branding
Studio Telltale Games se vrací znovu do hry

Studio Telltale Games se vrací znovu do hry

Novopečení majitelé chtějí vydat staré tituly a pustit se do nových projektů i pokračování

28. 8. 2019

Zdálo se, že nad studiem Telltale Games se loni na podzim nadobro zavřela voda. Nicméně společnost LCG Entertainment dnes oznámila, že specialisté na epizodické adventurní série začnou pod novými majiteli psát další kapitolu své komplikované historie, která by vydala na vlastní interaktivní příběh. Obrození Telltale se chystají znovu vydat své starší tituly a samozřejmě také začít pracovat na nových projektech.

 

Aktuální společnost prý může pracovat i s licencovanými značkami jako The Wolf Among Us a Batman a zdá se, že se rovněž vehementně snaží přilákat zpět některé bývalé zaměstnance. To nicméně nebude určitě lehký úkol, protože talentovaní vývojáři už rozprchli do dalších studií. Mimo jiné třeba do Skybound Games, pod jejichž křídly byla dokončena poslední sezóna The Walking Dead.

V rozhovoru pro Polygon padlo, že zpátky Netflixu se vrátila práva na hru podle Stranger Things, na níž před svým krachem Telltale pracovali.

Podíl v nové firmě má i společnost Athlon Games, která má současně fungovat jako vydavatel a partner na poli distribuce. Jde o tým, který spadá pod čínský gigant Leyou, který vlastní i studia Digital Extremes a Splash Damage. Athlon Games se také spolupracují s Amazonem na novém MMO ze světa Pána prstenů.

Kromě vybraných IP jako Puzzle Agent připadly novým Telltale i některé technologie po zrušeném studiu. Je nicméně skoro jisté, že na The Walking Dead obrozené studio už nenaváže, i kdyby chtělo. V rozhovoru pro Polygon padlo, že zpátky Netflixu se vrátila i práva na hru podle Stranger Things, na níž před svým krachem Telltale pracovali. Jiná práva na některé značky, která už jim nepatří, by si ale Telltale rádi znovu osvojili. Zjevně tak plánují další epizodické adaptace známých komiksů, filmů i seriálů.

Novým šéfem studia se stal Jamie Ottilie, který se sám označuje za fanouška Telltale a vidí v jeho tvorbě další potenciál. Zdůraznil, že i dnes, když se na trhu objeví hra se silným příběhem a důrazem na vyprávění, je stále srovnávána s produkcí Telltale, tudíž není divu, že kolegové z herního průmyslu i hráči uzavření studia nesli velmi těžce.

Nový tým má sídlit v Malibu a některé klíčové zaměstnance z řad původních Telltale už začalo studio nabírat. Zaměřit se mají na osvědčené i úplně nové značky. Během několika týdnů bychom se měli dozvědět také podrobnosti stran opakovaného vydání starších her, které byly skutečně v minulých měsících stahovány z nejrůznějších digitálních distribučních platforem.

„Je těžké sledovat, jak vaše oblíbené hry mizí, nebo se nedočkají zasloužených pokračování.“

“Stále tu existuje obrovské množství fanoušků Telltale, a to je jeden z hlavních důvodů, proč jsme se rozhodli pro tuto investici,” prozradil další z ředitelů Brian Waddle. “Je těžké sledovat, jak vaše oblíbené hry mizí, nebo se nedočkají zasloužených pokračování. Děkujeme proto všem za jejich trpělivost a podporu,” dodal. Sluší se přitom dodat, že novopečení majitelé mají zkušenosti především z oblasti mobilních her a počítačových technologií.

Zpočátku chce studio působit podle svých představitelů v menším rozsahu a zaměřit se na nástroj, technologie a design. Chtějí také zůstat věrní epizodickému modelu, ale vylepšit ho a možná i pozměnit jeho tempo. Na oslavy je ještě příliš brzy, ale jak vidno, znovu se potvrdilo, že naděje umírá poslední. Uvidíme, co z této obrody vzejde.

Studio Telltale Games se vrací znovu do hry

Vzestup a pád Telltale Games v kostce

Původní studio Telltale Games bylo založeno v roce 2004 a tvořili jej někteří bývalí zaměstnanci LucasArts, kteří se nechtěli smířit s úpadkem adventurního žánru. Později se tým proslavil hrami jako Bone: Out from Boneville, Sam & Max Save the World, Wallace & Gromit's Grand Adventures, Tales of Monkey Island a celou plejádou dalších licencovaných sérií. Průkopníci na poli digitální distribuce, interaktivního filmu a epizodického modelu ale v posledních letech čelili oprávněné kritice kvůli stagnaci na poli game designu i použité technologie. Telltale loni v záři propustili většinu zaměstnanců a o měsíc později pak nakonec přestali fungovat úplně. O práci tehdy přišlo víc než 250 lidí.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru