávění příběhu, resp. příběh samotný, takže můžeme opatrně začít mluvit o tom, že by i zaměření hry mohlo být trochu jiné.
Ostatně, vývojáři nemluví o přímém pokračování, ale o další hře ze stejného univerza, takže pokud by vůbec nešlo o survival, nebyli bychom překvapení. Jen pro připomenutí, původní pojetí Subnauticy skutečně kladlo větší důraz na vlastní přežití a utváření příběhů tím, na co hráči naráželi při vlastním hraní, čili zmínky o historii, loru nebo dialozích naznačují přinejmenším rozšíření interakce s dalšími obyvateli světa a NPC obecně. To by mohlo ovlivnit dynamiku hry i způsob hraní, nicméně spekulovat o tom, co přesně v Unknown Worlds vzniká, je v případě tohoto projektu ještě velmi předčasné.
Vrátit se ale můžeme ještě na krátko ke zmiňovanému titulu, jehož vývoj je mnohem dál a už letos z něj něco uvidíme. Ačkoliv ještě nedošlo k odhalení, Krafton při koupi Unknown Worlds zmiňoval, že nový projekt bude redefinovat nějaký žánr. Následně pak přidali informaci o tom, že by hra mohla být tahovou strategií zasazenou do sci-fi prostředí a určenou vedle PC také pro mobilní platformy.