branding
Steam bude rozlišovat hry využívající umělou inteligenci

Steam bude rozlišovat hry využívající umělou inteligenci

Po měsících příprav spouští mechanismy pro rozpoznávání AI i nová kritéria pro vývojáře

Zdroj: ilustrační foto, Prime Matter
12. 1. 2024

Společnost Valve se rozhodla v rámci Steamu pečlivěji označovat hry, do jejichž vývoje vstoupila umělá inteligence, což je ale z druhé strany cesta, aby se takové hry na zmíněné digitální distribuční platformě mohly objevit. Informaci sdíleli provozovatelé Steamu v blogovém příspěvku a detailněji v něm popsali způsoby označování i další pravidla. Hned z úvodních slov citovaného blogu se navíc zdá, že Valve skutečně chce v první řadě umožnit vydání ještě většího počtu her, než kolik bylo v souladu s dřívějšími pravidly možné, ale speciálně pro tituly ovlivněné umělou inteligencí museli provozovatelé nejprve správně nastavit všechny mechanismy a jednoduše potřebovali čas na to, aby situaci dobře promysleli. Čekání je ale u konce a od včerejšího dne už i takové hry v katalogu Steamu najdete.

„Dnes, po několika měsících zkoumání a diskuzí s herními vývojáři, jsme připraveni uvést v platnost změny týkající se distribuce her využívajících umělou inteligenci, které by měly většině takových titulů umožnit vydání ve službě Steam,“ říká Valve možná trochu komplikovaně, ale ve finále jasně. Nejprve musel být aktualizován dotazník ohledně obsahu, který vyplňují vývojáři před uvedením své hry. Nyní zahrnuje zcela novou sekci týkající se generativní umělé inteligence a každý musí přesně uvést, zda AI využil. Pokud ano, je pak následně povinen také blíže specifikovat, jakým způsobem. Vše je podle Valve rozděleno do dvou kategorií, které odlišují způsob využití AI – buď v předstihu, během vývojového procesu, nebo v reálném čase přímo ve hře a během jejího hraní. Do první kategorie spadá obsah jako textury, zvuk, ale také kód. Do druhé pak veškerý obsah, který je generován a do tohoto procesu vstupuje umělá inteligence.

Je jasně patrné, že se Valve, potažmo sekce Steamu, obává kontroverzí a problémů, které by mohly s umělou inteligencí nastat, podobně jako tomu je v případě porušování autorských práv.

Zajímavé rovněž je, že Valve požaduje po vývojářích, aby přesněji uvedli, jaké ochranné mechanismy vývojáři implementovali za účelem eliminace nevhodného obsahu, který může AI vygenerovat. Nenechávají to však celé pouze na vyjádření vývojářů, ale ruku v ruce s tímto dotazem přidávají i pro hráče nový systém pro nahlašování nevhodného či dokonce nelegálního obsahu, který by v takových hrách mohl vznikat. Je jasně patrné, že se Valve, potažmo sekce Steamu, obává kontroverzí a problémů, které by mohly s umělou inteligencí nastat, podobně jako v případě porušování autorských práv by ale, hádáme, reagoval Steam stažením hry a vše posoudil až později po náležitém prověření ze strany vývojářů. Kromě dotazníku, který slouží jako sběr informací pro ty, kdo posuzují hry a ze strany Steamu je na platformě vydávají, je pak výstup napojen i na nové tagy, které se objeví na veřejné stránce hry na Steamu a budou informovat všechny potenciální zákazníky o AI obsahu.

„Jak můžete vidět, dnešní změny jsou výsledkem naší snahy o lepší pochopení odvětví umělé inteligence a s ním spojených rizik, k čemuž pomohly i diskuze s vývojáři AI využívajícími a s vývojáři samotných nástrojů pro AI,“ vysvětlují pak v závěru lidé z Valve. Potvrzují také, že s přístupem k AI chtějí do budoucna dále pracovat a rozvíjet svůj pohled tak, aby byl v souladu s moderními postupy a trendy. Jedinou výjimkou ale, zdá se, zůstávají hry se sexuálním obsahem pro dospělé, který by byl generování pomocí AI v reálném čase. Takové hry podle zástupců společnosti Steam distribuovat nemůže.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru