Autoři Crashe Bandicoota, Uncharted či The Last of Us ze studia Naughty Dog o sobě už poměrně dlouho nedali vědět. Po vydání druhé části příběhu Ellie, Joela a dalších ze série The Last of Us vídáme veřejné vystoupení designéra Neila Druckmanna jen velmi sporadicky a je nepochybné, že momentálně panuje období plného soustředění, ať už je směřováno k jakémukoliv projektu. Jeden z nich ale s největší pravděpodobností známe – je jím multiplayer pro několikrát zmiňované The Last of Us Part II, který vývojáři slíbili, byť vyloučili, že jej stihnou vydat společně se základní příběhovou částí. Přesto na nějakém multiplayeru v posledních měsících usilovně pracovali, což potvrzovaly a i nadále stále potvrzují inzeráty na volná místa ve studiu.
We’re hiring! Check out Naughty Dog’s open positions for July: https://t.co/ii29vSeGmD #gamejobs pic.twitter.com/6smnvWqlBV
— Naughty Dog Jobs (@NaughtyDogJobs) July 9, 2021
Cyklicky se vrací potřeba Naughty Dog dostat do svého středu odborníky na multiplayer, což platí také pro červenec. Jak dokazuje příspěvek na oficiálním náborovém Twitteru Naughty Dog, v tomto měsíci se otevírá rovných 45 pracovních míst, dost na to, aby z přijatých lidí vzniklo samostatné studio. Deset budoucích zaměstnanců se pak bude zabývat vysloveně vývojem multiplayeru, ať už se bavíme o skriptérech, level designérech, testerech nebo odborníkovi přes nastavení monetizace. Odtušit, co přesně v Naughty Dog vzniká, resp. jaké rysy bude mít vylepšený režim Factions, který se s největší pravděpodobností stane součástí druhého Last of Us, samozřejmě nedokážeme, už jen zmínka o monetizaci ale naznačuje, že vývojáři počítají se sekundárním příjmem a současně i větší trvanlivostí multiplayerového módu, než tomu bylo v případě prvního dílu.
V multiplayeru fungovala většina mechanismů ze základní hry, včetně výroby předmětů nebo prvku naslouchání.
Jen pro připomenutí, původní hra počítala s několikatýdenním bojem dvou klanů proti sobě, do kterého byla přimíchána i nutnost klan rozvíjet a dostávat se k novým možnostem. Hrálo se v několika módech, které byly buďto zaměřeny na získávání zásob, vlastní souboj nebo jen nutnost přežít a nevydat se druhému klanu. V multiplayeru fungovala většina mechanismů ze základní hry, včetně výroby předmětů nebo prvku naslouchání a hráči si mohli nad rámec hlavní přetahované s druhým klanem užít také náhodné eventy a mise, obohacující lore a příběhové pozadí. O nové verzi pro druhý díl zatím Naughty Dog neřekl mnoho, dá se však očekávat, že půjde o evoluci ve stejném duchu jako v singleplayeru, což by například s ohledem na brutalitu či zajímavá prostředí mohlo přinést spoustu horkých chvilek.
V závěru se sluší ještě podotknout, že multiplayer pro The Last of Us Part II bude s největší pravděpodobností samostatnou hrou, o které mluví i detaily zmiňovaných inzerátů. „Budete navrhovat udržitelné monetizační systémy v souladu s vizí naší hry a spolupracovat s klíčovými investory, aby byla zajištěna správná integrace do základních herních mechanismů. Hledáme kreativního člověka schopného týmové práce na první samostatné multiplayerové hře našeho studia,“ uvádí například inzerát na pozici zmiňovaného monetizačního designéra.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.