Nizozemské studio KeokeN Interactive má za sebou zdařilou hru Deliver Us The Moon z roku 2018 a loni vyšlo pokračování Deliver Us Mars. Vydavatelem této hry byl již nevydávající label Frontier Foundry, neboť Frontier Developments ukončilo v červnu 2023 svou vydavatelskou činnost. KeokeN je na tom však mnohem hůře, jelikož v poslední době studio shánělo investory a partnery, aby mohli pokračovat ve vývoji svých pěti připravovaných projektů. Příležitosti a spolupráci hledali především během Game Developers Conference 2024, ale nezadařilo se. Proto se nyní museli uchýlit k rozpuštění studia a propuštění zaměstnanců.
Heartbroken, we’ve had to lay off our team at KeokeN because of nothing substantial materializing directly after our visit to GDC. We’ve unfortunately exhausted all our possible options for publishing, work for hire, and co-development.
It is our utmost priority to make sure our… pic.twitter.com/3QHzJzgCfl
— KeokeN Interactive🐧 (@KeokeN) April 30, 2024
Tuto informaci oznámili prostřednictvím prohlášení na sociálních sítích generální ředitel Keon Deetman a výkonný ředitel Paul Deetman. Po návštěvě GDC 2024 se bohužel „nic nezhmotnilo“ a v tuto chvíli vyčerpali všechny možnosti ohledně publikování, prací na zakázku nebo spolupracování. Studio jako takové ovšem nekončí a není uzavřeno, stejně tak nejsou zrušeny plány minimálně ohledně dalšího pokračování, konkrétně Deliver Us Home. To se v dohledné době chystá na Kickstarter, kde budou Deetmanovi usilovat o podporu fanoušků a finance, které jim umožní na další hře v sérii pracovat. „Tohle je malý krok pro KeokeN, ale velký skok pro Deliver Us Home,“ hlásají zbývající vývojáři v podobě samotných spoluzakladatelů. Prohlášení naznačuje, že skutečně oni dva jsou ti jediné, kdo zůstali. Zároveň poprosili o pomoc při hledání nových míst pro dotčené končící vývojáře a spolupracovníky.
Ve studiu dříve pracovalo kolem 45 lidí, do letošního března byl ovšem počet snížen na 20 vývojářů. Tehdy Keon a Paul Deetmanovi otevřeně promluvili o svých problémem se svou komunitou, které si velice považují. Ve zveřejněném videu je prosili o pomoc, svěřili se o tom, že na více než 200 setkáních nabídli svých pět konceptů 40 vydavatelům, ale nikam to nevedlo. Proto své projekty představili přímo fanouškům a požádali je o sdílení ve snaze sehnat investory. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz se ředitelé svěřili, že byli několik měsíců bez platu, ale nakonec bohužel nepomohlo ani to. Nakonec tedy vše dospělo až do této situace. „Paul a já jsme biti, ale ne poraženi,“ věří však Keon Deetman a v prohlášení slibují, že hodlají studio přebudovat. Prvním krokem k tomu všemu je každopádně Deliver Us Home.