Vývojáři a vydavatelé ze společnosti Dont‘ Nod zveřejnili zprávu s finančními výsledky za první polovinu probíhajícího fiskálního období a nemají pro své investory a podílníky příliš dobré zprávy. Posledním dvěma vydaným hrám – Jusant a Banisher: Ghost of new Eden – se finančně nedařilo a kvůli tomu musí společnost přistoupit k opatřením ve vztahu k dalším vyvíjeným projektům. Podle tiskové zprávy (přes Push Square) se ukázalo, že směřování vlastních her není zcela správně nastavené a společnost se chce v budoucnu podobným problémům vyvarovat.
Don’t Nod ‚Disappointed‘ by Banishers: Ghosts of New Eden, Jusant Sales. https://t.co/7gMSaYNHVh pic.twitter.com/0XofZ2LaXw
— Push Square (@pushsquare) September 24, 2024
„Jsme samozřejmě zklamaní našimi nedávnými výsledky v tomto extrémně konkurenčním prostředí a trhu,“ zmínil na úvod generální ředitel společnosti Oskar Guilbert. Otevřeně pak dodal, že v úvodu zmiňované hry navzdory pozitivním recenzím nenaplnily komerční cíle, což se neblaze projeví na výsledcích za celý rok 2024. „Vede nás to k úvahám nad různými možnostmi pro naše další plány,“ potvrdil Guilbert. Jeho slova následně potvrdila čísla, podle kterých se Don’t Nodu dařilo v první polovině roku 2024 o 11 procent nežli ve stejném období minulý rok, nominálně pak jde o pokles příjmů z 16,5 milionů eur na aktuálních 14,6 milionů.
Pro kontext, jak špatně se Banishers a Jusantu dařilo, pak tisková zpráva odhaluje, že příjmy jsou zčásti podporovány prodejem starších her jako Vampyr nebo Life is Strange a na stejném místě ještě jednou zaznívá, že prodeje novinek jsou daleko za očekáváním. Ve smyslu hospodářského výsledku tak Don’t Nod očekává ztrátu, protože aktuální příjmy nejsou schopné pokrýt náklady, které společnost za uplynulý půlrok měla, na druhou stranu by ztráta měla činit jen 1 milion eur. Co se týče naznačovaných opatření, zpráva uvádí, že dva vyvíjené projekty – vedené prozatím pod označeními P10 a P14 – které mají dorazit do konce kalendářního roku 2027, pozmění svůj design v zájmu oslovení širšího publika. To však znamená, že zejména z projektu P10 budou odstraněny již hotové části a začne se pracovat na nových. Došlo nicméně také na pozastavení vývoje projektů P12 a P13, které vznikají v Paříži, čímž ale vznikne Don’t Nodu další ztráta v podobě odpisu přibližně 7,6 milionů eur, společnost tak ale činí s vidinou podpořit hry, které mají větší potenciál uspět.