Starfield se sice dodatečně dočkal podpory 60 fps na Xboxu, ale jen na Series X. Konzolová verze teď ale nově nabízí také modifikace a právě ty otevřely cestu k 60 fps na Series S. Hráči s nimi začali okamžitě experimentovat a zkoušejí různé kombinace existujících modifikací.
Třeba mod nazvaný “Performance Shadows (Series S)” omezuje kvalitu stínů výměnou za vyšší výkon. Dalším podobným je “Performance Tweaks (Series S)” a jeho autor vystupující pod přezdívkou GarBusGarBear má takových úprav v sekci Creations ještě mnohem víc. Musíte s nimi sami zkusit experimentovat. Jejich prostřednictvím můžete omezit množství lidí v ulicích, odstranit trávu, snížit rozlišení, vykreslovací vzdálenost a vypnout další efekty.
Na to, jak výsledek funguje v praxi, už se můžete podívat na videích níže. Uvidíte navíc, které konkrétní mody jejich autoři aplikovali ve snaze dosáhnout vyšších fps. Může to být třeba i sedm modů současně.
Sami už si musíte odpovědět na otázku, zda obrazovou kvalitu jste ochotní obětovat na oltář vyššího výkonu, či nikoli. Ostatně hráči se během experimentování nezastavili u 60 fps a zkoušejí jít ještě dál. Otázkou ovšem je, zda je ještě něco podobného na Series S efektivní.
Útržek z porady vývojářů hry Starfield před závěrečným dopilováváním:
Vývojář 1: „Zásadní chyby jsme vychytali a nyní se můžeme soustředit na optimalizaci, tak aby hra běžela i na slabším xboxu v šedesáti fps.
TH: V žádném případě, tohle za nás dodělá komunita.
Vývojář 2: Ale my přece nemáme implementovaný Creation Kit. Takže další odklad vydání?
TH: Proč odklad? Hru vydáme a budeme se tvářit jak makáme na jejím vylepšování. Podivejte jak to hráči žerou CD Projektu. Cestu nám umetou modeři, my si jen vyzobeme to nejlepší.
Vývojář 1 opatrně: A neměli bychom ty lidi nějak odměnit…
TH blahosklonně: Ták dobře. Za rok, až do Starfieldu dostaneme ten Creation Kit, jim umožníme jejich mody zpoplatnit. Ale něco z toho musí kápnout i nám, jasný!
Fascinujúce ako sa s tým dokážu moderi vyhrať. Najmä v kontexte toho, že som si vlani v septembri/októbri platil gamepass na PC, aby som si vyskúšal SF a na svojho času rok starom hernom notebooku za 1600 eur mi hra bežala asi na 25 fps, aj to s prepadmi. De facto vôbec nepomáhalo zníženie graf. nastavení, proste tá optimalizácia na konkrétne moju hernú ntb grafiku bola hrôzostrašná (aj som si k tomu našiel neskor videa na YT). Bol to jeden z dôvodov toho, že som tu hru ani nedohral, hoc som veľmi chcel (aj kvôli Jirkom avízovanému zaujímavému ukončeniu/preklopeniu do NG+, ktorý som ako hráč chcel naozaj zažiť). Možno tomu v budúcnosti dám ešte šancu…ale vlastne čo si to nahováram, nedám. Škoda, mám tento typ hier rád, ale toto bolo také zvláštne – raz skvelé, raz nudné, raz pútavé, potom ploché a jednoduché a vlastne aj technicky zlé. Celé ale zabalené do zaujímavej komplexnosti a dobrej témy. hmmm
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Vývojář 1: „Zásadní chyby jsme vychytali a nyní se můžeme soustředit na optimalizaci, tak aby hra běžela i na slabším xboxu v šedesáti fps.
TH: V žádném případě, tohle za nás dodělá komunita.
Vývojář 2: Ale my přece nemáme implementovaný Creation Kit. Takže další odklad vydání?
TH: Proč odklad? Hru vydáme a budeme se tvářit jak makáme na jejím vylepšování. Podivejte jak to hráči žerou CD Projektu. Cestu nám umetou modeři, my si jen vyzobeme to nejlepší.
Vývojář 1 opatrně: A neměli bychom ty lidi nějak odměnit…
TH blahosklonně: Ták dobře. Za rok, až do Starfieldu dostaneme ten Creation Kit, jim umožníme jejich mody zpoplatnit. Ale něco z toho musí kápnout i nám, jasný!