Britský Eurogamer přinesl obsáhlý komentovaný rozhovor s designérem Samem Lakem o chystaném pokračování série Alan Wake. Témat, která Lake s redaktory magazínu probral, bylo nepřeberné množství, včetně několikrát diskutovaného přepínání mezi hlavními postavami. Došlo ale i na informace ohledně inspirace či vlivů, které vstupují do herního zážitku, a u té příležitosti prozradil Sam Lake něco, o čem se dosud příliš nemluvilo. Jde o úvodní citaci, která rozehrává první díl z roku 2010 – sám Alan Wake opakuje slova slavného spisovatele Stephena Kinga, a jak si zřejmě umíte vyvodit, vývojáři ji nemohli použít bez autorova souhlasu. Lake však potvrdil, že šlo o vyslovenou formalitu a King se projevil jako velmi velkorysý člověk.
„Při tvorbě Alana Wakea jsem opravdu zoufale toužil po jeho citátu na samý začátek hry,“ přiznal Lake a nechal nahlédnout i za oponu vyjednávání. „Pokud vím, chtěl po nás za práva k použití pouhý 1 dolar, bylo to od něj velmi velkorysé,“ přiznal designér. Pokud se ptáte na onu citaci, nepochází z žádné z mnoha Kingových knih, ale ze sloupku, který v roce 2008 napsal pro Entertainment Weekly. Šlo o zamyšlení nad tím, proč v Hollywoodu nevznikají žádné hororové snímky a rozbor přístupu k velkým blockubsterům, riziku, které chtějí velké filmové společnosti eliminovat, a jak to jde vše proti doslova intimnímu zážitku, který mají dobré hororové filmy přinášet.
Konkrétně pak vývojáři z Remedy použili část, v níž King mluví o nutnosti velkých filmů vše vysvětlovat, což je v rozporu s tím, co dělá dobrý horor hororem. „Noční můry nemají logiku a nemá smysl snažit se je nějak vysvětlit; jsou opakem poezie strachu. V hororu si oběť neustále klade otázku „proč“, ale žádné odpovědi se jí nedostává, a je to tak správně. Neodhalená záhada je to, co si nakonec budeme nejvíce pamatovat,“ zněla citace, za kterou se jen hlavní hrdina hlasem svého dabéra přihlásil a řekl, že se jmenuje Alan Wake a je spisovatelem. Uvidíme tedy, zda vývojáři i v případě druhého dílu poskytnou podobné pomrknutí, ale dalo by se to očekávat vzhledem k přiznanému vlivu Kinga, Lynche, Lovecrafta a dalších slavných spisovatelů.
Protože jsme se v uplynulých dnech několikrát pozastavovali nad tím, jak chtějí vývojáři vyprávět příběh druhého dílu v kombinaci s přepínáním mezi Alanem Wakem a druhou hratelnou postavou – agentkou FBI Sagou Anderson – konečně jsme dostali od Sama Lakea přímou a jednoznačnou odpověď. Titul nepřichází s vizí, že by měl hráč něco z připraveného příběhu minout a řeči o tom, že můžeme být v kůži Alana až do konce, jednoduše znamená, že si před finále pro změnu projdeme kompletní linkou Sagy. Opravdu se tedy jedná jen o volnost v tom, v jakém pořadí budou hráči obsah odehrávat, podle Sama Lakea ale nikdo žádnou část nemine.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.