Společnosti The Artistocrats a Slitherine oznámily novou real-time strategii Starship Troopers – Terran Command, která dorazí na PC už příští rok. K dispozici je oznamovací trailer i skromná gameplay ukázka, především se ale autoři podělili o celou řadu informací.
Hra se především pyšní oficiální filmovou licencí snímku z roku 1997, který natočil režisér Paul Verhoeven. Ten vznikl podle stejnojmenné knižní předlohy Roberta A. Heinleina z roku 1959 a dočkal se celé řady pokračování, která však už neměla ambici vyrovnat se originálu. A během uplynulých let jsme se pustili i do několika tématických videoher. Starship Troopers: Terran Ascendancy byla taktická hra od studia Blue Tongue Entertainment z roku 2000. A o pět let později vyšla first person akce od britského studia Strangelite jednoduše pojmenovaná Starship Troopers.
V kampani musíte získat kontrolu nad celou planetou. Příběh a mise se tu přitom rozvíjejí na základě voleb, které učiníme, a toho, jak si budeme počínat přímo na bojišti.
Autoři Starship Troopers – Terran Command slibují mix klasické real-time strategie, survival prvků a tower defense mechanismů. Hratelnost má mít rychlé tempo a skloubit management jednotek s poutavým vyprávěním. Šéf vývoje Iain McNei se domnívá, že pro takový druh hry se nenajde lepší zasazení než právě vesmír Hvězdné pěchoty, kde na hrdiny na každém kroku číhá nějaké nebezpečí. Hráč čelí broukům a snaží se ubránit vlastní kolonii, nakonec ale povedete proti nepříteli celou armádu elitních vojáků, kteří mají jednou pro vždy zbavit vesmír mimozemské hrozby. Máme budovat opevnění, rozmisťovat strategicky jednotky po mapě a využívat taktickou výhodu, kterou nám dává zvrásněný terén.
“Při vytváření hry se zaměřujeme na to, abychom zachytili kouzlo původního filmu a jeho vesmíru,” zdůraznil Iain McNeil s tím, že toho nechtějí dosáhnout jen za pomoci známých jednotek, ale i napodobením jazyka, dialogů, vizuálních prvků a dalších drobností, které jsou pro film typické. Stejně komplexní je ale údajně samotná hratelnost, její mechanismy a možnosti. Pokud jde o obsah, slibuje novinka kampaň, v níž musíte získat kontrolu nad celou planetou. Příběh a mise se tu přitom rozvíjejí na základě voleb, které učiníme, a toho, jak si budeme počínat přímo na bojišti.
K dispozici nám budou zvláštní schopnosti i speciální jednotky. Naše běžné síly budeme šlechtit a upravovat na základě podrobného technologického stromu, zatímco velitele půjde všemožně upgradovat. Početní nevýhodu máme tváří v tvář nepříteli, který operuje v téměř nekonečných hejnech, překonat za pomoci taktiky a také unikátních jednotek, zbraní a zmíněných speciálních dovedností. Samozřejmostí jsou například zbraně, které odpovídají filmové předloze. K dispozici vám bude standardní pěchota, vojáci vybavení raketami i inženýři schopní stavět obranné věže, barikády nebo minová pole. Na výběr údajně budou desítky druhů unikátních jednotek.
Možná největší potenciál ale ukrývá náznak, který zatím autoři příliš nerozvádějí. Mluví totiž o tom, že můžeme v roli velitele zůstat poslušnou ovečkou, která splní každý rozkaz velitelství bez ohledu na to, jak nemilosrdný bude a kolik lidí při něm přijde o život. Pak budete moci využívat exkluzivní jednotky a speciální akce. Anebo se prý hráč vydá vlastní cestou a slávy dosáhne coby skutečný hrdina.
Autoři sebevědomě slibují dynamicky generované kampaně, které jsou podle nich prostředkem neomezené znovuhratelnosti. Slitherine figuruje v roli vydavatele, zatímco vývoj má primárně na starost belgické studio The Artistocrats, které má na kontě sérii Order of Battle. Hlavní designér Lukas Nijsten na hře pracuje přes dva roky a jak už bylo řečeno, vyjde příští rok. Titul alespoň prozatím míří jen na Windows a zdá se, že nenabídne multiplayer, nebo o něm zatím vývojáři přinejmenším nemluví.
Uvidíme, co se z Hvězdné pěchoty nakonec vyklube. I když bych si moc přál klasickou real-time strategii, která by ve světě obřího hmyzu napodobila hratelnost Duny II, podle zmínek o tower defense mechanismech a survival prvcích očekávám spíš něco na způsob Conan Unconquered.