branding
Studio Toys for Bob se odděluje od Activisionu

Studio Toys for Bob se odděluje od Activisionu

Autoři Crashe či Spyra přežijí. Po propuštění mnoha zaměstnanců se stávají nezávislými

Zdroj: Activision
1. 3. 2024

Na začátku února, když Microsoft oznámil velké propouštění z jednotlivých subjektů své herní divize, informovali jsme vás o problémech studia Toys for Bob. Autoři Crashe Bandicoota, remaku Spyra nebo třeba Skylanders měli kvůli restrukturalizaci Microsoftu přijít přibližně o 90 kolegů a mluvilo se rovněž o tom, že s největší pravděpodobností byl ukončen fyzický provoz jejich kanceláří. Zbylí zaměstnanci měli přistoupit k práci z domova a čekali jsme, jak Microsoft, případně Activision, pod který Toys for Bob spadají, situaci vyřeší. Nakonec je vyústění poměrně překvapivé, když zástupci Toys for Bob oznámili své oddělení od obou zmiňovaných společností a změnu statusu na nezávislé studio.

Informaci přináší aktuální vedoucí studia Toys for Bob Paul Yan a Avery Lodato na oficiálních stránkách s tím, že už úvodní věta jejich vzkazu říká vše podstatné: „Stávají se z nás indie [vývojáři].“ Vývojáři krátce rekapitulují, že se jim dařilo v uplynulých letech dráždit malé dítě v každém z hráčů, když se snažili spojit hru s fyzickými prvky ve Skylanders, následně podle svého zvedli laťku remasterů ve Spyro Reignited Trilogy a hlavně vynesli Crashe Bandicoota do nových výšin. Tohle všechno, a nepochybně i okolnosti spojené s propouštěním v Microsoftu, vedlo zástupce Toys for Bob k tomu, že se rozhodli začít psát novou, tentokrát zcela vlastní kapitolu svého příběhu.

„Tahle příležitost nám dává možnost, vrátit se ke kořenům a být zase malé a pružné studio,“ říkají Yan s Lodatem. Doplňují nicméně, že za sebou nepálí mosty a hodlají dále spolupracovat s Microsoftem, byť v tuto chvíli teprve řeší, jakou by partnerství mohlo mít formu. Mezi tím se už Toys for Bob pouští do prvního vlastního projektu, který je sice daleko před jakýmkoliv oznámením, ale vývojáři z něj mají radost a jsou nadšení, že se mohou pustit do přípravy nových příběhů, postav a zážitků. „Naši přátelé z Activisionu a Microsoftu nás podpořili ve snaze vydat se novým směrem a jsme si jistí, že i v budoucnu s nimi zůstaneme v těsné blízkosti,“ dodávají pak zástupci studia. V samotném závěru vzkazu lákají na další zprávy a přirozeně děkují všem, kdo za nimi stojí.

Konec podpory Crash Team Rumble

Patrně v souvislosti se změnou ve studiu Toys for Bob oznámil Activision, že se hra Crash Team Rumble dočká 4. března posledního updatu. Přidá nový Battle Pass s 500 úrovněmi a 104 novými předměty, které mohou hráči získat. Od stejného data už ale nebude možné zakoupit prémiovou měnu - Crash Coins - a všechny zbývající na účtech hráčů se použijí na přeskočení úrovní v Battle Passu.

Na závěr se sluší připomenout, že studio Toys for Bob bylo založeno už v roce 1985, před propouštěním mělo přibližně 180 zaměstnanců a v minulosti už jednou ze stavu vlastněného subjektu přejeli na nezávislou kolej. Bylo to v roce 2000 po sedmiletém spojení s Crystal Dynamics, které Toys for Bob vlastnilo. Až v roce 2005 přišel Activision, pod kterým pracovali vývojáři z kalifornského Novata dlouhých 19 let. Kromě zmiňovaných Skylanders, Spyra nebo Crashe pracovali v minulosti také na sérii Call of Duty, pomáhali s porty Tony Hawk’s Downhill Jam nebo Madagascaru, a jejich debutovou hrou už v roce 1990 byl Star Control.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru